509 visninger
|
Oprettet:
Godt nok køb?? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens..
Jeg skal til at have min første rc bil, så har jeg kigget lidt på denne: (link fjernet)
Han siger den er byget fra bunden af, og den har kørt en halv times tid, så tænker jeg, hvis der intet mærke eller model, hvordan ved man så, hvad man skal købe dele til??
På forhånd tak
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 26 RC-enheder: 2 Emner: 29 Svar: 287
Hvis der er din første bil, så er det måske bedre at starte med en el istedet for nitro.
Køb en Tamiya eller et andet kendt mærke, så er du sikret reservedele de næste mange år.
Venlig hilsen Claus
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 13 RC-enheder: 8 Emner: 31 Svar: 453
Per køb en udemærket el bil - evt. traxxas også idet de er ret holdbare og kan klare vind og vejr (vandtætte).
hvis du VIL have nitro, så køb noget der er nemt (ezstarter system) eller med trækstarter - og mærker kan jeg nævne Traxxas, hpi savage og tamiya laver nogle fine "starter" nitro biler.
Desuden - hvis du kigger på den karosse du linker til ser den heller ikke helt normal ud - så den har nok været rundt på taget mange gange.
held og lykke med det
apr 2005
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
Men, tænkte også på en el bil, men så tænker jeg på batteri, bliver batteriet i dem ikke slidt hurtig op??
Og, kan de køre ligeså stærk??
okt 2009
Følger: 19 Følgere: 19 RC-enheder: 17 Emner: 125 Svar: 1.174
Nogen af de store 1/8 brushless biler med stort motorsæt kan måske køre 15 minutter på et 5000mah batteri.
Mens nogle af de 1/10'ere med kul motor måske kan køre en time på samme batteri.
Men køb noget ordenltligt som ikke går i stykker så nemt.
HPI og Traxxas er nogle fine mærker og lave fine biler.
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
med en god starter bil som fx. en tt-01 (billig men god starter bil på el)
et godt batteri og en god lader.. så mangler du ikke noget i meget lang tid med mindre du slider dæk ned og kører galt..
På nitro skal du hele tiden købe nyt brændstof.. sådan en liter benzin holder ikke mere end 5 timers kørsel eller sådan noget og koster alligevel en 1-200 kroner.
Hvis det var mig det stod til ville jeg købe en tt-01, en god lader og batteri.. køre med det .. og hvis du manglede mere i den efter dette så købe EZ-run motorsæt som med sikkerhed kan få lidt mere skub i bilen.
Ps. den der nitro bil kører ikke 120.. og hvis den gjorde så kan en nybegynder med INGEN chance styre så kraftig en bil
Mvh
Morten H
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
jul 2006
Følger: 22 Følgere: 19 RC-enheder: 11 Emner: 136 Svar: 756
så ville jeg købe en helt ny bil. så kan du nemlig ikke komme i tvivl om bilen skal køre som den gør. og har du spørgsmål. kan man spørge hvor man køber den,..
jeg ville nok starte med en el bil...
Jeg startede personlig med en HBX. men skulle jeg starte idag. ville jeg købe en sniper fra morfars.dk til 999 kr. RTR (køre klar)
den er super fin til begynder.
Godt nok køb??