{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Råd ang. køb af buggy {{forumTopicSubject}}

Hej. Har slettet den anden tråd jeg havde ang. buggy, og prøver lige forfra! Hvad ville i råde mig til at købe hvis vi snakker 1/8 Buggy/Truggy? Vi skal stadigvæk bruge 2 biler, og vi skal kunne få dele i DK. Gider ikke at skulle hente det hjem fra udlandet! Min søn er 7 år, men har allerede fornuftigt styr på sin onroad bil. Jeg er så småt begyndt og overveje nitro også, men ved det ikke helt endnu. Det er bla. der i gerne må råde mig lidt. Jeg sidder bla. og kigger på denne lige nu (link fjernet) Nogen kendskab til denne? Budget ligger mellem 3000 og 5000kr. Til denne pris skal den være RTR! Og bilerne skal bruges på bane, men til at starte med kun for sjov og hygge. Råd, vejledning samt links er meget velkomne...

Mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd ang. køb af buggy
  • #1   11. mar 2011 kig på hpis 1:8
    http://www.morfars.dk/rc/vorza-flux-buggy-p-4992.html
    Hpi er godt og alle butikker kan skaffe dele hurtigt, da importøren ligger i DK


  • #2   11. mar 2011 Hej Lars. Synes den ligger i den dyre ende taget i betragtning af den ikke er med 2,4 anlæg. Tror der er mulighed for mange gode biler til denne pris... Skal nok til Hillerød og kigge lidt i morgen...

    Mikael


  • #3   11. mar 2011 Kyosho Inferno VE 1:8, er en lækker buggy - solid, og væsentligt billigere end Vorza....

    http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=34080.

    "gider ikke få hjem fra udlandet....." pjat, delene er billigere, porto'en det halve, udvalget større, og det tager kun 1 dage ekstra at få fra England.


  • #4   11. mar 2011 Har tidligere prøvet kammeraternes Losi 1/8 buggy og truggy og har nu selv skiftet til Losi.
    Super kvalites biler til billig penge. Om man blot skal bruge dem til leg eller pro på bane. Så performer de super godt.

    De kan fås både som RTR og som kit. Samt EL og nitro
    http://www.holte-modelhobby.dk/shop/index.php?cPath=3_25_36


  • #5   11. mar 2011 Fin starter buggy
    (link fjernet)


  • #6   11. mar 2011 Husk:
    Stort set alle 2,4GHz anlæg der kommer med RTR er i den billige ende.


  • #7   11. mar 2011 Først burde du finde ud a hva du går efter (nitro/EL)
    Vil selv anbefale Losi eller Hong Nor da det nok er de mest udbredte mærker der køres med, de nye mærker som Agama, JConcept er nye mærker som nok lige skal igang inden deres reservedel bliver så udbredt som Hong Nor, selvom rcmodels og holmsrc ligger inde med reservedele til ex agama,............
    Kigger lidt på EL buggy PT, men sys de løber op i pris (Losi 8ight E og Hyper 9e) i forhold til deres Nitro modeller, som jeg måske stadig sys er fedest, men de EL buggy/truggyer er dælme hurtige, det så vi jo til JC1 her sidste weekend, men du skulle ta' ud og se noget rigtigt ræs eller besøge en nærliggende klub og se sagerne "LIVE" så får du et bedre indtryk over helheden, og først der danne dig et billed af de køretøjer du vil smide penge efter...........(var det 5000kr stk eller tilsammen)??? men kig RCG igennem for der er mange penge at spare hvis man kigger godt efter og søger lidt i de gamle indlæg,............

    /Mikael
    Er selv mega glad for mine Losi'er buggy/truggy som i det store hele deler stumper med undtagelse af nogle få nogen,........


  • #8   11. mar 2011 Maks prisen er 5000kr pr. stk. Men helst ikke så dyrt. Så skrevet er udgangspunktet sjov og hygge på banen for min søn og mig. Men jeg ville jo gerne have noget af en fornuftig kvalitet så man ikke skal ud og samle rester op efter hver omgang der bliver kørt!

    Mikael


  • #9   11. mar 2011 I dette tilfælde ville jeg kigge efter en Hong Nor buggy evt som RTR model, eller måske ta et kig på en Losi 8ight RTR med det hele:

    http://www.jespares.com/nitro-models?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=9201&category_id=124

    Den har et godt 2.4Ghz radio(meget populært mærke)
    Startbox med 775'er motor
    Bilen er noget nær en Pro model
    Mener også der er noget batt og lader med

    selv køre jeg løb med mine på 2 år og har aldrig knækket noget, slid vil der altid være, i det store hele er der fra Pro til RTR modellen bundplade/støddæmper toppe,indholdet i differ,bremseskiver,dæmpertårne til forskel fra den ene til den anden.
    Men ellers kan der sagtens findes noget i 3500kr klassen..........

    /Mikael


  • #10   11. mar 2011 Tjaa, eller måske denne vi har en i klubben med denne, dog en PRO model, men den køre kanon og Ofna/Hobao/Graupner som er en og samme model kan også varmt anbefales, nem og købe reservedele til, dog i England, hvis er til det,...........

    Hyper 9 RTR

    http://www.apexmodels.com/gbu0-prodshow/HBM9-BR.html

    /Mikael


  • #11   12. mar 2011 ja som mikeal siger find ud af hvad du vil, det kan vi andre ikke hjælpe dig med, vi kan højest komme med vore personlig meninger..

    El nemmer men så meget er det ej heller.. Har du først forstået en nitro motor så er det nærmest bare at fylde på og så afsted.. jeg køre el 1/10 engang i mellem og mit elektronik driller sku nærmest mere end mine nitro motore.. men jeg er nok bare uheldig...

    El kan være hurtiger grundet den er nemmer at køre på bane om det så gør det sjover er en smagsag, men tager vi tiderne fra sidste jc løb, så er det meget begrænset. hurtigste omgang blev sat af en nitro.. men el er nemmer at køre ingen tvivl der..
    Selv er jeg til nitro, når jeg kommer til træning så køre jeg tit en time i streg, dette kan en el ikke de brænder simpelthen sammen ihvertfald hvis ikke der er minus grader :O) de køre lidt over 10min og så køler de ned igen..

    El nemmer for knægten alene lad batteriet og kør, ihvertfald i teorien

    Nitro sjover til løb da der kommer tankt tider osv ind i det som i ritgig motor sport + at der er mange flere deltagere. og finaler på 45 min frem for 3x10min. hvilket ændre meget. selv dæk valg skal vuderes. I el tager man bare de blødeste og hurtigste man kan jo skifte mellem heat og bruge 3 sæt. I nitro no go.. Her må man finde nogle dæk som kan holde alle 45 min på et sæt.. osv

    jeg ville dog vælge et mere seriøst mærke end den du kommer med.

    Losi super bil at køre med, i el eller nitro..

    Kyosho laver også begge dele, nitro versionen er dog dyr, men deres el version af inferno kunne måske være et udmærket sted at state med el. 3200,. tror jeg den koster rtr.

    begge biler kan købes hos holtehobby hvis det skal være dansk. men begge biler kommer fra firmaer som er meget seriøse på racer senen,

    elektroniken på de 2 kender jeg desvære ikke, da jeg i 1/8 kun køre nitro..


  • #12   12. mar 2011 Hej
    RB One RTR kommer komplet med motor og udstødning der er godkendt til løb.

    det eneste du mangler for at komme igang er 25% brændstof og battterier til fjernbetjening og glødestarter.

    til den nette pris af 4399,- og så skulle den køre super godt.
    læs evt. mere her

    http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=presentation/RB/RBONE/RBONE_presentation_INT

    Ring evt. til TC Hobby han kørte med den til JC1 sidste weekend.

    tchobby og legetøj
    Greve Midtby Center 6i
    2670 Greve
    Tlf.: 21465363




  • #13   14. mar 2011 LOSI's RTR biler kommer med noget af det mest solgte anlæg. Nemlig Spektrum DX2S... Det er et super anlæg. Nemt at indstille, og med billige modtagere, hvis uheldet skulle være ude. Jeg kører selv med disse modtagere. Og bilerne ligger i 6000 kroner, men det er med starterboks og hele molevitten... Og Losi bilerne er jo dobbelte danmarksmestre, både i buggy og truggy smiley

    mvh

    Silas


  • #14   16. mar 2011 Hej igen, og tak for råd! Jeg er nu næsten sikker på det bliver el 1:8, men ved ikke hvilken model samt mærke jeg skal gå efter...

    Mikael


  • #15   16. mar 2011 Kan kun anbefale losi bilen, som man også man få som el bil til ganske fornuftige penge.
    Samt det nok er den mest udbredte el 1:8 offroad bil i dk.


  • #16   16. mar 2011 Kim P. Har du et link til den og en evt DK pris? På forhånd tak...

    Mikael


  • #17   16. mar 2011 Har desværre ikke lige link nu.
    Men jeg ved holte modelhobby sælger dem, da jeg har en kammerat som har købt sin der oppe.


  • #18   16. mar 2011 Ok, og tak...

    Mikael


  • #19   16. mar 2011 Hvis man kigger på løbet JyllandsCuppen 1, var det en Lrp S8 bxe (EL bil) blev den nummer 3 ud af 11 kører, så den må også være på sin plads som kandidat,.........
    (link fjernet)

    Så din pris på ca 5000kr stk giver lidt plads til lipoer fra de 4000kr selve bilen koster..........

    /Mikael

    Sys det er et godt valg med 1/8, tror det ermere udbredt i DK end ex 1/10.


  • #20   16. mar 2011 Tak for linket. Ja der er lidt tid endnu ( heldigvis ) så nu må vi se hvad valget falder på...

    Mikael


  • #21   20. mar 2011 Hejsa. Ville lige opdatere tråden lidt. Valget er næsten truffet. Det bliver en Traxxas model på el, så meget er sikkert. Valget står mellem en Slash 4x4 Ultimate med div. opgraderinger fra fabrikken, eller en E-Revo med mamba monster sæt. Spørgsmålet er så hvilken af de to biler egner sig best til bane? Er godt klar over at de begge kan bruges på bane, men det kunne jo være den ene var at fortrække frem for den anden! Lad mig høre om jeres råd/erfaringer med disse 2 modeller...

    Mikael


  • #22   20. mar 2011 ingen af dem passer rigtig til bane, måske gør slashen men man køre ikke så meget med Short Course her hjemme, det jeg mener er at der ikke er nogle løb for den smiley

  • #23   20. mar 2011 Anders L.Tak for svar. Udgangspunktet har nu også hele tiden været sjov og hygge på banen for min søn og mig. Hvis interessen forsætter på samme niveau som nu, bliver de 2 biler vi køber ikke de sidste! Traxxas har jo et godt ry mht. holdbarhed. og har man lyst, kan man jo købe mange ekstra dele til dem. Ser vi bort fra "rigtige" løb, tror du/i så slashen gør sig best på offroad banen? E-Revoen er vel en truggy der i princippet godt kunne deltage i "rigtige" løb, eller?

    Mikael


  • #24   20. mar 2011 Der er ingen tvivl om at begge biler er rigtige fede og sjove og køre med, men selvom det er en slags truggy kan du ikke køre løb med den. Hvis det bare er til hygge i en klub ville de sikkert være fine, men hvis det var mig som skulle købe dem ville jeg løbe en af hver

  • #25   20. mar 2011 Ingen af dem... i mine øjne er mærket ej heller så holdbart det er hygge legetøjs biler.. og med det sagt for jeg nok en masse på nakken... men dem jeg har set er lidt lala og man for fornemmelsen af at dem der siger det nok nærmer aldrig har prøvet et ordenligt kvalitets bil..

  • #26   21. mar 2011 Traxxas fejler ikke noget. Det er gode biler til gode priser... Jeg vil anbefale at du køber 2 short course. Den er super fed fra Traxxas, og grunden til 2 ens biler, er fordi det er altid federe at konkurrere med ens grej.

    mvh

    Silas


  • #27   21. mar 2011 Endnu engang tak for tilbagemeldingerne. Silas H, Det var også short course udgaverne jeg var mest til. Og rigtigt er det du skriver om ens grej, plus man altid har en magen til at kigge på når der opstår problemer. Så må jeg nok snart ned i butikken og snakke lidt igen, hehe...

    Mikael


Kommentér på:
Råd ang. køb af buggy

Annonce