{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

Byttepris - Bedes forklares.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har vendet og drejet det i mit lille hovede, men kan ikke komme frem til en logisk forklaring:
Hvorfor er bytteprisen for en bil dyerer, end ren salg?
Fx: Byttepris 1750,- DVS. hvis din bil er 500,- værd skal der 1250,- mønt oveni (VAR DER EN SOM SKREV I EN ANNONCE - DET SKAL SIGES BILEN KOSTER 1000 KR,- I REN HANDEL)

- Kan nogle forklare mig hvordan, dette kan være?
Ingen er da dum nok til at give, penge oven den normale pris + en bil?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byttepris - Bedes forklares..
  • #1   22. mar 2011 jeg har også lige set den... og jeg fatter det heller ikke

• #2   22. mar 2011 Som jeg forstår det så , hvis den skal sælges, koster bilen fx. 500kr
    men hvis man skal bytte så er bilen 800kr værd dvs, hvis den anden er 500kr værd skal der 300kr på bordet.

• #3   22. mar 2011 Fordi man hellere vil have cool cash end at ha folks gamle lort i bytte.. Derfor er bytteprisen højere..

De 1000kr han skriver i annoncen er jo også HBO(højeste bud over).
    Det vil jo også sige at han satser på at få mere end 1000kr for den..

• #4   22. mar 2011 Ja jeg forstår ikke hvad det er som i ikke forstår ... Brian har en BMW 320 i som han sættet til salg for 25000 kr. Han er åben for bytte med en anden bil - Brians pris på 25000 kr. er en fair pris alder og stand taget i betragtning. Nu læser både Kenneth og Kuno annoncen de har som de fleste andre sat deres henholdsvis gennemkneppede Kadet og Polo alt alt for dyrt til salg .. Ja selvom de kun er 15000 værd står de til 25000 ... Herved mener de jo så at Brian vil bytte lige over ?? Herfor skriver Brian at hans byttepris er 35000, kan Brian sælge til 25000 er han glad, kan han bytte til noget der er mere end 25000 værd er han også glad .. De folk der undrer sig over Brians bytte pris er 35000 kan jo så smide de 25 bananer eller finde en anden bil. Det er den der har grisen der bestemmer prisen - de fleste er rigtig optimistiske med deres egen pris ..

• #5   22. mar 2011 God forklaring ;o)

• #6   22. mar 2011 Det er en helt obskur holdning i dagens Danmark at byttepriser er højere. Det kommer sig af at salgspriserne på disse gallerier ofte ligger 20-30% over den reele værdi på tingene. Og når nogle mennesker så vælger at have en fornuftig pris skal de jo ikke tages ved næsen og have noget som bare er sat for højt i pris.

Til gengæld tænker ALLE sådan så alles byttepriser sættes højt. Det giver helt forskruede priser på ting der i forvejen er sat alt for højt.

Kommentér på:
Byttepris - Bedes forklares..

Annonce