{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Imax B6
  • #1   14. okt 2010 Det er rigeligt, jeg bruger en 12A strømforsyning og jeg lader samtidig med 2 stk ladere.

• #2   14. okt 2010 Okay Tak for det smiley

• #3   14. okt 2010 min B6 kører med en 5A strømforsyning til 75kr hos hobbyking det går fint også til at lade 5200mAh Lipo. men det er så også den mindste strømforsyning der dur ifølge hobbyking

• #5   14. okt 2010 Okay tak for det allesammen smiley

• #6   14. okt 2010 Dan 0: jeg har da brændt den originale 5 AMP forsyning af ved at lade et 5s lipo med 5 AMP og laderen kan lade 6s lipo med 5 AMP - det kan strømforsyningen jo ikke følge med til.

• #8   14. okt 2010 At en lader er opgevet til 5a ladestrøm, og 6s lipo er ikke ensbetydende med den kan lade 5a på et 6s lipo.
    Det er watt der afgøre hvad den kan præstere.
    med 50watt har man en max ladestrøm på ca. 2,3a. ved 6s. (variere en smule alt efter hvor langt man er med opladningen)

Det samme gælder en strømforsyning, glem alt om ampere som fast enhed. Det der skal bruges er konstant spænding ved max amp, gange de 2 med hinanden og du har watt.
    Det tal skal være lig med eller større end det laderen er opgevet til (watt)
    Eneste undtagelse er hvis man ved nøjagtigt hvad man kommer til at lade med.

Har selv en 300 watts lader, men udnytter kun ca. 150 watt, og har derfor heller ikke brug for mere end lidt over 150 watt stømforsyning. Bruger derfor en strømforsyning på ca. 170 watt.

Dog er det aldrig dumt at overdimensionere, hellere for stor en strømforsyning/lader end for lille. Det giver mindre belastning og længerer levetid.

• #9   16. okt 2010 spørger også lige her smiley

vil det sige at hvis jeg køber en lader der er på 5A - 50W.

kan jeg ikke lade med 5A konstant i et 5000mah lipo 2celler. ?

Men kan man ikke bare lade med 2-3 A, og så bare tage den time mere det tager ? smiley eller

• #10   16. okt 2010 volt gange amp giver watt.
    2s lipo er på maks 8,4 volt gange med 5a = 42 watt
    du har 50..

• #11   16. okt 2010 så kan jeg sagtens jo smiley

men det vil jo kun tage en 1 at lade mit batteri op så. ,men er det sundt for batteriet ?

• #12   16. okt 2010 op til og med 1c (1 x batteriets kapacitet) er det ok. men hvis du lader med mindre kraft skåner du dit batteri.
    Hvor stor forskellen er på batteiets levetid tvivler jeg på der er noget der har reelle erfaringer med...

Kommentér på:
Imax B6

Annonce