{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Batteri og lader hjælp søges {{forumTopicSubject}}

jeg har fået disse 2 ting hjem idag
(link fjernet) (link fjernet)

men den røde lampe på laderen lyser ikke som der står den skal når jeg sætter batteriet til at lade,
og der står noget i manualen med loadable capacity min.900mah, max. 3800mah. ???

ved ikke hvad det betyder. men vil det sige at laderen ikke kan lade mit batteri op som er på 4000 mah.

men der var strøm på da jeg fik det så har prøvet at bruge noget at strømmen for at se om det var derfor den ikke ladede vis der var nok på. batteriet har 7v tilbage har jeg målt med multi, men vil stadig ikke lyse rød ved ladning.

håber i kan hlælpe mig. Mvh Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri og lader hjælp søges
  • #1   7. jan 2011 Spørg hvor du har købt det, de burde vide besked. Men den lader er jo beregnet til batterier som dit, så måske er laderen defekt?

• #2   7. jan 2011 Uden at være sikker så er din lader for lille den kan Max lade 3800 mah
    Og dit batteri er 4000 mah

• #3   7. jan 2011 Har deu ikke et mindre battri at prøve med

• #4   7. jan 2011 nej det har jeg ikke. men derfor skal den vel stadig lade batteriet. laderne ved da vel ikke om det er et på 1300 eller 4000

• #5   8. jan 2011 Hejsa
    Eet Nikkel Metal Hybrid batteri, skal som udgangspunkt max lades med 40 procent at batteriets kapacitet. Det vi så sige at du skal lade med 1600mah ( hvis du kunne justere hvor mange mah den lader med ).
    Så den lader kan du sagtens bruge..Det vil så tage 3800 / 4000 - lige lidt over en time at lade batteriet helt op, hvis det var helt afladet. HVIS altså laderen rent faktik LADER med 3800 mah - hvilket jeg ikke tror. Mit gæt er at den lader med 1500 mah og at det derfor så vil tage 4000 / 1500 = 2 timer og 40 minutter at lade batteriet helt op.Men det burde stå på laderen - altså hvor mange mah det rent faktisk lader med.
    Et NiMh batteri som er nyt, kan nogle gange godt lige kræve et par af / opladninger, før det er på toppen. Så aflad det HELT ( altså kør det HELT tomt ) og lad det så i lidt over en time.
    Det med den grønne lampe skal nok komme. Det er bare en lampe der lyser, når spændingen på batteriet har når "X" antal volt - og det kan som sagt nogle gange godt lige kræve et par af / opladninger, før batteriet når denne spændingsværdi.
    Jeg er på ingen måde el-ekspert - men sådan her virker det.
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe

• #6   8. jan 2011 Og lad det så 4000 / laderens faktiske ladestrøm i mah = antal timer
    Sorry

Kommentér på:
Batteri og lader hjælp søges

Annonce