439 visninger
|
Oprettet:
Onroad dæk går i stykker {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en lille 1/18 bil med nogle gummi dæk, som er solgt som indendørs drift dæk. Jeg kan godt lide det vejgreb der er i dem, så jeg bruger dem på asfalten, men synes de flænser ret hurtigt. Seneste "uheld" rev et stort stykke af dækket og derefter midt over.
Det så mega fedt ud, ægte race incident
Men altså hvad for en type dæk skal jeg bruge til asfalt og hvor finder jeg dem?
Da jeg kører hvor jeg kan, er der stor forskel på typen af asfalt, men her sidst var den ret grov, hvilket nok forklare hvorfor dækket gik så meget i stykker.
okt 2008
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 16
okt 2008
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 16
Det der er sket er at jeg har drejet og baghjulet har ramt ned i et huld, så at sige, hvor der har været en sten, måske med en lille kant på. Den kant, sammen med farten og de kræfter der ellers er på spil ved 30km/t og at jeg drejer, gjorde at gummiet simpelthen ikke kan andet end gå i stykker. Det er det samme som når man kører hen over glasskår med en cykel. Gummiet bøjer af, til trykket på indersiden bliver højere end på ydersiden og så går glasset igennem.
Derfor skum til grove overflader fordi det kan afvige meget mere og hvis en kant får fat i skum, ja så mister man måske højst et par "skum-bindinger". Selvfølgelig kan skum også gå i stykker...alt kan gå i stykker
Onroad dæk går i stykker