{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Snydt! Hva så nu {{forumTopicSubject}}


Jeg har købt en brugt E-revo for et par dage siden. Da sælger bor LAAANGT væk er vi blevet enige om at den skal sendes. Jeg sender pengene og modtager bilen.

Den skulle selvfølgelig være i orden og køre som den skal. Når den kommer frem, kan jeg inden for de første 3o sec. den køre, lugte at den ene motor lugter af brændt. Altså den er defekt på eller anden måde.

Jeg har kontakte sælger og fortalt om problemet. Tilbudt enten, at han overføre pengene til en ny motor (jeg sender ham den defekte på min regning), eller lade handlen gå tilbage (her dækker jeg gerne halvdelen af portoen).

Sælger nægter og skriver citat. "For mig at se er min del af handlen slut, bilen er købt ubeset og ikke afprøvet før køb".

Hvad synes i jeg skal stille op med "udfordringen"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt! Hva så nu
  • #1   2. feb 2012 Tjah der er ikke meget at gøre, bevis byrden ligger på dine skuldre og den bliver svær at kringle.

    Du må desværre nok bide i det sure æble og selv købe en ny motor, det er ærgelige penge, ingen tvivl om det, men det er nok der det vil ende.


  • #2   2. feb 2012 Hvis ikke du kan få ham til at indse hans fejl er der vel ikke andet og gøre end at blive ved med at kontakte ham til han forstår hvad han her gjort galt..

    Må jeg spørge hvor gammel han eller hun er?


  • #3   2. feb 2012 Jeg var jo ikke opmærksom på hans alder. Først efterfølgende kiggede jeg på det. Drengen er 15 år!

  • #4   2. feb 2012 Du kunne jo evt se om der ikke kan findes et nummer på hans forældre og tage en snak med dem.



  • #5   2. feb 2012 Der er ikke en skid at gøre desværre:-) anmelder du det til politiet får du ikke noget ud af det.
    Der er tre muligheder som jeg ser det. Enten glemme det, ellers anmelde det til politiet og være sikker på at der ikke sker mere. Eller så bliv hardcore og tag en masse venner med til hjem til ham og spørg om han ikke giver en kop kaffe:-)


  • #6   2. feb 2012 Man er ikke hardcore hvis man er nødt til at møde op med en masse mennesker, så er man derimod en tøsedreng.



  • #8   2. feb 2012 Mark - der tager du fejl... købeloven gælder ikke i tilfælde som dette...

  • #9   2. feb 2012 Det sku ikke så meget den motor. Det et par hundrede kr. Det er princippet i at sælge noget lort, og påstå det spiller max.

    Jeg har nogle venner i området, så de VIL besøge ham, hvis han ikke har overført pengene, eller givet et svar på hvordan vi ellers løser problemet.

    Jeg er overrasket, at så mange går med til her på forum'et, at få sendt ting og sager, hvis der virkelig ikke er noget at gøre ved det, såfremt man bliver snydt.

    Jeg har overvejet polititiet. Jeg har et vidne (kammerat), der så mig åbne pakken tilkoble batteri og lugte det brændte fra motoren.


  • #10   2. feb 2012 mit råd er : ring til hans forældre og tag en snak med dem...

  • #11   2. feb 2012 Nogle unge mennesker har ikke lært hvordan man opføre sig hjemmefra... desværre.

    Hvis det er her på galleri at handlen er foregået. så er en udstemme på sin plads. og send gerne en pb til alle os som er interesserede så vi kan få endnu en svindler på filterlisten.

    Og køb dig en ny motor og glem episoden før du bliver bitter smiley

    //Brian


  • #12   2. feb 2012 Mark - det er lige præcis af den grund jeg lader min annoncer stå til køber har modtaget varen og tjekket at alt er som det står i beskrevet i annoncen og er der nogle indvendinger må man snakke om det og finde en løsning begge parter er tilfredse med... det der med at tage røven på folk er sku for lavt og vil man gerne være herinde og bruge siden i lang tid endnu nytter det ikke rigtigt med sådan en opførsel... jeg har 7-9-13 ikke oplevet noget endnu, hverken som køber eller som sælger... (men er da ikke i tvivl om at den dag nok skal komme, for høre SÅ tit om det her på forum, syntes sku det er trist)

  • #13   2. feb 2012 jeg vil meget gerne have link til hans profil i en PB så han kan ryge på filterlisten...

  • #15   2. feb 2012 Ditto.

    Snydere og folk der alligevel er fulde af løgn hører til på filter.


  • #17   2. feb 2012 Jeg tror ikke det hjælper en dyt fis at ringe til hans forældre, da det er dem som har opdraget ham........
    Surt at du er blevet snydt..................


  • #18   2. feb 2012 Mark Hallum J

    Bare fordi man vælger at møde op på en snyders adresse er det ikke ensbetydende med det skal opfattes som en trussel, der er mange der spiller smarte over internettet, men ofte er sandheden en helt anden når man så vælger at banke på deres dør.


  • #19   2. feb 2012 Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke. Det betyder, at det som udgangspunkt er aftalen mellem de private, der indeholder de vilkår, der gælder for det pågældende køb, fx at en vare er købt som beset eller med diverse mangler. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet.
    Købeloven giver ingen fortrydelses- eller returret - heller ikke når forbrugere køber varer i en butik, dvs. efter købelovens regler om forbrugerkøb. I stedet indeholder købeloven regler om, hvad en køber har af muligheder, hvis der er mangler ved en vare, fx at få et nedslag i prisen eller ophæve købet. Men - og med stort: MEN - når det gælder handler mellem private, er der ingen lette løsninger som Forbrugerklagenævnet, hvis parterne efterfølgende bliver uenige. I stedet må den utilfredse part anlægge en egentlig retssag, og det vil som oftest ikke være den økonomiske risiko værd.
    I en sag om fx brugte fælge vil de færreste private løbe procesrisikoen, hvis der er tale om et køb til nogle få hundrede eller et par tusinde kroner. Alene advokatudgiften kan let løbe op i 15.000 til 20.000 kr.
    Desuden er der ofte et stort bevismæssigt problem ved køb mellem private, for der foreligger sjældent en detaljeret skriftligt købsaftale. Og mundtlige aftaler er ikke noget værd rent bevismæssigt.
    Lad mig tage dit eksempel, for her vil du som køber af en genstand fra en anden privat person kunne ophæve handlen og kræve dine penge retur, hvis der er en væsentlig mangel ved genstanden. Men når der er tale om en brugt genstand, som du fx har købt via en annonce i Den Blå Avis, skal det afgøres efter en særlig skala, hvad der anses for en væsentlig mangel. Nemlig en skala, der tager udgangspunkt i, hvad du kan forvente at få af fx brugte fælge til den pågældende pris.
    Er der efter denne skala en væsentlig mangel ved en fælg, og har sælgeren ikke taget et forbehold, fx købt som beset, kan den private køber ophæve hele købet. Men det store problem opstår, hvis sælgeren ikke vil være med til det, for så har køberen kun mulighed for at komme videre med sagen via en egentlig retssag.


  • #20   2. feb 2012 Handel mellem private

    Der kan være mange penge at spare, hvis man handler brugte varer privat. Men du har ikke samme rettigheder, som hvis du handler i en forretning.

    Der kan være mange penge at spare, når man handler brugte varer privat. Måske falder du over en annonce i Den Blå Avis på en brugt cykel eller bil, eller dit barn vil måske gerne købe en brugt Play Station af sin bedste ven, som netop har én til salg.

    Hvis du handler med en anden privat, så vær da opmærksom på at sælger også er en privatperson, og at du ikke som ved handel med en erhvervsdrivende, kan forvente beskyttelse af købeloven, selvom mange af principperne gælder hvis intet andet er aftalt. Det er derfor op til dig at aftale med sælgeren, hvilke rettigheder du har, hvis varen pludselig går i stykker - eller du fortryder dit køb.

    Nogle gange kan en handel ende med at man som køber fortryder. Enten fordi varen ikke svarer til det lovede, eller måske opstår der efterfølgende en fejl, som man kan risikere selv at skulle betale for at få lavet. Ved en uoverensstemmelse i en privat handel kan du ikke få behandlet en klagesag i Forbrugerklagenævnet, men må selv søge rådgivning ved en advokat, og måske endda være nødt til at få en tvist afgjort ved domstolene. Ved en eventuel retssag hvor det ikke har været muligt at indgå et forlig, vil en dommer sandsynligvis skele til købeloven ved afgørelse af sagen. Det er så en fordel at have afklaret forskellige spørgsmål vedr. selve handlen inden den er foretaget. Det er også vigtigt at aftalen er skriftlig hvis du senere har brug for, at kunne bevise noget i en eventuel tvist.

    Forbrugerrådet har opstillet nogle gode råd du kan bruge, hvis du vil handle hos en anden privat:

    Sammenlign varens pris med andre brugte varer, magen til og i alder og stand
    Aftal på forhånd med sælger hvilke rettigheder du har, hvis noget går galt senere
    Brug lidt tid på at få skrevet aftalen ned, tilføj gerne dato for handlen og lad sælger kvittere
    Hvis varen er af nyere dato, så spørg om der findes en bon/kvittering eller endda et garantibevis som du kan få. Så kan du om nødvendigt klage til butikken over mulige fejl og mangler.


  • #21   2. feb 2012 Du må gerne sende hans detaljer på en PB til mig også

  • #22   2. feb 2012 Jeg kunne ikke drømme om, at skrive på nettet i et offentligt forum, at jeg ville sende nogen ud og true ham. Det ville jo være dumt.

    De skal selvfølgelig bare tage en snak med ham om problemet. Nogle gange går tingene nemmere når man ser hinanden i øjnene.
    Det kan være jeg selv tager derhen. Det er dog langt.

    Jeg vil ikke udstille ham her, såfremt, han vælger at betale for den motor, eller lader handlen gå tilbage. Jeg har skrevet, at jeg venter til i morgen med at gøre noget! Det kan godt tage en bankdag eller to før penge kan ses på kontoen. Fair skal være fair.



  • #23   2. feb 2012 Mark - lyder fornuftigt smiley

  • #26   2. feb 2012 Jeg kan sagtens bevise, at jeg ikke har kørt med den i "23" timer. Jeg har et vidne, der så mig åbne pap-kassen. Inden for 10 min, at prøve den og opdage fejlen.
    Jeg kontaktede sælgeren senere samme aften. Post Danmark har et tidspunkt på hvornår den er afleveret.

    Så i princippet, kan jeg sagtens bevise, at jeg ikke har "ødelagt" den.


  • #27   2. feb 2012 om du kan bevise det eller ej vil omkostningerne ved en retssag jo blive en smule dyrere end en ny motor smiley

    bare det at bestille/booke retten til et civilt søgsmål koster 500,-


  • #28   2. feb 2012 Mark T prøv lige at læse nedenstående Citat af dit eget indlæg.
    Og svar mig så på om du lider af en eller anden dysfunktion eller bare har nogle venner, der er ualmindeligt lamme i roen.

    Hvis knægten føler sig truet, henter han sikkert fatterens haglgevær og blæser knoppen af hele banden smiley

    Som Akina skriver, ring til forældrene - en handel med en mindreårig er jo alligevel ikke juridisk bindende.

    Du stå med en skidt sag - sæt ham på filter og opret et forumindlæg hvor du nævner hans navn og med rosende ord beskriver jeres handel som desværre dog var lidt mangelfuld. da den ene af motorene var defekt.
    Samt at du ser frem til et konstruktivt udspil fra hans side.
    Så har alle chancen for at sætte ham på filterlisten og du har ikke overtrådt nogen regler.

    "Det sku ikke så meget den motor. Det et par hundrede kr. Det er princippet i at sælge noget lort, og påstå det spiller max.

    Jeg har nogle venner i området, så de VIL besøge ham, hvis han ikke har overført pengene, eller givet et svar på hvordan vi ellers løser problemet.

    Jeg er overrasket, at så mange går med til her på forum'et, at få sendt ting og sager, hvis der virkelig ikke er noget at gøre ved det, såfremt man bliver snydt.

    Jeg har overvejet polititiet. Jeg har et vidne (kammerat), der så mig åbne pakken tilkoble batteri og lugte det brændte fra motoren."


  • #29   2. feb 2012 Mark T, først og fremmest øv !
    Vi er ikke uneige om det er meget skidt handels moral at sælge noget der er brændt af - sæt ham på filter listen og send gerne en PB med vedkommendes profil, så kan jeg få ordnet samme.

    Men en Titan motor til en Revo koster altså ikke alverden, så overvej hvor mange ærgelser du gider at trække dig igennem for 200 kr. Hvis det var sort arbejde, hvad gad du egentligt at lave for 200 kr.?

    Man kan som menneske blive ond i sulet, man kan blive principiel i en sag - men ofte er de personlige omkostningder der er forbundet med at indfri retfærdigheden simpelt hen bare ikke umagen værd.

    Jeg har solgt en del herinde og aldrig haft en utilfreds køber, ligeledes har jeg købt en del - og har her altid været heldig.
    Hvordan vil jeg definere heldig tja? Kigger på folks alder, taler i telefon med dem omkring varen, sikrer mig korrekt adresse osv. Forlanger evt. friske billeder osv. osv.

    Så mit råd er - tag ud og køb den ny motor og kom ud og nyd dit køb. Forfølger du det videre vil det jo resultere i ugers ærgelser og dårligt humør.


  • #30   2. feb 2012 grib chancen og køb den ondeste motor til den revo......rigtig rigtig ond smiley

  • #31   2. feb 2012 Mark T, sikke noget øv!

    Jeg vil også gerne have en pb med brugernavn, så han kan komme på filterlisten.

    Når det er sagt, så kan jeg selv som "mindreårig = 15 år", godt blive lidt irritabel over hvor mange der påstår at vi ikke er til at stole på. Husk nu lige på at der faktisk også findes unge mennesker der er velopdravet. Jeg ville aldrig selv kunne få mig selv til at tage "røven" på andre!

    Men ellers kan du da prøve at starte med at ringe til hans forældre, virker det ikke.. Så køb en ny motor og glem den triste episode smiley

    Held og lykke med din "sag".


  • #32   2. feb 2012 Jeg vil også gerne vide hvem synderen er.

  • #33   2. feb 2012 send gerne pb med brugeren

  • #34   2. feb 2012 Kære alle, såfremt jeg ikke har modtaget pengene i morgen, så kan jeg skrive her hvem han er. Så det bare holde sig væk. Jeg har dog givet ham til i morgen og være med til at løse problemet. Har dog ikke hørt fra ham siden.

    Mvh
    Mark


  • #35   2. feb 2012 jeg skulle lige ind og se hvor gammel du var Mark T ... du lyder i nogle af dine indlæg som en 13-15 årig uden sund fornuft ....

    tag da en snak med hans forældre ! - du har navn så en adresse burde ikke være svær at finde - skriv / ring da til dem og lige snak FORNUFTIGT med dem

    Fatter stadig ikke folk "råder" hindanden til at true, og møde op og puste sig op overfor hinanden ... så LÆR dig at SE pisset før i køber hvis i kke vil snydes - det er IKKE ret svært !
    Med det sagt er det utilgiveligt at snyde ... come on mand - vi er sgu da her for at hjælpe hinanden og nyde vores hobby !

    Håber sgu det lykkedes for dig at finde en fornuftig løsning smiley
    Held og lykke


  • #36   2. feb 2012 Henrik A +1

  • #37   2. feb 2012 I samme mail jeg skrev, at jeg forventede at han sendte pengene eller fandt en løsning på en anden måde skrev jeg også, at havde jeg ikke pengene i morgen, så ville jeg kontakte hans mor.
    Efterfølgende ville jeg dukke op på hans adresse.

    Det jo fint, at man skal se varen. Men når der er 400 kr. mellem sælger og køber, så burde man kunne stole på hinanden i dagens Danmark.


  • #38   2. feb 2012 400 det er ok billigt !

  • #39   2. feb 2012 Glem det han har sikkert lige så mange vidner på den virkede, og var jeg hans forældre, ville jeg da sige at det ved jeg da ikke noget om

  • #40   2. feb 2012 Tonny : Så du ville hjælpe dit barn med at svindle andre??? Superholdning....

  • #41   2. feb 2012 Jeg vil også gerne have en pb med hans brugernavn, så han kan komme på min filterliste også!

  • #42   2. feb 2012 @tonny.

    Sådan ville jeg IKKE agere som forældre slet ikke. Jeg ville omgående sende den forurettede køber det skyldige beløb og forbyde knægten at sælge ubeset en anden gang.

    Men må også indrømme at dette er i tilfælde af at det er en voksen der er handlet med, ville nok se det lidt anderledes hvis køber var 14. Og jeg sidder lige nu og undre mig over min holdning til alder.........

    // Brian


  • #43   2. feb 2012 Jeg ville som forældre, jo ikke vide om min søn har vidst om den var itu, og sige at det er det man kan komme ud for når man handler ubeset. Sf er det træls for køber, men spørger man sælger er jeg overbevist om han vil påstå den var i orden da han sendte den, så det er skruen uden ende., uanset hvem der har ret

  • #44   2. feb 2012 @tonny.

    Jeg handler RIGTIG meget privat.

    Og har mødt nogle utrolig ærlige og seriøse unge mennesker.
    Men en del unge mennesker ( og nogle få ældre ) har et lidt mere nuanceret forhold til sandheden, sådan lidt " hvis denne skade kunne ske under transporten så får posten skylden" og "hvis jeg nu ikke havde lugtet til den så vidste jeg jo ikke at den lugtede brændt"
    Brugtvogns forhandler genet smiley

    Og hvis en voksen mand ringer til mig som forældre og fortæller mig at han føler sig snydt af min knægt, og så oven i købet i en handel med legetøj. Ja så betaler jeg altså uanset hvem der har ret..



  • #45   3. feb 2012 håber da du får noget ud af det lad os høre hvad der sker i sagen

  • #46   3. feb 2012 ****Opdatering i sagen****

    Sælger har taget kontakt til mig, efter at have set tråden her og mener citat ”jeg pisker en stemning op”. Jeg opfordrede ham selvfølgelig til at skrive sin version her også.

    Sælger påstår, at han kørte en tur med bilen før han sendte den og den ikke fejlede noget. Det er svært for mig, at vide hvad sælger har oplevet. Det eneste jeg kan konstatere er, at jeg modtager bilen. Inden for 10 min efter udpakning sætter jeg batt. På den og køre på mit køkken gulv (max 5 meter). Allerede her kan jeg lugte noget brændt ved bilen. Senere på aftenen køre jeg en tur på vejen foran huset og kan tydeligt lugte en meget varm motor.

    Sælger mener ikke det hans ansvar, at ”bilen er gået i stykker mens jeg kørte den”. Men i mine øjne var den i stykker da jeg fik den leveret, da den lugtede brændt allerede efter de første 5 meter.

    Sælger vil dog gerne afslutte denne sag. Det samme ønske har jeg. Så han har tilbudt, at betale halvdelen af prisen på motoren og jeg har accepteret. Jeg har også gjort det klart, at jeg ikke synes halv pris er tilfredsstillende, men ønsker samtidig en afslutning på sagen.

    Senere i går aftes, efter at have skrevet med sælger, bliver jeg kontaktet af en anden køber på pm her på sitet. Han har også været i konflikt med den pågældende sælger og har modtaget en bil som havde mange fejl og mangler. Så jeg føler mig bekræftet i, at denne sælges handelsmoral ikke er helt i top.
    Den anden køber har ikke haft held med at få noget ud af sælger. Jeg kender dog ikke mere til hans historie. Har dog opfordret ham til at skrive sin version herinde.

    Flere har skrevet at de gerne vil have en PM med sælgers navn. Jeg havde besluttet ikke, at gøre mere ved det, da jeg lige var ved at tro på historien om at sælger ikke kendte til problemerne med motoren før han sendte den. Men efter at have hørt, at en anden køber også har haft samme oplevelser, så det ikke fair, at flere ryge i konflikt med denne form for handelsmoral fra denne sælger.

    Jeg vil dog personlig ikke udstille ham her i tråden til evig tid, da jeg trods alt har fået en form for afslutning. Men er der nogen af jer der gerne vil have hans navn så send mig en pm og i skal få en mail tilbage.
    Så vil jeg helt klart anbefale, at man SER VAREN OG TESTER DEN før man køber noget af denne sælger.

    Sidst men ikke mindst, så ville jeg ønsek, at denne site lavede et rating system, som de fx. har på treandsales. Her kan man rate et køb af en vare på den enkeltes profil, men en kort kommentar. Så kunne vi alle få et indblik i hvordan sælges moral er.

    Man kunne måske også forstille sig, at vi oprettede en tråd der hed fx. "Rating af køb".
    Når man så havde gjort et køb, så kunne man smide en kommentar, såvel posetivt som negativt om købet og sælgers navn selvfølgelig.
    Så når vi skulle handle herinde, så kunne man søge på sælgers navn under søgefunktionen og få de ratings der har med den sælger at gøre. Bare en tanke!


  • #48   3. feb 2012 Ratings helt klart !!

    Kunne aldrig drømme om at handle på ebay med en person som 20% føler sig snydt af...

    Du har fået en pb herfra smiley

    // Brian


  • #49   31. okt 2012 www.privatetrust.dk er lavet til det formål....

  • #50   11. jun 2013 At true med at sende nogle op til drengen er virkelig barnligt. At risikerer en straf pga et par tusinde kr. er jo helt væk. Samtidig at trække en i retten, igen for et par tusinde, er jo heller ikke optimalt.. Selvfølgelig en træls oplevelse, men så har du jo lært at man skal mødes og handle.

  • #51   12. jun 2013 Tråden er over 1 år gl.......

Kommentér på:
Snydt! Hva så nu

Annonce