{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rc fly CESSNA 182 SKYLANE
  • #1   22. sep 2009 Jeg ville nok finde noget der var lidt mere begynder venligt

Karsten

• #2   22. sep 2009 Ja den er ikke specielt begynder venlig, bla fordi den har en rimelig høj planbelastning, og flyver ret hurtigt, 5 kg til 1,65m, en ren begynderflyver i den størrelse vejer omkring 3kg.

• #3   22. sep 2009 ja men jeg har fået afvide at det flyver mere stabilt når den har en vingefang på over en meter..
    tror i så det ville være nemmere at flyve med et sportsfly med vingefang på ca 130 cm?

• #4   22. sep 2009 Måske du skulle skrive eller linke til hvad du mener med et sportsfly

Den med over een meter holder ikke.. der er mange ting der spiller ind..

vægt, vingeprofil, V-form, planbelasting osv

Karsten

• #5   22. sep 2009 sådan et fly til at lave kunstner med.
    hvad er det man skal gå efter? for jeg vil helst have et flot fly med 4-takts motor

• #6   23. sep 2009 Som begynder skal du ikke gå efter et "Flot" fly.

Du skal gå efter en højvinget model med V form på vingen.. På den måde får du en stabil trainer at øve dig med. Når du så mestre den model til fulde, ja så kan du købe din drømmeflyver, og dine drømme om at blive model pilot er intakte. De brister desværre tit, fordi folk køber deres "flotte" model til at starte med, og skuffelsen er stor når den ligger total smadret på marken fordi den var for svær og flyve..

Karsten

• #7   23. sep 2009 Hej Karsten

Ved du hvad for et fly jeg vil anbefalde ? Haha,det tror jeg du gør.

• #8   30. sep 2009 men kan jeg godt starte du med et benzindrævet fly?
    for vil hellere have en 4-takts motor end el..

• #9   30. sep 2009 Benzin drevet er nok overdrevet... Men brændstof motor ala Methanol kan du da nemt starte med,, det anbefaler vi da de fleste i klubbem, da det er nemmere og styre een trainer på en 3-4 kg frem for en skum model på 1-1½ kg

Karsten

• #10   5. okt 2009 okay men jeg har bare dårlig erfaring med nitromotor i biler.. men jeg tror jeg kan bygge et fly med 4-takts motor der ikk vejer over 4 kg.. er det ikk godt nok?

• #11   5. okt 2009 Du kan slet ikke sammen ligne Nitro motore i biler og Fly.. Jeg havde det på præcis samme måde da jeg begyndte og flyve, og jeg har aldrig haft eller mødt en flymotor der har lavet vrøvl...

Det er ikke om flyet vejer 1 eller 6 kg der er afgørende for en begynder.. Det er profilen på vingen og placering af vingen...

Du skal kigge efter et fly hvor vingen sidder øverst, og hvor vingen evt har lidt V profil når du ser den forfra... Kig på een Trainer.. Det er en meget god model og starte med, og du kan nemt sætte een 4 takter på, som du så senere kan bruge på din drømme flyver..

Karsten

• #12   5. okt 2009 tusinde tak for hjælpen

Kommentér på:
rc fly CESSNA 182 SKYLANE

Annonce