{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Ny bil - overvejer E-maxx {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens,

Ja min først RC kom fra HBX, og holdte i godt 2 opladninger. Så må nok indstille mig på, at det skal koste lidt mere. Jeg har så også erfaret, at de kun har offroadbaner i Kalundborg, så det skal være en Offroad der skal til.

Jeg er blevet lidt lun på Traxxas E-Maxx model, og har også læst, at den skulle kunne holde til nogle tæv.

På morfars står den til 3400 kr, mens jeg på http://www.modelsport.co.uk/ kan finde den til 2800 kr.

Mit spørgsmål er, om det er en ok maskine, og om i kan sige god for at købe den i England.

Ligeledes kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor meget ekstra jeg skal købe til den. Der står der er batterier med, men det er vel typisk nogle dårlige nogen.

Så jeg mangler vel batterier og hurtiglader. Mangler jeg mere?

Vil gerne have en hånd med disse ting, da jeg som sagt er helt grøn.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil - overvejer E-maxx
  • #1   24. maj 2010 Det er en fin bil. Batterierne er ok, og du kan sagtens købe den i England.

    Du mangler kun en lader.


  • #2   24. maj 2010 Emaxx er en god bil, nu der sikkert nogle der siger, den model eller den model er bedre, men faktum er emaxx er en god allround bil, jeg har haft min i snart 5 år og det nok den bil jeg har haft mest glæde af, jeg vil til enhver tid anbefale den til en nybegynder, det du bør købe er li-po, ekstra trækaksler og ekstra stødæmpertårn, det umiddelbart det jeg kan komme i tanke om der godt at have liggende.
    Jeg ville købe den i DK, men det også kun fordi den er besværlig at sende retur hvis der skulle være noget galt med den, så hellere betale lidt ekstra for den service man kan forvente at få fra en DK forhandler.
    Held og lykke med en evt ny e-maxx smiley


  • #3   24. maj 2010 Hvis du vil købe den i DK, koster den kun 2799 kr. ved Traxxas.dk

    http://www.traxxas.dk/e_maxx_4wd-p-2464.html

    Jeg har dog aldrig handlet der.


  • #4   24. maj 2010 e-revo'en er bedre til bane kørsel end e-maxx

  • #5   24. maj 2010 E-maxx er en super bil, ved ikke hvad model du tænker på, men hvis du køber den med børste motorer-er std batterier udemærkede, hvis du køber børsteløs, så skal du have noget li-po og en lader med. den kan tåle meget, men hvis du går hårdt til den så er bærearme noget af det der går på den, og der må jeg anbefale RPM som erstatning for de org.
    men kig i min profil, og se hvor mange ejere og hvor meget den har været igennem og du vil få et meget godt billede af hvor godt den er bygget. held og lykke med et evt. køb


  • #6   24. maj 2010 Den udgave som Traxxas sælger, ser ud som om det er med en AM/FM antenne, og at det er uden batterier. Hvor den de sælger på modelsport.co.uk er med 2.4 Ghz og med medfølgende batterier.

    Så er det vel bedst at gå efter den engelske udgave, hvilken også er den udgave morfars sælger?

    Angående Lipo batterier, hvor store skal man vælge dem. Har ikke helt styr på de der lipo. Skal det også være 8.4 volt, og 4000 mAh?

    Jeg har tænkt mig at starte uden brushless, da det sender bilen i over 5000 kr. De penge har jeg ikke lige.

    Mvh.


  • #7   24. maj 2010 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10365

    Det er nogle fine Lipo´s. Og 27 Dollars er jo lige til at overkomme. Når de hedder "DE Warehouse" bliver de sendt fra tyskland, så der kommer ikke told oven i.


  • #8   24. maj 2010 Nu har jeg selv en E-Maxx og vil derfor også komme med mit synspunkt af bilen.

    Jeg syntes at bilen i sig selv er godt opbygget, men den har også sine svagheder. Når du skal skrue i den, så skal du endelig ikke forvente at det er det samme som at skrue i en 1:8 buggy eller lign. Der er mange dele, og de sidder tæt. En god idé er at købe et hex skruetrækker sæt. Eller er det næsten et helvede efter min menning når man skal lave noget på den.

    Så er der støddæmperne, dem er jeg heller ikke glade for. Måske er det fordi at jeg har køb min brugt, at så er de slidte og virker ikke alt for godt. Jeg vil anbefale at du køber big bore støddæmpere til den. De koster godt nok omkring 800,- men de er så også tjent ind.
    så er der det forreste parti. Hvis du kører ind i noget, så er det skid plate'n der tager det meste. Og dermed knækket den. Det er min opfatning. så dem skal du også købe et par stykker af. Eller kan du købe en lidt anderledes en, som også virker som bumber. Bærearme og de ting der er beregnet til at skulle tage slagene når du kører ind i noget, holder heller ikke bestemt godt. Jeg er overbevist om at du skal skifte det du kan til RPM.
    Motor og esc er jeg heller ikke synderligt imponeret over. Når jeg kører på grus/græs, så efter 10 min kørsel bliver de 2 ting varme. Jeg har hørt at flere har brændt deres motor og esc af, bare med 7,2 volt. Så jeg ville holde øje med temp. På disse ting.

    Det var så lidt af de negative ting, nu kommer der også en del positive.
    Bilen i sig selv er en rigtig fed bil. Den er stor, god frihøjde og kører godt. Den er billig i dele hvilket jo er et stort plus. Jeg kunne nævne en del ting, men for ikke at komme til at modsige mig selv i hvad jeg har sagt overstående med de negative ting, så vil jeg lade andre om at skrive det de syntes der er positivt.

    Det med at handle fra modelsport har jeg gjort mange mange gange. Du finder ikke bedre service en de giver. Hvis der er noget, så skriver du din Danske tekst ind i google translate, oversætter til Engelsk. Det er de helt indfattede med, at grammatikken ikke er så god. Deres fragt priser er oftes også billigere end i Danmark ved små ting. Som fx . Når du bare skal bestille dele. Ellers koster det vidst 18£ for en bil at få sendt.
    Men i hvert fald syntes jeg at du skal købe den bil, køb RPM med, også køb den ved Modelsport..
    Det vil du ikke fortryde..
    Held og lykke med dig.

    Ps. Du bliver nok overrasket når du kommer fra en HBX over til en god Traxxas bil smiley


  • #9   24. maj 2010 Thomas A, kan du også henvise til en god lader, den skal gerne kunne tage både Lipo og almindelige batterier, da der følger 2 almindelig med til bilen.

    Men de batterier ser jo voldsomt billige ud, i forhold til DK priser i hvert fald.


  • #10   24. maj 2010 Jeg tror hellere lige jeg må læse lidt op på de der Lipo batterier - nogen der kan henvise til en guide til Lipo.

    Der står 5000 mAh, og så står der 20C eller 30C hvad betyder dette? og er det noget man skal være OBS på. Ligeledes står der jo at den medfølgende batteripakke leverer 8.4 Volt, og den lipo leverer kun 7,4 - har det noget at sige?

    Mvh.


  • #11   24. maj 2010 du kan sagtens handle ved traxxas.dk og modelsport.co.uk

  • #12   24. maj 2010 Nogen der lige kan give et link, eller en god forklaring på lipo batterier?

  • #13   24. maj 2010 Her har du en fin lader både til Lipo og almindelige NIMH batterier:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10452

    Det med 20C & 30C er hvor hurtigt batteriet kan aflades/hvor meget strøm det kan afgiv. 20C kan afgive 20x5000mah = 100A. Hvor 30C kan afgive 30x5000mah = 150A. 20C er nok, selv til en stor brushless offroader. Og dermed er det også rigeligt til din brushed Emaxx.

    Så er der det med at 2S Lipo kun er på 7.4V kontra de medfølgende NIMH på 8.4V. Det skal du heller ikke bekymre dig om. Under belastning er der nemlig et meget mindre spændingsfald på Lipo, end der er på NIMH. Derfor vil en bil typisk være kvikkere med 7.4V Lipo frem for 8.4V NIMH.


  • #14   24. maj 2010 Det er vist noget man skal se i "live" før man lige forstår at 8,4 ikke burde være hurtigere. Men fint, når 2 stk. Lipo kun koster 350 kr. så er det helt sikkert dem det bliver smiley

    Tak for hjælpen Thomas A smiley


  • #15   24. maj 2010 Der står

    Power supply not included.

    Hvad vil det lige sige, troede netop at det var en power supply man købte?

    Kan den egentligt lade 2 batterier på en gang?


  • #16   24. maj 2010 Ja det er jo så lige hagen ved den lader. Den har ikke indbygget strømforsyning. Den skal have en jævnstrømsspænding som ligger mellem 11-18V. Det kan du f.eks. få fra et bilbatteri. Du kan også hive det ud af en gammel strømforsyning fra en computer, ellers skal du simpelthen have dig en 230V adapter af en art, f.eks. denne:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6256

    Du kan kun lade 1 batteri af gangen. Så det er en god idé at købe 2 ladere. Hvis så du har 4 batterier er du altid kørende.

    Har du forresten ladet Lipo batterier før? Du skal jo lige være opmærksom på når de tilsluttes laderen er det ikke kun + & - du skal forbinde, du skal også stikke det lille balancer stik ind i laderen, og vælge en ladecyklus med balancing. Det sikrer at alle cellerne bliver ladet til den samme spænding, og at de dermed ikke bryder i brand.


  • #17   24. maj 2010 den lader kan sagtens lade to ens batterier på en gang de skal bare være ens og serie forbindes den kan lade 6s lipo og 15s nimh, dvs 2 3s lipoer på en gang eller 2 8,4v nimh uden problemer

  • #18   24. maj 2010 Jeg synes det begynder at lyde lidt svært det der Lipo. Køber man pakkeløsningen på modelsport.co.uk så får man sådan en lader her med til 24 pund.

    http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=32524

    Den kan lade to på en gang, men det er selvfølgelig også kun standard Ni-hm, men er det så skidt i forhold til Lipo? Synes der er en masse man skal holde styr på og brandfare og skidt og kanel med de lipo banditter der.


  • #19   24. maj 2010 har du først prøvet lipo går du aldrig tilbage, de er kun farlige hvis de ikke behandles rigtigt, du får meget mere power og du får power hele tiden imens du kører, med nimh kører din bil stærkt i et par minutter så bliver den sløvere og sløvere, med lipo er der smæk på helle tiden indtil din cut off slår til og du får ikke bare længere køretid men også sjovere køretid

  • #20   24. maj 2010 Ja jeg siger det samme som Lars, når man først har prøvet Lipo så går man ikke tilbage til NIMH. Men mener stadig ikke det er en holdbar løsning med 2 batterier til en lader, eftersom der kun er én indgang til balancer stik, og det er et rimelig vigtigt stik at have sat i smiley

  • #21   24. maj 2010 Du behøver ikke at balancere mens du lader. Bare gør det inden ladning med en ekstern balancer, det er lige så godt.

  • #22   24. maj 2010 Mja, det virker bare ikke lige så idiot sikret som de andre batterier. Jeg skal vel også have købt sådan en cut off til bilen? Man kan godt køre med de medfølgende almindelige batterier, og så skifte over til Lipo, når de første er kørt døde ikke?

    Jeg synes bare det må være muligt at finde en dobbelt oplader til Lipo, for det er da trælst at løbe frem og tilbage og skifte batterier, når man skal bruge to hver gang.


  • #23   24. maj 2010 Det er måske ikke så stort et problem som jeg gør det til med at man kun kan lade en af gangen?

  • #24   24. maj 2010 det tager en time at lade hvilket som helst batteri op med den lader,

  • #25   27. maj 2010 Sådan noget som LiPo Low Voltage Buzzer er det noget man skal have fat i?

  • #26   27. maj 2010 ja det skal du bruge hvis du vil have en emaxx, så du ikke smadrer dine lipos, du skal stoppe med at køre så snart buzzeren går i gang

  • #27   27. maj 2010 Kan man købe dem ved hobbyking?

  • #28   27. maj 2010 http://www.morfars.dk/rc/lipo-voltage-buzzer-p-4552.html

    Fandt nogen her, skal man have to af dem, når man har en bil med 2 batterier?


  • #29   27. maj 2010 tror du kan nøjes med en, den skal bare setes i den rigtige side, som jeg ikke ved hvad er, tass hjælpeadmin ved hvilken side kan jeg huske fra en tidlige tråd prøv at spørge ham, det er noget med at den ene side er koblet til bec og den anden ikke men prøv at høre tass

  • #30   27. maj 2010 Skal man have specielle batteristik til Lipo batterier i forhold til de medfølgende nihm batterier.

    Jeg har bestilt disse her.

    http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10285


  • #31   27. maj 2010 du skal bruge sådan nogen her (link fjernet) som emaxx er født med de er skide nemme at lode, men husk da lipo er farlige at kortslutte så lod en ad gangen, dvs klip en ledning over lod den på og set den ind i stikket, og først derefter klip og lod den anden ledning

Kommentér på:
Ny bil - overvejer E-maxx

Annonce