{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Drone køb {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig, eller er folk ikke ret så optimistiske med deres priser, på brugt salg af Droner på DBA..? Eller generelt, på salg af brugt RC udstyr

Jeg syntes bare at jeg gang på gang løber ind i, folk der - pudsigt nok - alle kun lige har prøvefløjet, og max 4-5 timers effektiv flyvetid,,, det så spøjst nok at de har 3 batterier, og alskens ekstraudstyr, men lad nu det ligge smiley Og nu vil de have 2/3 del af nyprisen. Og det er de da også i deres fulde ret til at forlange smiley Men det bliver bare ikke af mig, for så ku jeg lige så godt smide den sidste1/4 del, og få en enhed med fuld garanti, og endda med lidt rabat, måske.

De gange jeg har solgt brugt RC udstyr, har jeg som regel taget ca 1/3 af nyprisen, da der jo ingen garanti er, for hvor slidt lortet er - uanset om man har vedligeholdt godt. Så jeg tænker, går det helt i udu, så har jeg da ikke røvet kunden, for en ublu pris, tingene taget i betragtning.

Med mindre det naturligvis er et eller andet custom projekt, med nyt set up og alt, så ved jeg da godt vi taler helt andre priser.

Facit er - jeg syntes mange herinde, har en overbevisning om, at deres salgsvare er forgyldt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drone køb
  • #1   16. jan 2021 Ja prisen ska selvfølgelig matche at det er brugt grej. Men 4-5 timers flyvetid med en drone er egentlig ret lang tid i mine øjne! Og at de har ekstra batterier mm skyldes nok tit at de er købt som fly more combo,

  • #3   16. jan 2021 #1
    Jeg var nu ikke klar over, at 4-5 timer var en del. Jeg købte selv en billig udgave i Harald skrald, med ekstra batterier. Den var da i luften, minimum 8-10 timer, i de ca 3 mdr jeg havde den


    Jo, men der er vel også en grund til, at man køber combo pakken med ekstra batterier - at man jo netop har tænkt på forhånd, at den skal flyve en del. Min teori er faktisk, at folk bare køber standard, fordi de ikke skænker det er tanke, at batterier blir hurtigt ladet ned, og de derfor ikke kommer til at flyve igen, før batteriet er opladet. Dermed også sagt, at folk der køber flere batterier fra start, ved en lille smule om hvad de har med at gøre smiley


  • #4   16. jan 2021 #2
    Jeg sammenligner lidt - ved godt at det ikke er HELT det samme - med at køber du en brugt bil, taber den ca 15%, bare ved at forlade bilforhandleren. Samme med RC udstyr, åbner du æsken og piller ud, og afprøver den, så har du allerede tabt en hel del i gensalgspris


  • #6   16. jan 2021 Jeg sælger og køber rigtig mamge dji droner og kan kun sige man sælger til den pris folk vil give oftes har dronerne ikke mange timer i luften da folk hurtig mister interessen og den kan jo som regel tjekkes i appen hvor længe den har fløjet...og da specielt dji droner er efterspurgt så sælges de også ofte med et meget lille tab...udbud og efterspørgsel ?? hvad angår andre dromer og rc udstyr skal jeg ikke kunne udtale mig om da jeg ikke gør så meget i det

  • #7   16. jan 2021 og nej for dji droner er 4-5 timer igenting den er næsten ikke fløjet til endnu idag får man jo tæt på 30min på et batteri

  • #8   16. jan 2021 Hvor jeg flyver med racequads er der mange forodroner osse. Medlemmer ser vi købe en foto drone, og så finde ud af det ikke er dem. Er godt klar over en dji mavic ik er slidt op og har fløjet sin del, ved 4-5 timer. Men det er måske der folk finder ud af at de ikke bruger det nok, eller de finder det for bøvlet med alle de regler der.

  • #9   16. jan 2021 morten p der er æige kommet nye fælles regler her d.1 januar som gør det lidt nemmere at være dronepilot(-:

  • #10   16. jan 2021 Ja, det er jeg bekendt med

  • #11   20. jan 2021 Jeg har fået tilbudt en 2 år gammel DJI Spark. Ser rigtig pæn og velholdt ud, og har fået den ned fra 2000, til 1700. Batterier er der 2 af med til den, og de burde ikke fejle noget. Men 2 år gamle batterier, hvad er der tilbage af guf i dem..?

    Selve dronen skulle kun ha fløjet 4 -5 timer.

    Er det noget folk vil anbefale at købe...?

    https://www.dba.dk/spark-drone-dji-saelger-mi/id-1075042006/#a7a723d1-17ce-4b81-9852-71b68aa0761b


Kommentér på:
Drone køb

Annonce