{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Første køb af RC enhed {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er intrasseret i at købe en rc bil... Jeg har overhovedet ingen erfaringer, og ved derfor ikke hvad jeg skal købe.
det skal være en offroad og jeg skal bar bruge den til sjov og evt lidt ræs med vennerne smiley
har i en model i vil foretrække? det skal være en nitro og jeg vil bruge op til 2500 på det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første køb af RC enhed
  • #1   29. dec 2009 Daniel L: Hvis det skal være Nitro som første-køb håber jeg du har sat dig godt ind i tingene, for du kommer til at skrue/justere meget så. Og ved mange mister modet når det ikke vil køre ordentligt!

  • #2   29. dec 2009 Jeg vil hellere spøge om hvorfor du vil ha´ en nitro bil, der er nemlig mange der fejlagtigt tror de er de hurtigste og går derfor efter dem.

  • #3   29. dec 2009 bo: hvad vil du ellers fortrække? smiley er åben for alle forslag selvfølgelig smiley

  • #4   29. dec 2009 souron L: fordi jeg kiggede efter benzin og de var lidt dyrere så jeg smiley og jeg kan godt lide den der fede lyd af en motor smiley

  • #5   29. dec 2009 OK, du vil ha´ massere af larm smiley
    Men har du også et sted du kan køre med den uden at folk bliver skide sure smiley


  • #6   29. dec 2009 Daniel L: Jamen hvis det er fordi du godt vil have lidt motorly er benzin langt det nemmeste at holde kørende - træk i snoren og kør i 45 min tank og kør igen. Men bor du midt i et villa-kvarter er det ikke sikkert naboerne er begejstrede for lyden af en Jetpro-udstødning, eller udsigten til at få fræst plænen op af et 10 kg monster. Og brugt-priserne for benzin (ikke kina) starter ved 2500-3000 og så ellers derop ad.

    El er mere praktisk de er små (kan nemt stå inde på et værelse) de larmer ikke og med brusshless og Lipo er de forbløffende hurtige. Men ikke særligt sjovt at lytte til en el-bil - det er der ikke meget brum over!


  • #7   29. dec 2009 hmm Bo K hvorfor kommer han til at skrue/justere meget? nu har jeg haft nitro i over 1 år og skruer/justerer næsten aldrig

  • #8   29. dec 2009 Jannik: det er bare min personlige holdning at nitro ikke er særlig god begynder Rc medmindre man virkelig er klar over hvad det indebærer. Men godt for dig hvis du ikke skal justere noget.

  • #9   29. dec 2009 Bo K
    Jeg er helt enig, der er mange der bare køber ind uden at tænke sig om.


  • #10   29. dec 2009 Er helt enig med ´Bo K. Der er meget arbejde ved en Nitrobil. De skal justeres afh, af vejr osv. Køb dig en benzin. De kører bare. Der er ingen slinger i halsen der. smiley


    Michael B


  • #11   29. dec 2009 Frank C: jeg anbefaler heller ikke han skal holde sig fra nitro, men synes det er en god ide at undersøge hvad det kræver at holde den kørende før man springer på den som første Rc.

  • #12   29. dec 2009 her er jo el. nitro. benzin bil krigen..

    nitro biler er ikke svære end noget andet og koster sku eller ikke mer end aner biler og køre med

    helle sæson i år kørte jeg ca 12 liter nitro af og det har kostet 3 gløderør. to sæt sko i kobling og en klokke og 4 lejer ialt 500 kr og den bliver brugt på bane


  • #14   29. dec 2009 hvis du vil have nitro synes jeg du skal købe en Kyosho inferno 7.5 sports 3. har en i min profil.. jeg har aldrig nogen sinde været så glad for en nitro bil som den. og den kan holde til en masse tæv... jeg var en hel dag på rømø hvor mig og en masse venner tog hop på cirka 4-5meter. på den dag smadrede vi 2 savage men infernoen kørte endnu.. den har kørt i over et år uden der har været noget galt det eneste jeg har skiftet på den er en servo fordi jeg kørte ind i en kant sten med 40-50 km/t..

    men det er bare en bil der holder.. og så er den nem og styre og ikke mindst hurtig:D


  • #15   30. dec 2009 Man skal juster en nitro bil, lige så meget som man skal juster en benzin bil. Ville man have det optimale ud af motor, så skal begge justeres.

    Benzin - rigtig store biler og vejer meget. Kræver stor plads for at køre med dem. Der må helst ikke være for store hop.
    De larmer en del, men det er jo det fede ved motor sport.

    Nitro - perfekte størrelse (for mig) Lav vægt, og meget ydelse. Kan klare store op, og der er rigtig gode køre egenskaber. Kan være bøvlet at håndter en for billig motor (som mange nye desværre køber)
    De larmer også en del, men igen det fede ved dem.

    El - kan fås i alle størrelse biler. De er lidt tøsset, fordi de ikke larmer som brændstof motor. Man kan køre alle steder med dem. Ulempen ved dem, er at der ikke skal meget til for at brænde elektronikken af i dem. Og skal man have noget seriøst. Så koster det igen en pæn del. Men heldigvis er priserne på vej ned, så man har råd til dem.

    For 2500kr ville jeg også råde dig til f.eks en savage. Utrolig hvad de kan holde til, og delene er billig.


  • #16   30. dec 2009 Ehmm.. skal man justere en nitro ligeså meget som benzin? - arhhh....

    Jeg startede selv med en nitro og blev meget meget hurtig træt af at man skulle gå så meget op i glødetal osv osv osv osv...

    Jeg skiftede så til benzin og det har jeg aldrig fortrudt, jeg justeret min 1 gang under tilkørsel og 1 gange efter tilkørsel til den benzin og olie jeg skulle køre med og ellers har den bare KØRT....

    Men som de andre skriver, el er en god ting hvis du ikke har pladsen til at kunne "larme", der er ikke ret mange mennesker der gider sidde 20-50minutter og høre på motor larm hvad enten om det er FG eller Nitro, men el har ikke rigtig nogen lyd og det er der ikke meget ved i længden (snakker af erfaring)

    Jeg er gået over til at prøve El-Heli, det er der sku noget mere udfordring i og den kan man jo næsten flyve med overalt smiley

    Men HVIS det abselute skal være nitro, så sæt dig GODT ind i tingene først, ellers mister du rigtig hurtigt interessen for den her ellers fine hobby!

    - Jesper C


  • #17   30. dec 2009 Jesper gå op i gløde tal osv?? Som normal bruger kan du klare dig mere eller mindre med et type gløde rør og der er 2 sølle skruer man lige skal vide hvad gør, det er jo ikke raket videnskab hvi bare lige man gider lære det..

    og som kim siger, vil du have Benzin til at køre optimalt kræver det også justering... Tilgængæld kræver en benzinmotor noget mere viden for at skille den af og finde fejl på den kontra en nitro, som består af meget få dele.

    El jeg køre selv med det hele vinteren idendørs og det kan sagtens være sjovt, men jeg køre også Nitro om sommeren. og jeg må nok sige at nitroen tiltrækker mig meget mere end at jeg skal ind og lade osv
    Med nitro fiser jeg bare op i pit og 2sec sener er jeg på banen igen. og lyden mums, der er lige som mere mande sport over det. Det samme gælder Benzin vrooom vroom...


  • #18   30. dec 2009 Jeg skal selv ind til Morfars idag, og have mig et begynder sæt. Og før i begynder med, hvorfor jeg vil ha den, og ikke den osv, så har mine nevøer en, så hvis jeg ikke gider den mere, får de den bare, og jeg har ikke brugt en formue på den..:-)

    Her er hvad jeg skal have:
    1 x Stealth X09 Truggy Brushless
    - Model: DeLuxe
    1 x Front Upright Upgrade ALU
    1 x Steering Hubs Upgrade ALU
    1 x Wheelset PRO PL Crome (4 stk.)
    1 x Rear Upright Upgrade ALU
    1 x Motor Retainer New Upgrade ALU
    1 x Spur Gear stål (Stealth)
    1 x LiPo Low Voltage Buzzer
    1 x Ultimate LiPo 2700 (7,4V)

    Jeg skal have den bil fordi en 8 årig kan skille og samle den ad. Den kan holde til meget. Den er hårfør, og man kan få mange dele til den.



  • #19   30. dec 2009 morten K...

    Jeg kan stadig ikke give dig ret i det her, som sagt, hvis vi nu fx tager min fars gamle baja, den blev indstillet en gang for alle og den lå og kørt fra de mere tunede og "pinte"(staves?) motorer, nitro der imod havde jeg MANGE problemmer med, rigtig mange, jeg havde sku sat mig rimelig godt og grundigt ind i det inden jeg gik igang(troede jeg) men åbenbart ikke nok trods timers læsning!

    Jeg konkludere bare at i mit tilfælde, og min fars, er og bliver benzin 1000gange nemmere, og nej det kræver ikke raketviden at have med nitro at gøre - men det gør det altså på ingen måde heller for at skille en benzin motor ad, kan gøre det med lukkede øjne smiley

    1gang benzin - altid benzin...

    Men som jeg siger til alle andre, det er en smagssag hvad man kan lide og ikke andet smiley

    - Jesper C


  • #20   30. dec 2009 Jesper C
    Har selv haft et par benzin biler. FG osv. Har aldrig brugt så mange reservedele som jeg gjorde på dem, da de vejer rigtig meget, så de knækker ved hop.

    En ordentlig nitro motor. Så køre den bare uden indstillinger.

    Skal en brændstof motor køre helt optimalt. Så skal den indstilles engang imellem. Så er det lige meget om det er benzin eller hvad det er. Så skal de justeres engang imellem.


  • #21   30. dec 2009 Daniel L
    En af de første biler jeg selv havde var en Savage.
    Dem kan man få til en rigtig god pris.
    Det er helt vild hvad de gamle savage kan holde til af tæsk.
    Og skulle man være uheldig at ødelægge den. Så er de billig i dele, og nem at skrue på.


Kommentér på:
Første køb af RC enhed

Annonce