{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Problem med LRP nitro motor ! {{forumTopicSubject}}

Hej Rcgalleri !

Jeg har en ven som har lidt problemer med sin LRP S8BX ! Det der sker er at bilen går ud når der er en halv tank tilbage ! Og han kan ikke starte den igen før den bliver fyldt op !

Hvad kan der være galt ? Ved godt det ikke er særlig godt beskrevet, men han er ikke såååå proff til RC smiley

Hilsen Miké


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med LRP nitro motor !
  • #1   2. apr 2010 Hej Mike
    Prøv at tjække den slange der danner tryk tanken den kunne være mør, så der ikke dannes tryk i tanken.


  • #2   3. apr 2010 Det kan osse være en utæt pakning i tanklåget

  • #3   3. apr 2010 Hej !

    Claus H : Tror du det kan være det ? For den kører jo fint indtil den går ud selvom der stadig er en halv tank ?

    Jes K : Er det et typisk problem på nitro biler ? Og når den ryger om på taget drypper der ikke noget nitro ud ! ??

    Men hvordan kan jeg fortælle en ''Newbee'' det ?


  • #4   3. apr 2010 Hejsa
    Læs lidt om hvordan nitromotorer fungerer og skal justeres. Jeg har skrevet en del artikler som du kan se på min hjemmeside. Link findes i min profil.
    Det kunne tyde på at den står noget mager i karburatoren. Når tanken er fuld, kan trykket fra udstødningen ( som jo er brændstoftrykket ), ikke trykket brændstoffet i tanken sammen, og brændstoftrykket i karburatoren er maksimalt. Når tanken så er halv-tom trykkes den luft der så er i tanken sammen - og brændstoftrykket sænkes derved - og motoren vil alt andet lige, køre mere magert. Når den så går ud ved halv tank, kunne det være fordi den simpelt hen står FOR magert, og altså skal fedes lidt ud.
    Men det kan også meget nemt være en utæthed som det korrekt nævnes, eller en kombination af disse faktorer.
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe


  • #5   3. apr 2010 Hej Niels !

    Tak for det gode svar ! Og det kan meget vel være det med at den står for magert ! For da jeg kiggede på den spyttede den meget (tror det var nitro) ud af udstødningen og den gik ud når maan gav gas. Så man skulle lige så stille skubbe den igang og give MEGET lidt gas. Og så tænkte jeg at den gik alt for fed ! Og skruede den lille skrue lidt ind og fandt et sted hvor den bare kørte PERFEKT !

    Men kan jeg have skruet den for langt ind ?


Kommentér på:
Problem med LRP nitro motor !

Annonce