{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Daniel
Daniel
Tilmeldt:
1. sep 2009
Emner: 14 Svar: 49

Nimh -> Li-po {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg har et fly, der flyver med en 7,2v 650 mah batteripakke..
Jeg kunne godt tænke mig en del mere kraft. Men indtil videre har jeg kun kunne finde en 850 mah, og det er jo ikke synderlig meget mere. Batteriet må ikke veje mere end 80g da det originale vejer godt 82g.

Kan man tilslutte et lipo 7,4v batteri til anlægget? eller skal det være et NiMh? Lipo vejer en del mindre, og har mange flere mah jo..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nimh -> Li-po
  • #1   24. jul 2010 Du vil sagtens kunne tilslutte et 7,4v lipo...
    Du skal bare have en buzzer


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    sep 2009

    Emner: 14 Svar: 49
    #2   24. jul 2010 Kenneth
    Super.. det prøver jeg så.


  • #3   24. jul 2010 ja gør det.
    Du får mere power, samt længere flyve tid


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    sep 2009

    Emner: 14 Svar: 49
    #4   24. jul 2010 Nu så jeg lige, at en lipo lader, ville lade et 7,4 op til 8,4.. før den cut-off slå til.
    Ville de 8,4 kunne skade anlægget? eller er det det samme med NiMh?

    Og hvad med celler? jeg kan få 7,4 i både 1, 2 og 3 cellet. hvad skal man vælge?


  • #5   24. jul 2010 ja slut volten på et 7,4v er 8,4v da hver celle slutter på 4,2v

    du skal bare have det der siger 7,4v
    ja der er vidst nogle der hedder p1 og p2, det er hvis pakker er samlet af flere mindre celler.

    Du skal bare være sikker på det er 7,4v 2s
    Og ikke 11,1v 3s


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    sep 2009

    Emner: 14 Svar: 49
    #6   24. jul 2010 Tak for svarene, jeg stiller lige lidt flere nu jeg har dig.. hehe..

    Når nu, jeg har fløjet med 650 mah, hvor meget ekstra tid, kan man så regne med, ved et 1000 mah, hvis man siger 5 min, ved 650mah.

    Og er det en fordel at vægten på batteriet er næsten 20- 30 gr. mindre? Flyet vejer 280 g uden batteri. Eller kan det også være en bagdel?

    Mvh Daniel


  • #7   24. jul 2010 Det kan man ikke helt samligne.
    men uden du må hænge mig op på det vil jeg næsten sige du måske kunne have 10-15min måske enda 20min flyve tid.

    Vægt messigt ved jeg ikke hva der er en fordel, køre selv kun offroad.


  • #8   24. jul 2010 Det er en kæmpe fordel at kunne skære af vægten på et fly! Vær dog opmærksom på at tyngdepunktet vil flytte sig, med mindre du har mulighed for at placere det nye lettere batteri anderledes i flyet.
    Jeg ville nok vælge et LiPo med ca. samme vægt som dit gamle NiMH netop af samme årsag. På den måde får du større batterikapacitet og dermed længere flyvetid uden at skulle tænke på tyngdepunkt etc.


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    sep 2009

    Emner: 14 Svar: 49
    #9   24. jul 2010 Jesper M

    Hvis jeg nu kan placere batteriet korrekt, lidt længere fremme kunne jeg forestille mig, grundet den lavere vægt. Kan jeg så regne med en større respons fra flyet? Større acceleration? hvad kan jeg forvente mig?


  • #10   24. jul 2010 Hvis vi antager at tyngdepunktet kan blive det samme, altså at du kan placere et lettere batteri længere fremme, vil du opleve et hurtigere fly med større stigeevne og længere flyvetid.
    Da planbelastningen er lavere, kan det også flyves langsommere uden at tipstalle.


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    sep 2009

    Emner: 14 Svar: 49
    #11   24. jul 2010 Jeg har skraldet flyet for "unødvendig" vægt det blev til næsten 10g.. Kan det mærkes på nogen måde, i et fly der vejer 280 uden batteri?

    Sammenlagt kunne jeg med nyt batteri spare ca. 50g.. er det for meget?


  • #12   25. jul 2010 Du kan aldrig spare for meget vægt i et fly!

    Hvis tyngdepunktet kommer til at ligge for langt bagud, vil du få et fly, der er MEGET levende og svært at styre...


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    sep 2009

    Emner: 14 Svar: 49
    #13   25. jul 2010 Ok.. Jeg har nu bestilt en lader, og bestiller nu et batteri.. SÅ bliver det spændende..

Kommentér på:
Nimh -> Li-po

Annonce