{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Truggy vs. Buggy
  • #1   28. nov 2010 Jeg ville vælge noget 4wd istedet, der er så mange langt bedre biler til prisen.
    Men på bane ville Buggy være bedst i løb, men Truggy er klart bedst til bashing frem for Buggy.
    Så det er bare at vælge efter hvad du vil bruge den til.


  • #2   28. nov 2010 Okay, tak for svaret. Da den nærmeste bane ligger 32 km væk, vil det nok være en Truggy jeg skal have. Også da jeg vil køre med den lidt forskellige steder smiley

  • #3   28. nov 2010 Der er ikke meget grin i den motor disse kommer med - 50 kmt lige ud af kassen ? Så skal kassen da smides ud over Møns klint eller lignende. Overvej en BL version fra start.

  • #4   28. nov 2010 Får jeg sku ikke penge til ...

  • #5   28. nov 2010 En truggy køre altså lige så hurtig/stærkt rundt på en bane.
    Og faktisk flere gange set, at truggy sætter bane rekord smiley


  • #6   28. nov 2010 Specielt på bumbede / "semi-ødelagte" baner er truggy ofte hurtigst. Truggy er nemmere at køre (hvilket kan gøre det sværere at køre, da man så virkelig ikke må lave fejl til løb, da man ikke kan rette op på dem).

  • #7   28. nov 2010 OK, jeg havde ellers altid hørt at Byggy ville tage Truggyer i løb.
    Er det når Truggy er alene på banen den tar den bedste tid, eller alene?

    For mig gir det ellers god mening med at Buggy at hurtigst i løb, smallere vogn, lettere at overhale med, meget lettere vægt, bedre aero dynamik med samme motorkræfter.
    jeg kan sagtens se Truggyens foredele ved meget ujævn bane, bredere bil, bredere dæk vil gøre den mere stabil over grove huller.


  • #8   28. nov 2010 Truggy og buggy kører hver for sig til løb.
    Til træning kører de dog sammen. Der har jeg oplevet et par gange at køre sammen med et par super-gode buggy-kørere, og de har ikke kunnet køre fra mig i min truggy.


  • #9   28. nov 2010 Søren P: Det afhænger helt af banen.

    Hvis den er meget ujævn og har store huller er Truggy'ens store hjul og højere "stance" en fordel. Er det en mere jævn bane kan en buggy nemt være hurtigere. Specielt i svingene.


  • #10   28. nov 2010 Tænkte osse noget i den stil, enhver har sit domæne.


  • #11   28. nov 2010 Hvis man tager Furulund banen i sverige www.frck.se som nok er den mest jævne/flade offroad bane vi finder her omkring.
    Der køre en som hedder micke pålson der har kørt der i rigtig mange år.
    Han køre normalt buggy, og han vinder ALTID på hans bane og har rekorderne på banen.
    Der er han kun max 0.3sek hurtigere med sin buggy, end med truggy.
    -Men.... Han har så kørt lidt truggy på banen også. Og det viste sig faktisk at han kørte et par omgange mere med sin truggy, end han gjorde med sin buggy i en 45min finale!


  • #12   28. nov 2010 Truggy har en fordel med store hjul på en hullet bane.

    Men altså drenge... Man kan desværre ikke sige at den ene bil er hurtigere end den anden.
    For det kommer and på køreren, og hvor meget han kan presse ud af sin bil. For det ses faktisk flere gange, at truggy sætter omgangs rekord på banerne.
    Blot et spørgsmål om hvem der har sat bilen op, og hvem der køre den.


  • #13   29. nov 2010 Fuldstændig enig med hvad der bliver skrevet her i tråden.. Men det kommer som sagt an på hvor du vil køre henne.. Hvis jeg skulle vælge en basherbil eller en til at ligge og køre med i haven og lidt rundt omkring så ville mit helt klare valg være en Short Course bil.. I stil med Slash eller SC10.. Deres brede kofangere og store karosse beskytter bilen rigtig godt. Hvis du vælger truggy vil de lange bærearme med de store hjul godt kunne ligge meget pres på bærearmene og frontaxler hvis den lander uheldigt. Og jeg mener at buggyen er for lille til at kunne køre de fleste steder udenfor en bane. Dog har en 4wd buggy det lidt lettere men stadig ikke nok. Jeg har alle 4 dele fra Team Associated og det begrunder jeg mit svar med. Så min fortrukne rækkefølge til bashing og almindelig kørsel er:
    1. Short Course
    2. Truggy
    3. 4wd Buggy
    4. 2wd Buggy
    Og sjovt nok er rækkefølgen lige omvendt når vi snakker race på en bane smiley


  • #14   29. nov 2010 Rene J
    Har du virkelig dine bedste bane tider med 2wd Byggy?
    Det er sjovt så anderledes det åbenbart er med RC Biler frem for rigtige biler, og MCer for den sags skyld, som osse laves 2WD nu, der er tiderne langt hurtigere med træk på alle hjul, altså offroad.


Kommentér på:
Truggy vs. Buggy

Annonce