Fragt spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej RCG
Vær venlig at læse hele mit indlæg og lige meget gerne en kommentar herefter.
Jeg er kommet i den super dårlige situation, at have aftalt en pris, overført pengene for derefter intet at have modtaget, sælger mener det er min egen skyld da jeg ikke specifikt havde bedt om forsikret fragt.
Jeg søgte en Futaba 3PK og fandt en i markedet sat til 1400 plus fragt (mener jeg). Jeg byder ham 1000 incl fragt.
Sælger skriver 1100 incl fragt så har vi en aftale, hvilket jeg acceptere.
Jeg overføre pengene samme aften via netbank og glæder mig så til at modtage mit "nye" anlæg.
Efter en uge undre jeg mig over ikke at have modtaget noget så jeg skriver til sælger, der siger hans mor har sendt det og han har en kvittering der beviser det, fragt omkostninger = 60,50 kr
Jeg ved at mindsteprisen for en pakkepost er 75,-
Efter endnu en uge uden at have set noget til pakken eller en seddel fra post danmark skriver jeg til sælger igen og jeg er rimelig sikker på at pakken er forsvundet i fragten og at jeg mener det er hans ansvar da han har valgt at spare de 14,50 det havde kostet ekstra at sende den som pakkepost (forsikret og sporet)
Først giver sælger post danmark skylden og siger at han havde afleveret pakken hos dem og at det derfor er deres skyld at min pakke ikke er kommet frem. Da jeg ikke acceptere det som en undskyldning giver sælger nu mig skylden for ikke at have bedt om at få den sendt som forsikret pakkepost.
Er det ikke en selvfølge at en pakke med en værdi på 1100 skal sendes forsikret?
Jeg har tilbudt sælger at vi deler skaden, altså at han overføre 550 til mig og så er det bare pisse ærgeligt for os begge. Det er sælger bare ikke interesseret i da han er overbevist om det er min egen skyld da jeg ikke direkte sagde det skulle være forsikret post og kun "1100 incl fragt"
Ville være glad for lidt kommentarer om hvad i syns er fair i denne sag, da jeg ikke kan finde ud af om jeg er urimelig eller om det er sælger.
MVH
Rasmus
jan 2009
Følger: 176 Følgere: 124 RC-enheder: 19 Emner: 168 Svar: 1.690
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 13 RC-enheder: 5 Emner: 11 Svar: 116
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
Hvis jeg var dig havde jeg opsøgt sælger på hans adresse og snakket med forældrene for på den måde at finde en fredelig løsning.
Har du ikke og kan ikke skaffe adressen er der kun en politianmeldese tilbage.
Det er ikke nødvendighvis en selvfølge at en forsendelse skal ske forsikret, men når der ikke foreligger aftale om forsendelses type har afsender samme ansvar for varen som modtager.
Thats my 50 cent.
Fint at du holder navne uden for denne tråd som det hører sig til
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 37 RC-enheder: 4 Emner: 34 Svar: 730
men jeg sender altid mine pakker som værende forsikret medmindre andet er aftalt netop for at undgå dette
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.628
Jeg synes også at du bør presse afsender lidt til at rykke posten for den, de plejer at kunne finde det meste der bliver væk også selv om der ikke er TT på pakken.
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 1 Emner: 24 Svar: 130
Til en anden gang så få det sendt via efterkrav, sure extra penge at skulle af med, men rart med den extra sikkerhed..
aug 2006
Håbet er at finde en løsning der er acceptabel.
Har prøvet med forældre kortet men hans mor (der eftersigende har sendt pakken deler sælger holdning) at opsøge ham includere ca 300 km hver vej incl 2 gange broafgift. desværre.
Jesper > Vi er helt enige om at den burde være og det gør jeg også selv derfor forventer jeg heller ikke at 1100 incl fragt overhovedet kan være uden forsikring.
Den kvittering han har beviser han har været på posthuset og har brugt 60,50. den beviser ikke hvad de er brugt på.
aug 2006
apr 2005
Følger: 70 Følgere: 74 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.483
Jeg kan dog også sagtens følge sælgeren, da du ikke har bedt specifikt om det.
Folk er i dag desværre temmelig ligeglade, specielt når det handler om hvorvidt de får penge i pungen eller ej - og derfor er sælger også ligeglad med den situation du nu står i.
Sælger er dog i sin gode ret til at fralægge sig alt ansvar for pakken, når den er sendt - og derfor er det også op til dig selv at efterlyse den hos Post DK. Få fat i sælgers adresse, spørg efter kendetegn på pakken, og efterlys derefter pakken ved Post DK - det kan gøres online, og erfaring siger at pakker som regel dukker op hvis de bliver efterlyst.
okt 2008
aug 2006
aug 2006
okt 2008
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 10
apr 2005
Følger: 70 Følgere: 74 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.483
apr 2009
aug 2007
Følger: 36 Følgere: 37 RC-enheder: 7 Emner: 89 Svar: 462
Han har tilbudt ham at snakke med hans forældre og har opgivet nummer til ham. Hvorefter han smider ham på hans filterliste. Og der har han ikke kontakten hans mor. Han kontakter ham så efter på mobil hvor han sviner ham til. Med ord som "idiot" og at påstår han er handicappet.
aug 2006
The Hamster > han har bestemt ikke "Tilbudt" mig at snakke med hans forældre, jeg har selv fundet frem til de telefon numre den adresse hans tlfnr var bundet til ifølge degulesider. Sælger oplyste mig at hans mor havde samme holdning som ham, jeg har brugt siden den 10. Februar på at finde min pakke eller mine penge. mange sms'er og beskeder herinde. da han så skriver til mig idag at han går ud fra jeg har modtaget pakken indrømmer jeg at jeg skrev han var en idiot ja.
Sælger kunne passende selv kommentere frem for at få folk til at gøre det for sig?
aug 2007
Følger: 36 Følgere: 37 RC-enheder: 7 Emner: 89 Svar: 462
Forøvrigt, så de numre du fandt er til hans mindre søskende. Han har givet både hans mors og hans fars nummer, men du du har alligevel ikke kontaktet ham.
apr 2009
det er sælgers skyld at pakken er gået tabt eller aldrig er blevet sendt...
han kunne ha ofret de 15 kr mere i fragt også havde der ikke været noget og rafle om!
jan 2010
Følger: 15 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 21 Svar: 399
Bare en tanke der strejfede mig.
aug 2006
aug 2006
jan 2010
Sælger burde måske have spurgt, men i bund og grund er det vel dit ansvar.
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 2 Svar: 1
Stefan m. det er ham der ham der har ville sælge noget dyrt og gerne ville af med det hvorfor bruger han så bare ikke lige 15 kr. på at være sikker på at den kommer sikkert frem?. og jeg mener at som du selv syntes Rasmus lige dele prisen altså de 550 kr. for det er mange penge at bruge.
jan 2010
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
Hvordan ville i ikke have det hvis i bestilte noget på nettet der ikke blev sendt forsikret, og den sælgende butik så siger det samme som sælgeren i denne situation?
Der er masser af butikker der sender mindre pakker uforsikret, men derfor har de vel ikke mindre andsvar for at man får sine pakker?
Jeg har engang købt nogle tryggy hjul herinde, og overførte det aftalte beløb plus 60 kroner. Det var fordi jeg var overbevist om at det var prisen på forsikrede pakker (det var kort efter skiftet). Jeg kommenterer overfor sælger at jeg var lidt skuffet over at han ikke selv havde lagt de sidste 15 kroner til en forsikret forsendelse, men eftersom jeg modtog var der ikke noget problem.
Jeg er 100% på Rasmus' side her, og jeg synes endda at det er usædvanligt storsindet at tilbyde halv skade. Jeg havde uden tøven krævet det fulde beløb tilbage når man ikke modtager en vare som aftalt.
Det er helt klart en selvfølge at en vare i den prisklasse sendes forsikret.
Men det er selvfølgelig ikke sikkert at den afsendende mor tænker på det. Det er en lidt naiv ting at regne med posten bare når frem.
Jeg skulle modtage en nøgle engang, og den kom aldrig frem. Det kostede 1500 da systemlåsen skulle skiftes.
aug 2006
Forstår ikke lige hvad du mener?
Jeg fandt jo først ud af at den var sendt som maxibrev efter en uge da jeg spurgte sælger
jan 2010
mar 2008
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 16 Svar: 94
Jeg mener derfor at det er sælger der har begået en fejl og sendt det som brev og må derfor hæfte for tabet. Det kan simpelthen ikke være anderledes.
Det lyder dumt og næsten alle andre har fortalt det: Efterkrav næste gang
okt 2007
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 296
aug 2006
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 13 Emner: 15 Svar: 77
det er 100% sælgers skyld, og var det mig ville jeg ikke nøjes med "halv skade"
Jeg ville have alle penge tilbage.
Husk nu allesammen, www.privatbetaling.dk!
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
Så at du accepterer halv skade forstår jeg ikke - sælger må refundere det fulde beløb omgående, eller også betragter jeg sagen som svindel. Om sælger har en kvittering? tja den beviser jo ikke noget som helst om hvilken vare der er sendt eller hvortil.
Om det hjælper noget at indgive en politi anmeldelse for svindel ved jeg ikke - men er sund fornuft udelukket fra sælgers side, ja så havde jeg gået den vej.
Fragt spørgsmål