{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Tamiya Scania R620 6X4 Highline {{forumTopicSubject}}

Overvejer lidt at købe mig sådan en fra ny til de cirka 2800,- med 3trins gearkasse, LED kit og med en std 540RS motor som det eneste EL der medfølger.

Hvor mange kg skal de servoer (går udfra det er 1?) trække?
Vil et 9T 4300kv (Trækkraft) eller et 13T 3000kv brushless være optimalt at kører med når den også skal kunne trække en del?
Og hvis jeg nu valgte et Spektrum DX6i, med 6 kanaler, hvordan vil jeg så kunne skifte gear, når den ikke har "trin" som mange andre sendere ligesom en alm bil har? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tamiya Scania R620 6X4 Highline
  • #1   21. aug 2010 Efter sigende skulle denne motor være "The motor" til sådanne lastbiler:)
    (link fjernet)


  • #2   21. aug 2010 ved du hvad jeg har også overvejt at få fat i sådan en eller en anden trucker, men jeg kan da se at jeg kommer til at bruge langt over 10 kg før jeg er færdig xD

  • #3   21. aug 2010 Der plejer nu ikke at følge diodesæt med til Tamiyas lastbiler, men det er nu også det mindste af det. smiley

    Hvis man vil have kulløs motor i, vil et crawler-system være at foretrække, for allerede med Tamiyas std. motor kører bilen ALT for hurtigt i 3die gear. smiley

    De fleste jeg personligt kender til, kører enten med Truckpuller-motoren der henvises til, men endnu bedre er det at køre med en af Integys motorer til motorafdrejere. Personligt kører jeg med enten en Integy Matrix Pro 65 eller 75 turns.. De er meget stærke, og meget økonomiske med strømmen, og derudover er hastigheden meget passende.

    Jeg bruger oftest 12-14 kgs servoer med metalgear til styretøjet, og udelader den irriterende servosaver, for ellers kan man ikke dreje ordentligt når bilen står stille, eller der er meget læs på den. smiley

    Det anlæg du taler om kan man godt bruge, afhængigt af hvor meget ekstra gejl du vil montere på bilen. Tamiyas MFC-01 system til lastbiler kræver faktisk kun 4 kanaler for at kunne fungere, men det stinker så også en del, da det er et meget gammelt system, og halter efter Servonaut på alle områder. VIL man så have Servonaut, og både lys og lyd kræves der lidt mere. På min den hvide bruger jeg et Futaba FF7 2,4 gHz anlæg, for også at kunne styre lyd, tip osv. fra senderen. Her kan man så kun skifte imellem 2 gear, da der kun er en 2-positionskontakt til rådighed, men dette er også fint nok. smiley Rigtig mange "multikanal-anlæg" har tit kun 2-positionskontakter til de funktioner, udover de 4 almindelige kanaler, og tit har man brug for enten proportional eller 3-positionskontakter, feks. hvis du skal have et tiplad, enten på bil eller trailer.

    Og ja, som Martin nævner, så ER det ofte et godt stykke over de 10 kg sådan en trækker står i når den er ved at have alle de sjove ting monteret. smiley

    Mvh. Michael


  • #4   21. aug 2010 Jeg er stort set enig med Michael >Skødstrup< B.
    Selvom jeg ikke er til de gamle kulmotorer, men køre selv med BL fly motorer, men de Ezrun motorer du hentyder til er ikke gode til lastbiler.

    Jeg køre også selv med Spektrum DX6i og det virke fint, men du skal vælge den model hvor der er ”Klik” på høje sides pind, så der er fjedre belastning på din gas pind på venstre sides pind.
    Gas og gear skift har du så på høje sides pind og så laver du en gear skift plade smiley

    Du kan bruge en af dem her som jeg har midt på side 3 i dette fotoalbum. ”Små åndssvage ting, og andet jeg går og laver”.

    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4914&ShowType=1&PAGE=3



  • #5   21. aug 2010 smid lige et link hvor du har bilen til den pris.

    Vil også fra råde dig i og tænke ezrun motor sæt til den alt for hurtige prøv og ramme en motor der ligger omkring 5000 rpm som top så har du godt træk


  • #6   21. aug 2010 Michael S: Morfars.dk - reservedels søger - søg på Item No #56323 = 2699,- mener jeg den stod til smiley

  • #7   21. aug 2010 Micheal S
    du kan også få den her til 2798 kr.
    (link fjernet)


Kommentér på:
Tamiya Scania R620 6X4 Highline

Annonce