{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

LunchBox
LunchBox
Tilmeldt:
29. mar 2013
Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64

Lader og batteri {{forumTopicSubject}}

Ja hvad skal man sige, står og mangler begge dele, og så så her i går en youtube video om et lipo der sprang i luften, plus en der skrev en historie herinde, ang. noget han havde købt for billigt, og derfor var ved at brænde hans køkken ned - uheldigvis så konen det også.

Så lige for at være sikker i min sag, står og overvejer et par ting her:
Maxam Lader balancer pro 5000
http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=18502
Er den her sikker nok, og kan den finde ud af at behandle mine batterier godt nok, eller skal jeg hellere hoppe et hak op og købe
Maxam P10000 - Processor lader
http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=19332
Eller vil det være overkill.
Det er ca. sådan her et batteri der kommer i bilen:
LiPo 7.4V 6000mah LiPo 60C - går nemlig efter max mah, da det er køretiden der betyder noget for mig...

Skal lige siges det er ikke fordi det lige skal være de 2 lader der, hvis der findes noget der er bedre derude, i samme pris klasse så bare kom med det, det skal bare være nyt - lige når det kommer til de 2 ting her, så vil jeg have nyt.

Køber også den der Lipo bag der, eller hva pokker den nu hedder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lader og batteri
  • #1   30. maj 2013 Hvis du alligevel overvejer at handle i Holte hobby, så syntes jeg næsten du skal tage derop og snakke med dem selv. De kan forklare alt om deres ladere, batterier, og hvad du skal gøre og ikke skal gøre.
    Teknisk set siger de at hvis man ikke mishandler batterierne eller behandler dem forkert, så laver de ikke nogle problemer, men det kræver at man kan finde ud af at også bruge sin lader korrekt, men det får du også hjælp til når du står deroppe.

    Jeg fik i hvert fald super service da jeg købte min lader deroppe.


  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #2   30. maj 2013 Det var nu også lidt for at have en smule viden før jeg hoppede derop smiley


  • #3   30. maj 2013 Begge ladere et glimrende, nummer to du linker til kræver ekstern strøm forsyning.
    Den kan dog lade to batterier af gangen.

    Så hvad har du brug for?

    Herinde på RCG er lipo batterier nærmest blevet til noget mytologisk spræng farligt stads ... Ren ammestue snak fra børn og uvidende. Behandler man dem med rimelig fornuft er de såmænd hverken farlige eller noget.
    Der er lipo batterier over alt, min hækkeklipper har, min græstrimmer har osv.

    At man finder videoer på nettet af batterier der eksploderer, mjaa der findes også videoer af evangelister der spontant selvantænder, brødristere der eksploderer, børn der bliver slugt af vaske maskiner samt folk der putter underlige ting op i numsen.

    I de gode gamle dage skete der også hovsaer med batterier og folks numser, her havde man bare ikke nettet til promovere det på.

    Men køb samtidigt en lade pose til dit batteri, det er ekstra sikkerhed.

    Og tilslutter mig koret der siger kør en tur forbi butikken, det er flinke mennesker der ved hvad de taler om. Butikken er også en oplevelse værd med mange lækre sager.


  • #4   30. maj 2013 Som jeg fik det at vide deroppe.¨
    Hvis Lipo batterier var så farlige så ville man jo heller ikke gå rundt med dem i lommen hver eneste dag vel. og de sidder tilsyneladende i ens telefon (det var i hvert fald hvad de sagde)


  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #5   30. maj 2013 Som det kan skrives hehe smiley

    Men jeg regner med at skulle have i hvert fald 2-4 batterier.
    Så hvis en af dem kan lade 2 ad gangen lyder det da fornuftigt, men igen hvor hurtig vil fx den første lader lade sådan et LiPo 7.4V 6000mah LiPo 60C?

    Og slår sådan en lader selv fra når den har "fyldt" batterierne op?
    Eller starter den bare med at aflade lidt og så oplade lidt igen, for ligesom at holde gang i batteriet, synes jeg nemlig jeg havde en lader der gjorde, da jeg spillede hardball for en 7-8 år siden.

    Og ja lade pose skal jeg have.


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 117
    #6   30. maj 2013 Den fra Holte Hobby er OK og god. Den samme lader kan du også få ved http://www.rckwebshop.dk/shop/imaxb6ac-lader-567p.html og så til lidt billigere penge.

  • #7   30. maj 2013 Hvis du lader begge batterier med 5 AMP ville det i teorien tage ca. 1,2 time pr. styk.
    Men batterier er jo ikke tomme med 0 mah på når du starter + at tiden hvor du får cellerne i balance kan variere.

    Alt dette finder ladern selv ud af - den slår selv fra og skriver "full" når en pakke er klar.


  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #8   30. maj 2013 Men jeg skal regne med det tager ca. et sted mellem 1 og 1,5 time pr. batteri.

    Synes jeg har set et par videoer hvor de siger man man tiden smadre ens batterier hvis man laver med 5 amp, og man skal holde sig til 1-2, kan så bare ikke huske om det er i starten, eller om de mente for det meste?

    Men så tror jeg næsten jeg vil tage derop, og købe den billige af dem, med mindre de har noget helt andet de hellere vil af mig smiley

    EDIT: Kan se tchobby har den til 399, det er da også lidt at spare smiley


  • #9   30. maj 2013 Maxam er en kopi virksomhed, deres modeller er fra HSP, deres ladere er fra SkyRC.
    Laderne fra rckongen er også kopier fra SkyRC/Imax.
    Vil du have den rigtige lader skal du kigge her: http://interware.dk/RC/index.php?manufacturers_id=17


  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #10   30. maj 2013 Hvis de er så meget bedre, vil jeg da hellere smidt lidt flere penge, og så ende med en Imax B6 Ultimate multilader.
    http://interware.dk/RC/product_info.php?cPath=100&products_id=3295
    Den har også det der halløj - Cyklisk opladning/afladning - for hvis det kan holde mit batteri på toppen er det da vejen frem.


  • #11   30. maj 2013 Batterier kan du altså nemt finde til den halve pris hos hobbyking og laderen kan jeg godt anbefale en hyperion 720 og 730

  • #12   30. maj 2013 Det med cyklist opladning brugte man i gamle dage.
    Den første lader du linker til. Den passer præcis til dit forbrug.
    Den kan vist jeg husker rigtigtt, også cyklist dine batterier.

    Det med at lade med 5amp. Det er kun hvis dit batteri f.eks. er på 2000mamp, da det så vil give 2½ C i ladestrøm.
    Men når det er 5amp eller der over dit batteri er på. Så kan du uden det mindste problem/effekt tab/ holdbarhed lade med fuld skral på 5mamp.
    Hvis dine batterier er på 6000mamp giver det korrekt en lade tid på 80min. Men som det også nævnes. Så aflader man aldrig batteriet helt når man køre, da lipo cut off slår fra. Så de vil betyde at det tager mellem 45-60min om at lade et af dine batterier.

    Så længe det er i størrelse 1/10 eller mindre. Så er den første lader du linker til alt rigeligt som du har behøv for.
    Men tag op i Holte og evt. nævn for dem hvis man kan få laderen billigere i en anden dansk butik. For så plager de normalt at kunne match prisen.


Kommentér på:
Lader og batteri

Annonce