{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

tilkørsel af nitro motor {{forumTopicSubject}}

jeg er ved at tilkøre min nye Carson, mororen er en :
Force 28R/ABC BIG BLOCK 4.58cc

tank 1 : 90-93 grader
tank 2 : 95-99 grader
(stående på en kasse med hjulene fri i tomgang)
tank 3 : bankede den op på ca 125 grader efter 1/4 tank og begyndte at tøve med at tage gassen og gå meget ujævnt, og så gik den ud, nu kan jeg ik starte den igen, er det normalt at de skal drille undet tilkørslen....
håber at der er nogen der kan komme med nogle idèer til hvad der kan være galt
ps hvad skal sådan en motor ligge på af grader??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilkørsel af nitro motor
  • #1   6. apr 2009 PS, den kører på : Jet´s 25% nitro

  • #2   6. apr 2009 Maks 80 når den står i tomgang og helst ikke over 100 når du kører (kun under tilkørslen) Men når den er tilkørt så er det optimalt ved 115 - 125 grader. Og din motor har sandsynligvis smadret dit gløderør.

  • #3   6. apr 2009 har så fundet årsagen til at den ik ville starte... gløderøret, men hvad kan jeg gøre for at holde temperaturen nede

  • #4   6. apr 2009 Den går vel for magert.., den skal helst gå lidt for "fed" under tilkørsel

  • #5   6. apr 2009 den står som fra fabrikken, den savlede nitro ud af potten og der var en stor plet der hvor den stod og brændte de første 2 tanke af

  • #6   6. apr 2009 Du har ikke sok over kølehovedet vel? Ellers kan det være du har/havde et varmt gløderør i?

  • #7   7. apr 2009 det gløderør der brændte af var et 4`....
    var oppe efter nye gløderør og købte et 3 og et 5, hvad for et vil være smartest at bruge?


  • #8   7. apr 2009 Dette indlæg er udelukket baseret på afering. Det er sådan jeg/vi gør det her på fyn Svendborg. Hvad i andre gør eller har af kommentar. Bedes i gå til jeres mor, kærste eller kone med


    Når du tilkøre en motor. Skal temp være omkring 100-120. Da det er der du gærne vil ha din motor til at køre.

    Hvis du tilkøre ved 60-80 grader mister du effekt når din motor kommer op i arbejds temp.. og det er ved 100-130 grader.

    Cylender og stempel udviger sig ikke ens, når tempen går der op af.

    Vi tilkøre sådan her.

    Varm motoren op med en blæse pistol så du måler mellem 70-90 grader på køletårnet. Før du starter motoren.
    Dette kan også opnåes ved at komme en tot tvist rundt om køle tårnet. Start mtoren, få den op i omdr (lidt over tomgang), lean den ind så den kommer på i temp,(standart indstillingerne er oftes mege fed) og fyld så tanken op igen, mens motoren køre.

    Kør tanken tom, og hold tempen mellem 100-110. Gøres ved at lade den få lidt mere på lov, eller ta tvisten af, hvis den bliver for varm.

    Kør der efter (motoren skal være 90-100 eller lidt over) op i omdr, men stille og rolig. ikke det pjat med halv gas. Op i omdr og så hurtig ned. (aldrig op i max).
    Det gør du med minimum 10 tanke. Og for hver tank kan du gi mere.. Og lean den ind så den kan ta omdr og kommer op i temp.

    Hvornår er den så tilkørt??

    Drej på svinghjulet, når du kan mærke den er ved at være i top, så vær extra opmærksom, hvis den ligsom nykker (præs to finger sammen og så prøv at bevæg dem mod hinanden, så nykker de) i toppen er den ikke tilkørt. Og så er det op på hesten igen..

    Mvh Michael


Kommentér på:
tilkørsel af nitro motor

Annonce