{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler mortor til e savage
  • #1   7. feb 2010 en xerun esc og en 1:10 bl motor og så bare gear den lavt

• #2   7. feb 2010 Har du et link til et, da jeg ikke har nogen ide om hvilket sæt det skulle være.
    Hvis jeg vælger et sæt det er for hurtig, og kompensere for det ved at geare den ned, så vil bilen stejle hele tiden, og det dur ikke.
    Det er min søn på 4 der køre med den.

• #3   7. feb 2010 det er dit esc der er futtet af, den her kan godt klare det http://www.rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=50216 og så er den vandtæt, du skal bare være opmærksom på at montere lipo cu toff eller buzzer så du ikke kører dinne lipos helt flade

• #4   7. feb 2010 Jeg er ret sikker på at det er motorene der er futtet af, evt kullene, detter er dog ikke tjekket, men esc lyser som den skal, uden at notorene vil køre.

• #5   7. feb 2010 prøv at teste din esc eventuelt med voltmeter eller anden el motor, det er ret usandsynligt at begge motorer futter af på engang, din esc kan godt lyse og alligevel have brændt udgangen af

• #6   7. feb 2010 esc er testet, og fejler intet, så skal nye motore til den, eller evt et mindre brushless sæt, som kan klar 2 celle lipoer.

• #7   7. feb 2010 vis du skal ha brushless ville jeg anbefale ezrun 8,5 eller 9 tuns
    (link fjernet)
    (link fjernet)

begge kan klare 3 celler

• #8   7. feb 2010 tor ikke ez run 9t eller 8.5t kan klare det i længden, det er en stor truck lavet til 2 motorer

• #9   7. feb 2010 har ellers set en del der køre med 8,5 i (store) biler men kan godt være det ikke holder i længde

• #10   9. feb 2010 Hvis jeg køber et brushless sæt, som dette (link fjernet) og bruger 2 cell lipo. og da e savagen har plads til 2 batterier, så bruge dette kabel, vil knægten så ikke få dobbelt køretid.
    (link fjernet)
    Da det er en dreng på 4 år skal bilen ikke køre stærkkere en end standard.

• #11   9. feb 2010 jo det stik dobler amperene op

• #12   9. feb 2010 det dæt vil med 100% futte af i løbet af kort tid, jeg havde et lign og det kunne dårligt trække en stampeede som er mindre letere og baghjulstukket

• #13   9. feb 2010 dæt= sæt

• #14   10. feb 2010 ok, så må jeg finde et andet sæt.

• #15   10. feb 2010 problemet med det ez run 9t er at det er indmad fra en meget mindre 380motor puttet ind i et 540hus den er fin nok til onroad biler og små offroadere men den ville få det svært i din savage

• #16   10. feb 2010 OK har du et forslag til et andet sæt ??

• #17   11. feb 2010 Lars og Co -- tror I, det er de nye lipo, der kom på e-savagen, der er skyld i at motorerne futtede af?
    Hvorfor gør batt. typen en forskel -- strømmen skubbes vel ikke fra batt. til motor, men trækkes af motoren fra batt.?

• #18   11. feb 2010 Hej mikael O.
    En langsom Savage smiley Det er selvfølgelig et meget stort problem da alle motor sæt er beregnet til at banke samtlige nitro biler af banen smiley
    Derfor har der på denne tråd været tale om Ezrun 8,5T og 9T motorer for at vognen ikke skal kunne køre for hurtigt.

Det er ikke motorer jeg ville anbefale til så tung en vogn som Savagen, lavt gearet kan de godt trække Savagen så længe din knægt køre på jord grus eller asfalt, men kommer vognen lige ud i græsset og din knægt prøver at køre vognen ind på vejen igen, er vi allerede inde i et kritisk område af hvad de små motorer kan klare.

Du skal altså ha´ fat i noget der kan trække din søns bil under alle forhold uden en realistisk skala 1/8 brænd i bilen.
    Derfor er der to veje du kan gå af smiley

Den nemme måde (måske)
    Du kan købe et 1/8 motor sæt, f.eks. Ezrun 1/8 eller Xerun 1/8 der passer lige i vognen, og så kun køre med 7,4 volt eller 11,1 volt, det kommer an på hvor stærkt vognen skal køre.
    Men her kan der være et problem, de motor sæt her er ikke glade for så lave spændinger som 7,4 volt.
    Det er set at de ESC´er ikke vil fungere før de fik lidt mere at leve af, fordi de er optimeret til 4 celler LiPo smiley

Den vanskelige måde.
    Det er at selv finde på en løsning med f.eks. en fly out-runner som let vil kunne trække din søns Savage.
    Her er problemet bare omvendt, fly out-runner er beregnet til 6 – 8 celler LiPo, så sætter du kun 7,4 volt på sådan en motor, vil Savagen køre som en crawler smiley
    Så her skal du op på minimum 4 celler LiPo, og det er ikke noget de almindelige bil ESC´er kan klare.
    Der skal du ha´ fat i en Ezrun 1/8 eller Xerun 1/8 ESC, og det eneste sted du kan få fat i en løs ESC af den type, er over e-bay.

Du kan selvfølgelig også bare købe nye kulmotorer til Savagen HVIS ESCén stadig fungere, men jeg tror ikke det er en holdbar løsning.

• #19   11. feb 2010 Har det være et problem, at er blev skiftet til Lipo, jf. mit spm..?

• #20   11. feb 2010 Det skulle i kunne give noget problem at skifte til LiPo, strøm er jo strøm hvor det så end kommer fra smiley

Men man kunne jo forstille sig at de gamle batterier ikke har været i stand til at lever den strøm der står på dem, men at de nye kan smiley
    Det har noget med kvalitet at gøre, og har ikke noget med om det er et LiPo eller Nimh batteri at gøre.

• #21   11. feb 2010 Der kom godt nok mere skub i den, efter der kom lipo på den, men jeg ved heller ikke hvor meget den har kørt, inden jeg købte den.
    Ang. en anden motor, så er en e savage, jo ikke så tung 3,5 kg.

• #22   11. feb 2010 mikael O
    Jo, 3,5 kg er en tung bil i forhold til en 2 kg tung 1/10 bil, men det der gør den rigtig tung, dvs for motoren at trække, er de store hjul Savagen har, og at den er 4 hjuls trukken.
    Det er jo også derfor at den er født med to motorer fra starten.

Det er en stor solid vogn du har valgt til din søn, men også dyr at holde i gang.
    Skal der nye motorer i din vogn, må du ikke gå hen og vælge en motor til en 1/10 bil for at spare penge.
    Det vil i det lange løb koste dig rigtigt mange penge smiley

• #23   11. feb 2010 Det er som heller ikke for at spare penge, den skal bare virke/holde.

Kommentér på:
Mangler mortor til e savage

Annonce