{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

crash..... {{forumTopicSubject}}

Jeg har anskaffet mig en ultra micro p-51 mustang.. Og idag blev der så helt vindstille på et tidsspunkt.. Da jeg så letter med flyet kommer den en halv meter op i luften og laver et halvt rul, og smadre lige ned i jorden...... uden at jeg overhovedet havde rørt ved fjernbetjeningen (undtagen gassen) Og så knækker den bagerste finne af.... + at proppen til propellen er løs.... hold kæft noget lort!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  crash.....
  • #1   17. jul 2010 Ja så kan du lære at holde på alle de rigtige steder på din fjernstyring næste gang smiley

• #2   17. jul 2010 hehe:p
    - jeg har så fundet ud af at den slet ikke er indstillet ordentligt (altså trimmet) måske jeg skulle tjekke det før jeg fløj..... flot Emil...

• #3   17. jul 2010 Den jo micro, jo mindre jo mere skod er det smiley

• #4   17. jul 2010 det kommer squ ikke bag på mig nu:p

• #5   17. jul 2010 Magen til noget lort! Jeg skal være behjælpelig med at skaffe dig af med det, helt uden vederlag. Faktisk vil jeg give 200kr for fornøjelsen af at kunne hjælpe dig smiley

• #6   17. jul 2010 hvordan det?:)

• #7   17. jul 2010 Du smutter til postkontoret med kassen + fly, og jeg sender 200kr +pp smiley

• #8   17. jul 2010 er du da helt vanvittig!:D
    - noget lim og tape, så er den squ som ny igen du;) eller nåe nej.. den er jo helt ny!:p

• #9   17. jul 2010 Hehe, det ved jeg godt, jeg har selv en, og der er næsten mere lim end skum tilbage smiley Men HUSK at teste limen først, det skal være "foam safe", ellers ætser lortet lige igennem hele skroget. Du kan altid glæde dig over at samme stunt med en 1,5m 3kg balsa Stang havde kostet dig 3-4 helt nye UM Mustangs...

• #10   17. jul 2010 da jeg kom hjem tog jeg også lige noget lim og forsøgte det på et stykke flamingo... det ætsede sig lige igennem! så det var nu godt at jeg ikke havde prøvet at lime flyet:)
    - Men flyver den ellers godt flyet? jeg har jo ikke haft så meget fornøjelse med det.... men når du skal åbne det på midten. skal men så skære det der lange klistermærke op som følger hele flyet ned eller hvad? Min prop skal nemlig lige sættes fast igen, så vil gerne have åbnet flyet på en måde:)

• #11   17. jul 2010 Yup, tag et nyt blad til din hobbykniv og skær forsigtigt langs den ene side og lad klistermærket sidde på den anden. Hvis du gør det med et skarpt blad, kan man stort set ikke se det kirurgiske indgræb efterfølgende. Du kan bruge tape eller lige som mig et par mikromagneter til at holde skroget sammen.

Jeg bruger klar/ hvid Gorilla Glue (ikke den alm. brune):

http://cgi.ebay.co.uk/22ml-Gorilla-Glue-Strong-Fast-Cure-Adhesive-Dries-White-/220567295348?cmd=ViewItem&pt=UK_Crafts_Cardmaking_Scrapbooking_Glue_Tape_EH&hash=item335ad5d574

Det er en slags PU lim, dvs. det er selvekspanderende som både kan være en fordel og ulempe. Med skum er det ofte en fordel, da brudfladerne ofte er lidt deforme der efterlader små sprækker som alm. lim ikke altid kan fylde ud.

Ellers bruger jeg Multiplex Zacki, fås i de fleste hobbyforretninger.

• #12   17. jul 2010 Og ja, det flyver skide godt, det er et mirakel i selv selv at det stadig ka flyve, da det var mit første fly og der gik ikke mange minutter før jeg begynde at ekpserimentere med 'inverted', Immelmans, Cuban 8 etc. som ret ofte endte med næsen i jorden.

Det der er skandaløst ringe ved flyet er batteriet, i hvertfald det som jeg fik. Heldigvis er der råd for det for små penge:
    http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10980&aff=199374
    Køb et par stykker af disse, det kommer du ikke til at fortryde...

• #13   17. jul 2010 En anden mangel ved flyet er netop halerorshængslet, eller rettere sagt mangel på samme, jeg har lavet en lille tutorial for hvordan det kan fikses.

http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=13044

Dog vil jeg poientere, at jeg flyver med en DX7, RTF senderen er acceptabel, men ikke mere end det.

• #14   17. jul 2010 tusind tusind tusind tak! Er det iorden jeg tilføjer dig som ven, så vi kan skrive sammen over pb senere hen eller sådan noget. fordi at jeg kan regne ud at det er dig jeg skal henvende mig til hvis det er:)
    Men hvilke måde er den smarteste måde at starte med at flyve på? med hjulene på, eller kaste den igang?
    endnu en gang tusind tak for hjælpen!:)

• #15   17. jul 2010 og jeg har også købt dx5'er til den:)

• #16   17. jul 2010 Du skal være velkommen, jeg er muligvis et orakel herinde ang. UM Mustangen, men min viden er minimal i fht Rcgroups.com

Hjulene er faktisk med til at stabilisere flyet, de fungerer lidt ligesom et køl på et skib. Dvs. medvirkende til at flyet retter sig op. Så hvis motoren kan trække det (min kunne ikke rigtig med org. batteri) så skal du bare lade hjulene blive på, men du skal bare kaste flyet igang og lande højt græs. Holder du dig til bødt underlag, kan du næsten ikke smadre flyet, højt græs er faktisk det bedste.

DX5e er et skridt i den rigtige retning, men du har stadig ikke mulighed for at programmere, eller mixe som det hedder og sætte expo. Jeg havde nok sprunget DX5e over og snuppet en DX6i som handles for 800 fra ny. DX8 er liiige på trapperne, mon ikke der er en hel horde der vil opgradere, så hold øje med brugte DX6i -ere (du skal IKKE købe DX6, da det er kun "i" versionen der er DSM2 kompatibel) og DX7-ere.

• #17   17. jul 2010 jeg havde også mulighed for at købe dx6'ere Men jeg tænkte at det ville være dumt hvis jeg nu ikke kunne lide at flyve rigtigt.
    - Men når du så skal kaste det igang, skal man holde foroven eller forneden?

• #18   17. jul 2010 Du skal altid have fingeren på krængroret. Forhåbentlig har du en sender med gas på venstre pind ("mode 2"), så skal du kaster flyet med VENSTRE hånd, nede fra, mao. overhåndskast. Kas flyet en smule opad, men ikke noget med 45 grader.

Det er altid et dilemma om man skal købe sig fattig i en ny hobby eller om man skal hutle sig fremad for små midler. Jeg forstår udmærket at du ikke rendte ud og købte en UM Stang + DX6i, men det er min personlige mening, at DX5e ikke rigtig er 400kr i fht. RTF senderen.

Men pas på, man bliver hurtigt afhængig af disse flyvænde bæster og der er mange! Eg. så kan du lige nu få leveret en fantastisk lille chopper for 390kr liiige til fordøren...

http://www.der-schweighofer.at/artikel/78498/modellsport?query=mcx

Jeg købte faktisk sådan en her, og opdagede så at senderen passede til Mustangen, og er blevet bidt af fly siden!

• #19   17. jul 2010 jamen jeg startede jo også med biler, men fandt så en fed helikopter og købte så en simulator med. Og nu er det bare fly som der er fede! Men jeg tror jeg har sådan en sygdom, fordi at hvis jeg bare ser noget fedt på nettet, så SKAL jeg bare have det, hehe:D - du kender det helt sikkert godt selv;)

• #20   17. jul 2010 Jeg kan nu se at du har en CB180, har selv overvejet en, men er kommet til den konlusion at den er for tung til at flyve med i huset, guitaren, aviser, småkravl flyver rundt i rummet! Sådan var det med min Eksy Lama4 . Med en mCX kan man virkelig boltre sig indendøre, dvs. under bordet, mellem stolebenene, mellem lamperne etc. eller pille ting ned med en lille krog, sætte det på plads igen. Hele huset er bare en forhindringsbane! Man kan træner oirentering og får virkelig meget 'stick-time" som er nødvendigt hvis man vil længere op i systemet.

Der er lige kommet en efterfølger til din CB180, en 'flybarless' version... Den ser interessent ud, men jeg venter på at en flybarless version af 4G6s, man skal jo holde mikrostilen smiley Med den kan man også flyve indendørs, men den skal mest bruges til at lære 3d flyvning. Siden den er let, håber jeg at den kan klare en del tæsk!

Kommentér på:
crash.....

Annonce