{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fg baja vs hip baja vs fg marder
  • #1   1. nov 2010 Fg baja og Marder er næsten ens. bortset fra dæk, bur og kaross:) så dem sætter jeg lige sammen som en bil smiley
    Jeg har haft begge biler og først en Fg det var sku en fin nok bil. Men jeg kunne godt mærke at den bil kun var god til hygge ræs. den låg slet ikke så godt i kurverne ovs som en baja.
    Nu ved jeg ikke om du skal kører på bane med den men hvis du skal skal du vælge en Hpi
    Og skal du have en bil der er let og skrue i skal du vælge en Fg. der er lige så mange meninger som der er folk:)

    Jeg havde helt sikkert taget en Hpi baja smiley den er bare sjov og kører ultra godt!:)


  • #2   1. nov 2010 det er KUN fun facktor smiley altså den skal kun bruges "privat" smiley umidbart sys jeg fg marder er fedest, men bare mest uøkonomisk i dæk, (de pig dæk der er med slides jo på 30 sek, så der skal nye/andre dæk til) og fg baja, syntes jeg ligner lidt en fætter BR bil :S........... er ikke så meget til en hpi, da den ser meget stor og lav ud, og kan kun kører stærkt og sådan noget :S

  • #3   1. nov 2010 Du skal vælge den du synes bedst om.

    FG Baja kan fås som 4WD. Det er noget nemmere at køre med, men måske ikke lige så udfordrende og sjovt.
    FG er mere simpelt opbygget end HPI. Nogen synes det er en fordel, andre synes FG er noget gammeldags møg.
    HPI er mere en gyngehest, FG er stram (for stram ved køb) med mindre vandring i fjedrene - FG er nemmere også at sætte op til onroad også, HPI klarer bulet off-road bedre.

    Nogen er glade for den ene nogen for den anden.

    Ellers gør som mig: Køb en af hver. Jeg har både HPI Bajaog FG Baja 4WD. Og jeg er glad for begge 2.


  • #4   1. nov 2010 har haft en mcd ( benziner med 4x4) og der var for "kedeligt" er ude efter 2wd smiley

    hmm jeg syntes det er svært :S


  • #5   1. nov 2010 Hvis det er 2wd du er ude efter så køb en baja. Den er mega fun og lave donuts med smiley

  • #6   1. nov 2010 det jo ikk sjovt bare at lave donuts ?

  • #7   1. nov 2010 Men nu kan den skam også meget andet. som sagt er den mega fed og kører med. specielt fordi den har baghjuls træk så man kan komme ud og skride med den hvis den er vild nok. Som er sjælendt med en fg.

  • #8   1. nov 2010 det er det jo ikke? det er jo bare et spørsmål om kører"teknik"

  • #9   1. nov 2010 ville helt klart vælge hpi, har haft fg tidligere, og der skruede jeg altid på dem fordi den ikke kunne holde til min kørestil, efter jeg fik hp har jeg næsten ikke skruet, og mn kørestil er ikke forandret, fuld gas hele vejen.
    hpi klarer også væsentligt bedre end fg synes jeg, har dog ikke prøvet fg leo


  • #10   1. nov 2010 har netop kig på en fg leo smiley tror jeg vil prøve den, den er også fornuftig billig smiley

  • #11   2. nov 2010 Jeg kører med en FG Leo og ude på Djurs RC bane er jeg hurtigere end en HPI rundt i svingene hvor HPIen er hurtigere ned af langsiden

  • #13   2. nov 2010 Hvis du bare skal køre på græs (fodboldbaner og sådan) så vil jeg sige at det er lige meget hvad for en du har..
    Da jeg havde en FG marder/beetle var den sjovere at køre med end min hpi baja.

    Hvis du skal køre på bane og ujævne steder vil jeg helt klart sige HPI baja da den tager ujævnhederne meget bedre. Hvor fg er som at køre med en pose kattofler på "meget" ujævnesteder

    Husk der er/kommer en bane i Kolding smiley


  • #14   2. nov 2010 har ca 5k til det, og det er ikke nyt jeg vil købe... men ska snart ud at se en fg leo

  • #15   2. nov 2010 FG Leo'en er født med en lang række af de opdateringer, man alligevel ender med at fylde på sin Marder....

    Uden budgetlimit, der ville jeg kigge på en Elcon Cleon. Den er GOD, men også 2--3x dit budget.

    Hvis du kan få en rimelig Leo, indenfor dit budget, så går du ikke helt galt i byen.


  • #16   3. nov 2010 nej, har fundet en leo til 2800kr smiley

  • #17   3. nov 2010 Hvor ? smiley

  • #18   3. nov 2010 ja, det behøves du dæsme da ikk at vide! smiley

  • #19   4. nov 2010 Det burde nok kunne lade sig göre at finde en Cleon 08 model til omkring 5.000,- dog uden elektronik, men hvis du allerede har det liggende smiley

    En Cleon er ogsaa kanon til "hygge körsel", jeg har flere gange haft min med i grusgraven. Der sparker den ogsaa seriös röv i forhold til de fleste biler.
    De er ogsaa hel del mere holdbar end en std leopard. Saa hvis du regner paa de samlede udgifter i löbet af aaret (indköb, skader og slid), saa vil jeg gätte paa at du vil ende paa omtrent det samme belöb. Hvad enten du finder en Leopard eller en brugt Cleon (i god stand).

    Mine udgifter til udskiftning af dele er ihvertfaldet faldet efter jeg har droppet Leoparden til fordel for en Cleon. Plus der skal skrues MEGET mindre, hvilket betyder mere köretid.

    Leoparden er lige lidt for lav til en grusgrav. Den har det med at hänge sig paa bunden, naar man krydser fx dybe hjulspor, ved meget lav fart. Er der lidt fart paa, saa "glider" den henover.
    Ikke jeg syntes leo'en er daarlig i grusgraven, men syntes bare altid "de andre" biler har klaret det lidt bedre de gange jeg har väret i en grusgrav.


Kommentér på:
fg baja vs hip baja vs fg marder

Annonce