{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Køb, Salg og Auktioner!!!! {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der finder det forkert at man sætter noget til salg og når man så får en henvendelse retter lidt i sin annonce for at få en bedre pris, og ikke ønsker at sælge til den oplyste pris.
Der findes klarer regler om salg på nettet, som dette jo er. Der findes også regler for salg via Auktioner som mange pludselig ændre deres annoncer til. En auktion skal indeholde en slutdato og tidspunkt (kl:) og den højstbydende har så vundet. Alt andet er ikke lovligt.
Jeg bliver skide gal over at finde en godt tilbud med pris og det hele og siger "købt hvis det ellers virker, kan teste det ved afhentning" så er svaret " lader den lige kører 2 uger mere og ser om der kommer bedre bud" Undskyld så burde det have været en auktion fra start og ikke en real salgsannonce med en pris på.
Er jeg bare den eneste med den holdning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb, Salg og Auktioner!!!!
  • #1   2. jun 2009 Nope, det er latterligt....

• #2   2. jun 2009 det har jo ik noget med køberen at gøre, men derimod sælgeren...

• #3   2. jun 2009 Her er ikke snak om at bude, men om at SÆLGE, og så løbe fra det bag efter. Jeg ved der findes en del som byder og så løber fra det bag efter, men det er ikke dem jeg her tænker på men sælgerne.

• #4   2. jun 2009 TASS. : du var hurtigst!!!!!!!!!

• #5   2. jun 2009 Her kunne jeg godt tænke mig lidt respons fra en HA. Er reglerne herinde gode nok eller skal der strammes op på dem?

• #6   2. jun 2009 Skriv en PM til dem, med link til tråden, hvor du spørger dem om de ik har lyst til at komme med "et statement" og eller holdning.

• #7   2. jun 2009 Giver dem lige en chance for at læse tråden først. Kan bare ikke finde noget om regler for salg uden det der står i brugerbetingelserne og det er efter min mening mangelfuldt.

• #8   2. jun 2009 så længe at der ikke rigtig er nogle sanktioner over for folk der ikke kan forstå forskellen mellem en auktion og en salgs anonnce, så forsætter problemet i al evighed..

• #9   2. jun 2009 Green. Det tror jeg lige jeg vil gører... jeg fikser lige noget ned til hovedadm. og så må vi se hvad der så sker. Føler bare man forventer en god handel og så sælges det ikke til den oplyste pris alligevel.... Undskyld men man bliver skide sur....

• #10   2. jun 2009 Jan H: Tror det hjælper lidt på det når alle de gratis VIP-brugere udløber og folk skal til og betale for at oprette annoncer. Det er jo ikke sikkert alle de useriøse vil være med mere så. Sikke godt det ville blive her inde hvis det gik sådan smiley

• #11   2. jun 2009 Til Alle.
    Jeg har skrevet til hovedadmin. og forelagt mit eksembel, så må vi se hvad de siger. Nævnte også at sælger er plaget af useriøse købersom ikke har penge alligevel. Hvis de skal til at kigge på betingelserne så kan de lige så godt gøre det begge veje på samme tid. Jeg vender tilbage når/hvis jeg hører mere.

En så useriøs sælger kan virkelig ødelægge min aften......
    Rasmus. håber du har har ret.

• #12   3. jun 2009 Jeg har også oplevet det tit den anden vej rundt, når jeg har haft noget til salg. Folk byder og hopper fra som de har lyst til. Jeg har også lavet en klokke klar aftale med en "ung mand" og jeg ventede og ventede på at pengene skulle komme ind på kontoen. Hver gang jeg snakkede med ham sagde han at de var på vej. Da der var gået 2 uger fortalte han så at han ikke måtte købe den for sine forældre.

Det er ikke kun dem der sælger der skider på det hele!!

• #13   3. jun 2009 Jeg har spurgt om der kan oprettes en auktionside men nej det er forbeholdt qxl så det vil de ikke men jeg mener også at sætter man en pris og folk ikke vil give det skal de holde deres kommentarer for sig selv i stedet for at eller sende vedkommen en PM da alt det skrive i en annonce ødelægger det for sælgeren, det samme når sælger skriver ingen bytte så hjælper det ikke at alle vil bytte med sælger jeg sletter det i mine annoncer som folk skriver hvis ikke det passer ind i annoncen

• #14   3. jun 2009 Jeg mener at sælger skal oplyse en pris eller i det mindste sætte den op som en auktion med et slut tidspunkt. Er der sat en pris fra sælger så er det en pris der står ved magt og er der en køber så skal det sælges til den oplyste pris. Hvis en interesseret køber syntes varen er lidt dyr må man gerne "prutte" lidt om prisen men så har sælger lov til at sige nej. Sælger kan bare ikke sige nej til en pris sælger selv har sat, det er det jeg mener.

• #15   3. jun 2009 Jeg har haft et par annoncer hvor folk byder over hinanden selvom den pris jeg skrev egentlig var den pris jeg havde krævet. Og når jeg så kommer online igen dagen efter ligger der måske bud på op til 150 kr. mere.

Fortæl mig hvordan jeg skal gøre det anderledes end at sige den er solgt til vedkomne der "tilfældigvis" har budt højere end salgsprisen?

Men sælger generelt til den første der vil betale minimum den pris jeg kræver. Byder nogen så højere skriver jeg budet er modtaget og med mindre nogen af de der allerede har budt lavere vil betale mere, så er den solgt til højstbydende.

• #16   3. jun 2009 ja det er svært det der så jeg kan da godt forstå man sælger til den højest bydende

• #17   3. jun 2009 Det er jo ikke det der er tale om... det her handler om en person der siger til en køber med pengene i hånden, vent lige en uge, skal lige se om der ik er andre der vil betale mere end den pris jeg har fast sat.

Når der inden få kort tid er folk der byder mere, så er det selvfølgelig højest bydende der skal have varen, det er klart. men det er IKKE i orden at sælger vil vente med salget, i håb om at der er nogen der vil give mere.

• #18   3. jun 2009 Helt korrakt TASS. Er selvfølgelig klar over at hvis jeg bliver budt over inden sælger ser vores beskeder så er det det, men at ændre i sin annonce og skrive (kopieret)"vil lige lade den gå i ca 2uger for at se om der måske kommer nogle bedre bud" det er sku da for tyndt.......

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
    #19   3. jun 2009 Så længe sælger ikke har sagt ja til handlen, kan han ændre prisen som han har lyst til.. Sådan er det..

Har han accepteret handlen, og bagefter kræver flere penge, så er han lidt af en hundehandler..

• #20   3. jun 2009 der er stor forskel på ikke at sælge, og vente på at en anden tilbyder MERE end det han annoncere med...

Kommentér på:
Køb, Salg og Auktioner!!!!

Annonce