{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Lade tid på Racing packs {{forumTopicSubject}}

Hej

I den søde ferie tid har jeg hevet den gamle Frog ned fra hylden og pustet det værste støv væk. Har sådan et par 1600 MAH racing packs til at ligge der er et par år gamle. MEN efter at have ladet dem op med en ansmann lader der automatisk skulle slå fra osv. ja så er det vel til 4 minutters køre tid med bilen - ikke meget ved jo. Så fandt jeg min gamle Robbe 5 lader frem (en karl fra 80'erne) med 500 MAH gav jeg cellerne 3,5 time .. Passer det ikke meget godt ??

MEN det gav stort set det samme .. Nogen få minutters køre tid. Der er masser af power i starten men det er en hurtig fornøjelse. Cellerne der blev købt for et par år tilbage i en hobby butik opførte sig faktisk sådan fra starten - der var ikke meget skrald i dem.

Kan jeg tjekke cellerne på nogen måde ? eller give dem massage eller hvordan?

Har bestilt en ny lader der kan give 3 amp. og en ny 3600 MAH pakke fra morfars.dk så må vi se om det hjælper på sagerne. Men det ville jo være rart også at have lidt liv i de gamle celler.

Nogen gode råd `?


Kommentarer på:  Lade tid på Racing packs
  • #1   25. jul 2009 Man plejer at sige batterikapacitet * 1,2 / ladestrøm = tiden der skal lades. Men det kunne da godt lyde som om de er færdige, når der er masser af power som forsvinder hurtigt.

  • #2   25. jul 2009 når cellerne er så gamle og de ikke er blevet brugt, så kan en af cellerne også være døde, prøv at mål dem og se om der er 1,2 volt på dem alle sammen, hvis en står på 0 eller tæt derved, så er den elle færdig.

    Men nu er 1600 miah jo heller ikke ret meget. så afhængig af hvilken motor du har så passer 5 minutter nok meget godt.


  • #3   25. jul 2009 Cellerne opførte sig jo sådant fra "nye" købt for 2 år siden ved en hobby forretning i Aalborg. Dengang havde jeg kun en en ansmann lader tilgængelig - og slog mig til tåls med denne lader var dårlig. Men det er stadigt det samme selv med en anden lader. De 5 minutter er med en ganske almindelig Tamiya std. 540 motor, her burde 1600 MAH jo være en klar forbedring til dengang i 80'erne hvor 1100 MAH gav køre tid på 15-20 min med samme setup. Må tjekke om der er 7.2V på efter næste opladning. ... Pakken med ny lader og bedre batterie kommer mandag så måske skal man også lige have lidt tålmodighed, men det er ikke min stærke side her i det skrækkelige sommer vejr ... Så skal den gamle Frog rulle.



  • #4   25. jul 2009 Det kan jo være det er ringe kvalitet fra starten. Celler med masser af power, som forsvinder hurtigt, plejer at betyde de enten er slidt op eller er af dårlig kvalitet.
    Jeg har et gammelt Tamiya 1200 mAh batteri, der har lige så lang køretid som nogle nyere, men billige 3600 mAh packs. Så kvalitet spiller også en rolle med batterier.

    Du kan sikkert sagtens måle 1,2 volt på alle cellerne, selvom en skulle være defekt. Det er først når der kommer belastning på, de ikke kan holde spændingen.
    Hvis dit batteri er af Nikkel Cadmium (Ni-CD), kan det være blevet dovent. Et gammelt råd siger, at det hjælper hvis man putter batteriet i fryseren natten over. Men jeg ved ikke helt hvor meget hold der er i det.


  • #5   25. jul 2009 1600 er dælme heller ikke meget, næ du skal have snitterne i noget 5100 eller noget lipo.

  • #6   25. jul 2009 vil også sige at 4-5 minutters køre tid på et par gamle 1600mah lyder fair nok, de holder sku nok ikke længere, men det kommer jo an på så meget, din motor størrelse, køre stil, gearing ,underlag, der er mange faktorer der spiller ind så det er svært at sige , husk hvis du skal opbevare nimh batterier i længere tid, så skal de opbevares fuldt opladet

  • #7   25. jul 2009 Næh 1600 MAH er ikke meget - men bilen er jo en frog som kom i 1983 ... det er 26 år siden ! Den gang var 1600 Mah MEGET !. - og med en Tamiya std. 540 motor var køre tiden dengang meget længere. Nå men tror bare at jeg skal konkludere at de to celler jeg har er klar til skralde bøtten på genbrugen.

  • #8   26. jul 2009 jeg kan huske for 4 år siden at vi kørte 5-7 minutter på 3300 celler
    Bilerne kørte ikke så stærkt som idag, men kulmotoren brugte lidt mere power fra batteriet, så køretiden er den samme som idag, kører ca. 10 minutter med en 9,5t og 5-7 minutter med en 5,5t
    nu ved jeg selvf ikke hvilken T motor du har i din tamiya, men køretiden har aldrig været fantastisk på banebilerne.
    ved drift kan jeg ca. kører 20-25 min. på 9,5t og samme batterier, så kommer også an på hvordan du belaster bilen.


Kommentér på:
Lade tid på Racing packs

Annonce