{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Problem med LRP Sensor brushless {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Så var dagen endelig kommet til hvor jeg skulle ud og fyre min schumacher af indenfor.
Men det blev så ikke rigtigt til noget smiley
Når jeg holder bilen i luften, tager den fint gas (hjul spinner rundt og holder omdrejninger) Men når den er nede på jorden, så er det som om den slukker og tænder for motoren.
Altså holde man samme gas på, så "hakker" bilen hen ad banen.
De andre var meget hjælpsomme, men vi fandt desværre ikke problemet.
Ting vi prøvede:
Udskfitning af sensor-kabel da det andet så dårligt ud (man kunne se kobberet på nogle af ledningerne nede ved stikket) Dette var så et brugt, men så helt fint ud.
Batteriet blev lidt ladet op for en sikkerhedsskyld, men heller ikke noget problem der.
Forbindelse fra esc til batt kontrolleret
Ledningsrækkefølge til motor kontrolleret
Modtager og sender kontrolleret (sat et helt andet anlæg på)

Men det er som om at når den skal yde så kan den altså ikke, men har intet problem i det fri.

Motor
LRP Eraser 10.5 T Med sensor 4100kv
ESC
LRP AI (Artificial Intelligence) Pro Reverse ESC
Batteri
LRP 5000mah 25c 7.4v VTEC
Pinion 19T
Spur 68T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med LRP Sensor brushless
  • #1   10. apr 2011 Evt. nogle fra Randers af, eller tæt på. der kan prøve min ESC og Sensorkabel af på deres sensor motor?. Min 8.5T
    Skal nok selv komme


  • #2   10. apr 2011 Et problem med sensoren vil ofte komme til udtryk ved at bilen hakker frem, og først kører smooth når den kommer op i omdrejninger.

    Der kan dog stadig være et problem med sensoren, da LRP kun kan køre med sensorkabel. Hvis sensorporten i enten motor eller ESC er defekt, så vil den ikke køre. Det tyder dog ikke på at det er det der er problemet, i og med den godt vil køre når den holdes oppe i luften.


  • #3   11. apr 2011 Så problemet ligger enten i motor eller ESC der fucker op?
    Spørgsmålet er bare hvilken en af delene det er.
    Kan man måle motoren eller ESC ud på en måde?
    Har adgang til scope, og min bror er faktisk også elektronikfagtekniker hvis det går helt galt.
    Men vi skal jo vide hvad vi skal finde før vi kan konstatere noget smiley


  • #4   11. apr 2011 Start med at skifte den motor, ( hvis sensor er stået af på den motor kan den stadig bruges med en sensorless ESC, f.eks Kinarun eller lign. )

Kommentér på:
Problem med LRP Sensor brushless

Annonce