{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

mindre beløb på faktura end købt for {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg går og overvejer og købe noget i japan og har derfor spurgt om forhandleren kunne skrive mindre beløb på den faktura der blev sendt med. Mit spørgsmål er så går de ind og tjekker hvad det koster på forhandlerens hjemmeside eller går pakken bare i gennem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mindre beløb på faktura end købt for
  • #1   20. maj 2011 okay var lidt det der med hvis de tjekkede om det beløb på fakturaen passede inde på hjemmesiden og det ikke gjorde så jeg blev knaldet for og fuske med beløbet for at undgå moms og told

• #2   20. maj 2011 HVIS forhandleren går med til at skrive et beløb på den faktura der blev sendt med, kan han risikere at blive taget for dokument falsk, så han skal være ret dum hvis han går med til det.
    Japanerne plejer at ret stramme regler omkrig handel imellem lande.

Og ja, de kan godt finde på at tjekke priser hvis de har mistanke om dokument falsk og Tolderne har i forvejen en ret god fornemmelser for hvad ting koster og Tolderne er vant til at Kineserne laver sådanne numre med fakturaen, Kineserne har en noget andet moral med den slags smiley

Det er også derfor Tolden plejer at forlange kvitteringen for hvad du har overført af penge til forhandleren via Internettet smiley
    Og stemmer de priser ikke overens, bliver ”Papirerne” sendt videre til de Japanske myndigheder og de er ikke ligeglade med den slags smiley

Og det her er selvfølgelig kun det som forhandleren risikerer, der er jo også de du risikerer hvis Tolderne opdager at det her er sket på din opfordring smiley

• #3   20. maj 2011 det er dokument falsk og man kan risikere op til 4 år i brummen

• #4   20. maj 2011 Det bedste er hvis det kan sendes som en personlig gave smiley jeg har købt lidt forskelligt uden for eu og lige meget hvad tager tolderne det sq :S (for det meste er det elektronik..) men fx hvis min kusine sender julegaver kommer der aldrig told fordi det blir sendt som en pakke fra en privat person til en anden..

• #5   20. maj 2011 Hvis pakken forsvinder , for du også kun det
    Beløb der var skrevet på fragt papirene

• #6   20. maj 2011 Anders L

den holder bare ikke i byretten for man kan nemt risikere at ens pakke bliver taget til told inspektion og om det er en gave eller ej. Har det en større værdi end $70 eller ca. 365 Kr så kommer der moms på. Det fik jeg at vide sidst jeg ringede til Told og Skat. Ellers er du i tvivl så ring til told og skat og få klar besked. Der cirkulere nemlig mange rygter og myter omkring det.

• #8   20. maj 2011 Forhandleren bliver slagtet for sindssygt hvis han gør det....

• #9   20. maj 2011 De fleste gange er der en følgeseddel/faktura med i pakken. og det er da noget besynderligt hvis "gift" feltet er afkrydset, ja jeg plejer ikke at sende en faktura med når nevøen i usa får julegaver smiley

Der er meget snak om at undgå moms/told, men helt ærligt de fleste gange man bestiller uden for eu så er det for beløb mellem 100,- og 2000,- og så er beløbet så lille at det er lidt til grin at blive taget i at snyde for 500,-...

• #10   20. maj 2011 Du kan risikere (hvis de er meget strikse med reglerne) at de skriver din fulde bestilling uden på pakken INKLUSIV det du har skrevet om at nedskrive værdien. Det kommer ikke til at se godt ud for dig så.

Så et godt råd - lad være.

• #11   20. maj 2011 Brian S

Tja det er så sandt som det er sagt det kan ikke betale sig at snyde. vil man slippe for at betale moms så køb inden for EU hvor man betaler momsen på varen i det EU land som man handler i.

Vil man købe uden for EU så må man jo bide i det sure æble når der kommer en hilsen fra told og skat hvis ens pakke bliver taget til told inspektion. Man kan jo være heldig at den går igennem uden at tolden kigger på den.

Jeg købte for nylig et kamera i australien og med fragt kom det op i 551Kr og havde regnet med det blev snuppet i tolden men det gik lige igennem så man kan være heldig.

• #12   20. maj 2011 Skriv hvad det koster og færdig med den sag

Kommentér på:
mindre beløb på faktura end købt for

Annonce