{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.812 visninger | Oprettet:

taget i røven af mand i Nordjylland {{forumTopicSubject}}

har været så uheldi at få byttet min benzin båd samt en rustfri tank som jeg måt stå og bruge en hel dag på at frem stille.
hvor jeg bleve lovet en fg onroad sportline alfa rød fra 2009 som var 100% iorden. jeg sku bare sætte modtager i så var jeg kørt sage han.
men langt fra. bund plade er skæv. batteri holder mangler. klips til karos mangler. skrive bremser duer ikke de skal stilles ind. bag brems duer heller ikke brem arme på skriver har han lavet i ståltråd og bukker bare når savo trækker i den. amindlig møtrikker på støddæmper som sku ha været låse møtrikker. skrue under mortor bukket helt og resten løse. savo holder har væget brækket og bare limmet. alu stykke mellem savo plade til fortøj mangler. ku heller ikke start da jeg fik den benzin var møg surt. udstødning hjemme lavet og larmer helt vild ku faktis være lige meget med den er der. plast tand hjul rigtig grundigt hækket af små sten. den styre arm hvor for hjul sider fast på i højre side er en venstre så det lille stop der sider på vender op af og gør at bilen næsten ikke kan dreje til højre. den gummei på benzin tank hvor benzin slanger går igennem er mør og utæt. og blev lovet 4dæk mere som næsten ikke hade kørt men de er næsten blanke et af den kan man slet ikke se mønstere i den ene side. de dæk der sider på er heller ikke for gode men en lille smule bedre. lovet skjold der var penere end alfa karosseriet. men det var meget grimmer da det kom døre stolpe knægget flækket andre steder hvor det bare er sparlet og ikke pent lavet maling kogt op på det.

så pas på at handle med denne mand smiley

men så øffer manden over fjernstyring ikke duet til båden og at den skrev EAA i dis. hvor han så sendt den sammen med bilen til mig så jeg ku kik på det.
så visser det sig så at EAA står for at sender ikke står i nul. da den blev sat i nul duer den en sikker hel som der er på næsten alle anlæg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  taget i røven af mand i Nordjylland
  • #2   2. okt 2010 Ærgeligt har du foreslået at lade byttet gå tilbage ? Selv turde jeg ikke bytte med noget ubeset

  • #3   2. okt 2010 tænd og sluk kontakt mangler. antænde rør mangler. givind stykker er bare lavet i små gvivind stænger og er rusten mange andre skruer osse rusten også sku bilen være fra 2009 hmm man sku tro den var 10 år.
    noget af det er bare små ting med det ene med det andet når man er lovet en bil der 100 % ok som bare skal ha modtager i. man ku klad det en bil til resave dele vis man kan fin noget godt på den er godt nok skuffet


  • #4   2. okt 2010 Forstår ikke at i tør at handle med noget i ikke har set. nu ved jeg ikke hvordan handlen er foregået, men ville aldrig bytte eller købe noget som er så dyrt uden at skulle mødes face to face så man kan se hva det er man køber.

    Jeg syntes tit man kan få et hint om hva det er for mennesker man handler med ved at kigge på deres profil og se hvordan de behandler deres ting.

    Men stadig skod at du er blevet taget VED røven ;o)


  • #5   2. okt 2010 har fået at hvide af ad admin jeg ikke må hænge ham ud.
    nej for så skal jeg vel køre til jylland for at byt og jeg tør ikke stole på at han sender min båd til bage for har jo ikke ku stole meget på ham ind til hvider


  • #6   2. okt 2010 ja meget dumt at handle sådan en ting er osse sikkert at jeg aldri gør det mere. regner bare med man kan stole på folk som deler samme hobby på samme forum

  • #7   2. okt 2010 Jeg har selv kørt helt til ballerup fra århus for at købe en hpi baja. jeg stoler også generelt på folk men når det er så mange penge tør jeg ikke andet end at skulle se tingene først.

    så hvis du ikke stoler på at han vil sende den tilbage og du ikke vil køre til jylland for at få din båd tilbage, ja så kan du jo ikke gøre så meget.


  • #8   2. okt 2010 næ men kommer nok til jylland en dag smiley
    så er det jo bare hvad humør man er i for lige nu er det ikke skide godt


  • #9   2. okt 2010 Hvad/hvor er "nordjylland"? Altså by.

    Jeg handler kun med folk som bor så tæt på, at jeg altid lige kan køre forbi med et par gutter hvis nu der skulle opstå noget bøvl.

    Men jeg vil mene man sagtens kan handle uden at have haft varen mellem fingrene først. Det er bare et spørgsmål om at få tage nogle rigtig gode billeder. Evt. lave lidt video af maskineriet.

    Jeg tilbyder altså en en evt. køber at skyde billeder af lige præcis det de vil have og i god kvalitet. Det har altid fjernet den mindste tvivl hos en køber. Jeg har også altid meget detaljerede salgs annoncer, så folk ved hvad de får eller ikke får med i handlen.


  • #10   2. okt 2010 8920 randers nv.

    men regnet bare med den var iorden da han sage der ikke var noget at komme efter og han hade den til salg til 4000kr så regner man jo ikke lige frem med den er så ringe. plus de 2 karosser der er med er 1.5cm for lang til hjul kan side midt i skram kanter


  • #11   2. okt 2010 Det er min gamle bil, har flere gange skrevet til ham der havde den at det var noget svineri at sælge den med de oplysninger!!

    Bilen er en sportsline fra 2004 Medium bund!

    Jeg købte den brugt i 2006/2007 og solgte den i 2009, men ikke til ham du købte den af!

    Mvh Peter


  • #12   2. okt 2010 ja ham du nok har solgt den til har osse skrevet at han solgt den til ham den anden som en rigtig godt brugt bil.
    men sjovt man skal ha sandheder ude i byen men håber han sover godt om natten


  • #13   2. okt 2010 Den her sportline er fra 2009, rød og solgt. Det kunne nemt være den...?

  • #14   2. okt 2010 hvorfor er der enlig forskel på hvor lang bunden er på dem??

  • #15   2. okt 2010 ja det er min nye bil smiley

  • #16   2. okt 2010 Taget i røven det giver godt nok et grimt billed på nethinden smiley

    Det sagt så har jeg gennem de sidste 20år erfaret at vi alle har forskellig opfattelse af hvad der er 100% ok og total i orden og hvordan vi beskriver tingene vi vil sælge ect.

    Jeg er da blevet snydt en bette smule ind i mellem og er da også blevet beskyldt for at snyde, det er dog blevet løst ved fornuftig komminikation og gemte mails og PM's. Men ja jeg foretrækker også at se tingene IRL på en normal adresse (har oplevet at folk ville mødes på en rasteplads eller en tankstation year right )

    Vh
    Carsten


  • #17   2. okt 2010 har osse lige fået af hvide af en tidligere ejer at billen er en 2004 og slet ikke en 2009 :*(

  • #18   2. okt 2010 ja har osse prøvet. men han ville ha jeg skal send fjern styring til ham. også ville han vist send noget mere. men jeg ville se de ting først nu har han jo lovet mig at send noget der bare var 100% ok. så ville jeg lige se det han har lovet mig først som jeg osse burt ha haft.
    for jeg vil regn med at vis jeg sender han fjernstyring ser jeg ikke mere fra ham af. og gider ikke skal snydes mere af ham før jeg ser det han sku ha sendt


  • #19   2. okt 2010 Og så holder vi lige links osv ude af denne tråd (og andre af samme karakter)

    Uanset hvad der er foregået er det ikke i orden at hænge nogen ud, hverken direkte eller indirekte. At den ene vælger at stå frem med hans version er ikke ensbetydende med at anden part skal frem i lyset.
    Jeg har fjernet linket.


  • #20   2. okt 2010 jeg har prøvet at få manden til at stå frem selv og sendt link til ham så han ku se tråden man manden har nok så dårlig smag i munden at han ikke vil. for manden er online......
    og har fået beskeder af tidligere ejer af hvor ringe den var da de solgt den hvidere. håber i ville skrive her hvad stand den var i da i solgt den smiley
    kan lige så godt få alle sandhederne på boret også håber jeg manden får taget sig sammen til at stå frem og sige hvad han har og sige


  • #21   2. okt 2010 hvis gamle mænd tilbyder dig slik, så løb hjem til mor...

  • #22   2. okt 2010 Det eneste man kan gøre, er vel at stemme manden ud herinde fra?

  • #23   2. okt 2010 ja de ku være man sku stå sammen her inden og stem ham ud så han ikke tager røven på flere her inden smiley

  • #24   2. okt 2010 Manden skal dog lige have lov til at forsvare sig IMO... Så vil give det lidt tid. Melder han ikke ud, så må der ryge en udstemme afsted til ham jo smiley

  • #25   2. okt 2010 At stemme ham ud er spild.
    Markedet benyttes fuldkommen på eget ansvar da det er umuligt for os at tage stilling til hvilke aftaler der er lavet, hvem der har sagt hvad osv.
    Derfor har vi heller ikke en levende chance til at håndtere en situation som denne, hvorfor reglerne os er udformet som de er.

    Jeg ku jo sagtens lave en handel med en person, og efterfølgende påstå den modtagne vare er i en helt anden stand en der blev sagt, at der mangler en masse eller hvad ved jeg. Og det ville være komplet umuligt for en hjæleadministrator eller sælger for den sags skyld at bevise det modsatte.

    Køber og sælger har 2 forskellige opfattelser af denne handel, og uanset hvad kan ingen af os være dommer i hvem der har mest ret, eller om der er nogen der lyver.

    Derfor bruges markedet under eget ansvar, og derfor er det ikke tilladt at hænge nogen ud på siden.


  • #26   2. okt 2010 har sendt ham en pb mere hvor jeg opfordre ham til at komme med i tråden og manden er stadig online

  • #27   2. okt 2010 fik denne besked af en anden bruger i pb..




    Skrevet: 02-10-2010 21:59:53

    Lyder meget som en bil jeg solgte til ----- herinde. Det var min mening at istandsætte den, men fik pludseligt andre projekter. Så solgte bilen BILLIGT til ham.

    Bilen blev købt som beset og jeg har ikke gennemgået bilen - hvilket ----- også vidste. Det der undrer mig lidt er at det er en 2009 for da jeg fik den fik jeg ingen alder at vide, men den så temmelig brugt ud (der var også rødligt malerstøv på mange af delene)

    der er desværre stor forskel på hvad folk synes er 100% ok. Men hvis han ikke har gjort noget ved bilen siden han købte den af mig må den hvis bare betragtes som værende i en sørgelig stand


  • #28   2. okt 2010 Jeg kan godt forstå at nogle unge vil mødes på en rasteplads. Jeg har haft en der ville hente noget, hvor det nærmest blev en ubehagelig situation for mig. Men det løste sig alt sammen, uden brok for nogle..

    (Vidste sig senere at hans enme jeg modtog ikke var helt ok, som han havde beskrevet.. Men ingen hylden her, det kunne vi leve med=)


  • #29   3. okt 2010 Nu har jeg læse hele tråden og ville lige sige min mening.

    Når jeg køber noget igennem en privat handel så vil jeg ALTID se, prøve, og høre varen får at sikre mig det virker som det skal.
    jeg har her igår købt en el bil til 1600kr og uanset hvad prisen er vil jeg stadig se, prøve og høre varn det samme gælder den gang jeg købte min scooter der tog jeg tur på den og tjekkede alt igennem... hvis sælger ikke vil lade dig prøve den så lad vær med at købe den det er typisk fordi den fejler noget.

    Den mand som du købte bilen af har snydt dig godt og grundigt for hvis han siger at bilen var 100% iorden så regner med jo med at bilen er så godt som ny dog kan der være lidt små ting men ikke i stil med det som du beskriver at din nykøbte bil er i...

    Dog må jeg give Tass (Hjælpe-Administrator) ret i hvad han siger... at bruge market er på eget ansvar og derfor skal man selv sikre sig man ikke bliver snydt og det hjælper ikke at hænge ham ud.
    Jeg var selv utilfreds med en sælger på et tidspunkt og jeg kom til at hænge ham en smule ud her på RCgalleri og det fik jeg ikke noget godt ud af.

    Men jeg synes sku det er synd for dig... håber manden du købte bilen af kommer til fornuft.



  • #30   3. okt 2010 Som helt ny indenfor RC biler, ja så troede jeg at det var ligesom alle andre steder, at man ikke tager r..... på hinanden, og ALTID fortæller sandheden, men jeg har lige oplevet det modsatte, så jo, man kan da blive snydt, mere eller mindre.
    Min konklution er at se varen inder der betales, og så skal prisen i øvrigt presses, for mange tror deres udstyr er som nyt, selv om det er flere år gammel, og MEGET brugt.
    Livet er ikke let og det er ikke for de svage, så trøst jer alle der læser dette, i ER stærke, for i er her endnu, og så skal man jo også lære af sine fejl ( Hvorfor skal jeg lære så meget? ) :O)


  • #31   3. okt 2010 men der var bare langt over for at handle med ham og det ville blive for dyrt til det ku betale sig at handle med ham så. derfor regnet jeg med manden var ærlig. hvad jeg nok heller ikke gør en anden gang nu til i de pris klasser her.

    min har hans navn og adr tlf.
    og ville sige det sådan vis sælger ikke får rodet styr på det her må jeg nok indrømme dem der har spurt efter det får det udleveret.
    og har osse prøvet at få ham til at deltage i den her tråd uden held.
    godt nok har jeg skrevet det til ham så som der står har da ham bad om at få en liste med det der mangler. så må jeg se hvad han finder ud af.
    for han ville ha jeg sku send fjernstyring til ham først men jó ikke en mand mand sender noget til først mere det gjord jeg jo med båden så nu er det vist hans tur


  • #32   3. okt 2010 hej
    Træls for dig - men man lærer jo hele tiden.
    Selv har jeg en deal med en rigtig god kammi som bor i Rødovre, så når der er noget jeg er interesseret i ovre på Djævleøen,får jeg ham til at checke det - og naturligvis omvendt når han har noget han vil købe herovre i det mørke.
    Men enig i at hvis man køber ubeset - og uden at have referencer på sælgeren - så er man selv ude om det, hvis man bliver snydt.
    Endelig synes jeg det er rigtig godt at RCG ikke tillader kommentarer omkring køber og sælgere - så kunne vi jo ikke bestille andet.
    Op med humøret, får skidtet til at køre og kom ud og RACE.
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe


  • #33   3. okt 2010 Niels V>>
    Hvorfor er man "selv ude om det"? Du får det til at lyde som om at det er ganske ok at folk svindler og bedrager. Ja, faktisk at det er sådan man skal handle nu til dags...?

    Og du er imod man advare hinanden mod svindlere? Jeg håber ved gud at du får lov til at købe en 1:1 bil som bare er én stor bunke lort, for så vil mange stå i kø og sige du selv er udenom det.

    Hvorfor tror du f.eks. at trustpilot.dk er blevet oprettet? Det er sq da for at folk kan advare hinanden mod dårligere forretninger. Xgalleri.dk er det eneste sted på nettet hvor brugerne ikke må advare hinanden. Mange andre steder er der "erfarings forums" hvor man laver topics med gode og dårlige handler...


  • #34   3. okt 2010 jeg har været ude og køre med omtalte bil ca 14 dage før den blev sendt afsted til køber der var den 100% oki så kan ikke forstå alle de fejl der skulle værer med den ????? peter J har du bare et billede som bevis for at den har været din ????

  • #35   3. okt 2010 henrik J så kan jeg så fortælle dig at det ikke har været den her bil du har kørt med. for benzin bliver ikke surt på 14dage. det var så surt at den ikke ku gå på det. jeg måt skylde den igennem i ren benzin også fyld noget nyt på. og kan osse sige der kommer ikke rust på skriver efter 14dage.
    hvad heder ham du lånt bil af for 14 dage siden?


  • #36   3. okt 2010 og kan heller ikke forstå ham der sendt den til mig ikke ville forsvar sig nu har jeg prøvet et par gange påat få ham til at være med i den her tråd.

  • #37   4. okt 2010 Kan da egentlig godt forstaa han ikke melder sig her i traaden. han vil jo blive lynchet af alle brugere....

    Ang standen paa bilen....
    Fik du ham ikke til at tage nogle närbilleder af bilen ? for saa burde mange af die punkter da kunne ses tydeligt.

    Med billeder kunne det her maaske väre undgaaet smiley

    PS: ikke at jeg mener det er ok at snyde hinanden, slet slet ikke...


  • #38   4. okt 2010 har snakkert med ham i dag han ville lade handlen gå til bage. og jeg skal send bilen først også vil han send min båd bag efter. så er det så jeg tænker han må da være dum. for jeg sender da ikke noget først for man kan vel næsten være sikker på der ikke kommer noget til bage på den måde han er.

    tumpe siger jeg bare


  • #39   4. okt 2010 jeg vil da også gerne have et link til ham Gerne pm

  • #40   5. okt 2010 Klaus: nej - jeg mener bestemt ikke at det er i orden - meget, meget langt fra. Det jeg mener er at man selv er ude om det, hvis man køber noget ubeset, og jeg anviser jo også en metode til at undgå det - nemlig at få een man stoler på til at checke vare inden køb.
    At jeg roser RCG for ikke at tillade at hænge folk ud, er der mange årsager til. Noget sådant kan meget nemt misbruges så den mindste utilfredshed med en person, hurtigt kan føre til at han er i "bad standing" og at ingen vil handle med ham - bare fordi at hans genbo er misundelig på hans fine biler.
    RCG kunne jo overveje en feedback ordning under køb og salg, som f.ek. på Ebay.
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe ( 53 år cand jur )


  • #41   2. jan 2011 Jeg ville da også gerne ha et link i pm til personen

  • #42   30. sep 2012 Anmeld ham på www.privatetrust.dk det kan da gøre det noget sværere for ham at snyde folk i fremtiden. Det er trods alt det hjemmesiden er til for.....

  • #43   30. sep 2012 Morten P, tråden er 2 år gammel...

  • #44   1. okt 2012 Haha, det havde jeg sku ikke set smiley

Kommentér på:
taget i røven af mand i Nordjylland

Annonce