{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Salg af bil gået skævt nr 2 {{forumTopicSubject}}

nr et er her: http://www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=58666

Kort er mit salg af en bil til 700kr gået skævt da han mener jeg har snydt ham med en bil der ikke kunne køre (hvilket den kunne da jeg sende den!!!)

Nu beder han om en kvittering på køb af bilen!?

Men til hvad?

Han vil gerne have at jeg skal have den tilbage, så skal han bruge kvitteringen til at "komme" efter mig eller er det normalt i en handel fra privat til privat??

Jeres menninger er meget velkommen.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af bil gået skævt nr 2
  • #1   11. aug 2009 Nok fordi han tror at butikken giver garanti for at man selv smadrer noget.

• #2   11. aug 2009 Manden har godkendt handlen ved købet, og kan derfor hverken kræve kvittering, eller at du "tager" bilen tilbage... Men jeg kan da godt følge ham, at det er sq da pisse irriterende at bilen efter så kort tid går i stykker og nu skal til at bruge yderligere ét par hundrede kroner på den !!!

Men for at give et eks. Da jeg købte min Monster Truck, fik jeg kørt i 3 min. så smeltede mit Spur Gear, så det skiftede jeg, igen efter 10 min. igen så smeltede min Clutch Bell, så det har jeg også skiftet og nu kører den bare eller det vil sige at bilen nu også koster min en ny udstødning - så det har da kostet min ca. 800 kr. at få den bil.... det er jo bare ærgeligt, shit happens!!!

• #3   11. aug 2009 Du skal IKKE eftergive hans krav! Han har selv smadret bilen og er tydeligt ude på at røvrende dig hvis han kan.
    En kvittering kan ikke hjælpe ham alligevel hvis bilen er over 2 år plus det vil være forbandet svært for ham at påvise fejlen var der fra start af som er det eneste en garanti dækker og desuden hvis han vil bruge den til at få dig i fedtefadet ska han da slet IKKE ha den.

Du kan evt. sende ham info om det sted du har købt bilen i sin tid og så kan han jo se om de gider hans bøvl.

Hvis du har været 100% ærlig mht. bilen at den var 100% iorden da du sendte den så har du opfyldt alle krav for en fair handel og du bør ikke lade ham intimidere dig til at gøre noget som er urimeligt og mod din sunde fornuft.

Skulle du så ikke ha været 100% ærlig omkring bilens og dens tilstand og du inderst inde godt ved det så burde du jo nok gøre som din samvittighed finde på at diktere dig som er at lade handlen gå tilbage. Nu siger jeg ikke at du HAR eller ER uærlig på nogen måde det er bare de muligheder som der er at vælge imellem.

Høber du finder ro på dit problem hurtigt.

• #4   11. aug 2009 Håber*

• #5   11. aug 2009 lige meget hvor gammel bilen er.. så kan han ikke bruge kvit til noget... og hvis du har fra starten har sagt du ikke har kvit på den så er det bare sådan landet ligger... han har et problem ikke dig

og noget helt andet.. en bil til 700kr ville jeg nok ikke forvente ret meget af..

men det er da klart han har ødelagt bilen og vil nu smide den tilbage til dig...

du kan da være fræk og købe bilen tilbage for ½ af prisen.. nu hvor han har ødelagt den ?!? smiley

• #6   11. aug 2009 Hvad koster de dele til fikse diff. og gear? Det er jo en sliddel i en bil som denne.

• #7   11. aug 2009 hmm jeg vil mene at han har modtaget bilen og han har taget den i brug. så må han også være klar over at der er ting der kan gå i stykker...

dvs. handlen går ikke tilbage..

har han ikke brugt den/kørt med den og diff er ødelagt ja så vil jeg mene at du har snydt og bør lade handlen gå tilbage, og du betaler alle de omkostninger han har haft i forbindelsen med købet..

• #8   11. aug 2009 tak igen for alle svar.

Jeg vil da også sige at jeg da udmærket godt kan forstå at han er træt af det. Jeg kan kun sige at det sidste jeg kørte med bilen var for at optage at den kørte fint og beviset er her: http://www.youtube.com/watch?v=EDGbO0fxcxY

Det er det sidste jeg har set og hørt af bilen inden jeg sende den. som jeg før skrev, så har jeg virkelig ikke haft ballede med bilen udover hvad jeg selv har ødelagt.

Det er en billig bil og svær at finde disse res. dele til men derfor også prisen hvor han også fik en rigtig god sender med til (jeg mangler nogle fingere på den ene hånd og kan derfor ikke bruge pistol styring)

Jeg er bare ved at være træt af at der hver dag ligger en ny mail fra ham, når jeg ikke mener jeg har gjort noget forkert!

Kom til at tænke på om manglende justering af trim kan have indflydelse på noget da det jo ikke var dén styring jeg "normalt" kørte med??

• #9   11. aug 2009 Hvad bil snakker vi egentligt ? og hvad var det med til de 700 kr. du beskriver

• #10   11. aug 2009 mener det var en kl models bil eller fs racing som i tidernes morgen kostet omkring 1300-1400 ca.

bilen med karosseri,
    fatabu 3 (hapk tror jeg den hed) pistol styring. En hurtig vurdering af denne ville vær alene ca. 300kr. tror jeg.
    ekstre gløderør
    nitrobogen
    ekstre luftfilter
    afterrun olie

• #11   11. aug 2009 Tja den køre jo helt fint ikke noget der, han må ha voldtaget den på en eller anden måde.

• #12   11. aug 2009 og købt på vorbasse marked.
    savner sgu at "slippe" af med ham og få ro i hverdagen igen....

• #13   11. aug 2009 Hej

Jeg mener ikke een evt kvitt kan bruges til noget som helst.. Hvis du havde købt den fra ny, og solgt den videre til en anden efter feks 3 måneder, er der så ikke noget med at så bortflader garantien eller har jeg hørt forkert ?..

Karsten

• #14   11. aug 2009 hehe, kan godt høre du ikke har en svoger som min, han sku nok få ham til at forsvinde:)

• #15   11. aug 2009 bare en teori jeg har fået....

jeg ved han er tømere.... hvis nu han har eget firma og nu vil køre den som et firma køb.

så er salget jo pludselig ikke person til person men person til firma og derved for han vel 14 dage retur ret??

• #16   11. aug 2009 Ahh et tømrefirma som køber en nitrobil??? Den går vist ikke helt iflg. branche styrelsen hva hulen skulle et tømrefirma bruge en nitromodel til? jeg kunne til nød forstå hvis det havde været en el-bil med et kamera på til at inspicere et tag eller en tagrende på en høj bygning eller hva man nu kunne forstille sig de kunne finde på.

• #17   11. aug 2009 ikke når han handler med en privat, kan du ikke bare sige til ham han skal smutte, og la vær at tage den når han ringer?

Kommentér på:
Salg af bil gået skævt nr 2

Annonce