Lipo batteri råd og vejledning? {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens.
Jeg vil have mig et lipo batteri her til min Rustler VXL her næste månedet.
Synes ikke rigtig jeg kan finde ud af hvilket man skal vælge, eneste krav er sådan set bare det skal have sådan et TRX stik med de der guld flader.
Synes der står en helt masse om de forskellige jeg ikke rigtig forstå. Så vidt jeg kan forstå jo mere Mah det har, jo længere kører tid.
Men så er der noget med nogle C værdier og noget
Synes jo de der lipo findes i alle mulige størrelser og priser, hvad vil i vælge?.
Det her er det jeg har fundet frem til indtil videre
(link fjernet)
men igen der er jo tid nok til evt bedre bud eller kraftigere batteri, jo mere kørertid jo bedre.
På forhånd tak.
jul 2011
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 33
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 21 RC-enheder: 3 Emner: 10 Svar: 99
jul 2011
Kan man ikke få med mere end 4000 mah, alså mere køretid er jo godt ?
Oki nice, vidste ikke der var mange penge at spare ved at bestille der fra, penge sparet er jo penge til flere dele.
Hvor langtid kan din rustler ca kører med det der batteri ca ?.
dec 2010
dec 2010
jul 2011
Vilo bare gerne have et der giver længst mulig kørertid.
Men kunne også være jeg bare skulle vælge et 9.6v af den normal type batteri.
dec 2010
jun 2010
Følger: 16 Følgere: 16 RC-enheder: 1 Emner: 55 Svar: 269
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=120_245&products_id=18792
jun 2010
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 4 Svar: 19
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 62 RC-enheder: 36 Emner: 26 Svar: 922
Ja men du skal tænke på, at jo længere tid du kører jo varmere bliver motoren / esc'en.
Det er ikke kun godt at kan køre i længere tid, hvis man gør skal man holde lidt øje med temperaturen på motoren, eller montere en blæser, det kan nogle gange gøre det
jul 2011
Kunne være jeg så skulle tage og vælge flere små batterier så, fordi så kan bilen køle ned og jeg kan kører på et mere batteri mens det andet lader.
Jo ved skam godt jeg også skal have en ny lader, også derfor det først bliver næste månedet, det er ikke helt billigt at skifte til lipo.
Men hvis der ikke som sådan er længere kørertid, hvad er fordelen så ved lipo? er det at der er fuldkraft hele tiden fra start til slut?.
regner også med at smide en blæser på esc'en, synes ikke rigtig jeg kan finde noget til motor, alså har set der er en headsink, men den skal jo ind under de 3 kabler som går ud fra motoren, den kan jo risikere at skærer i kablerne så.
Dem vil jeg da lige checke ud de batterier der dennis.
jun 2010
Lipo batteri råd og vejledning?