{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

EL til Axial scx10 Dingo {{forumTopicSubject}}

Hejsa el, nitro og fuelheads

Som overskriften siger skal jeg bruge noget el til min ny erhervet dingo jeg har ingen erfaring med dette da jeg mest køre Ls....
mon hvorom alt er skal jeg bruge servo, fartrec og hvad der ellers måtte mangle så gode råd til noget billigt og godt da jeg ikke ved om det er noget for mig endnu

På forhånd takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EL til Axial scx10 Dingo
  • #1   19. feb 2012 Hvad er "billigt"? Det, der oftest klassificeres som "billigt" kan nemlig meget sjældent kombineres med "godt"...

    Men hvis du vil køre med almindelig kulmotor, så ville jeg nuppe en med høje turns, og måske endda én, der har noget med "crawl" i navnet, medmindre du selvfølgelig vil køre stærkt..
    Og skal du også køre i vand og mudder, så skal du nok bruge en vandtæt fartregulator, feks. en Traxxas XL5.. Mht. servo, så bruger jeg oftest bare en Towardpro MG996 Den er nok ikke helt vandtæt, men til gengæld er de ret billige, og kan derfor kyles ud, hvis de fiser af..


  • #2   19. feb 2012 ved du hvor mange turns du vil have din motor på..?

    her er lidt fra 35T op til 80T og til 83kr stykket bliver det ikke meget billigere... det kan selvfølgelig ikke rigtigt betale sig udelukkende at bestille 1stk motor...

    men ellers er der Axial's egen 55T motor, den havde jeg selv i min SCX10 :

    (link fjernet)

    ang servo ville jeg tage en Towerpro MG995 :

    http://www.happysale.dk/towerpro-995-metaltandhjul-15kg-p-1573.html

    den ser ikke ud af meget, og jeg havde også mine tvivl da jeg så billederne efter at været blevet anbefalet den, men må sige at den virker sku og holder til de tæsk den måtte tage... (kører selv med en i min Jeep og den sad i min SCX før)

    ESC : hmm tja, det er bare at finde en der kan tage det antal T du vælger jo... men til en Trail/Trial, Crawler er det bedst at have en der bremser når gassen er i neutral så den ikke triller ned af diverse forhindringer osv smiley

    det jeg selv kører med er :

    motor :

    (link fjernet)

    ESC :

    (link fjernet)


  • #3   19. feb 2012 Jeg følger lige med her da jeg overvejer at købe en Axial scx10 Dingo

  • #4   19. feb 2012 btw så kan den ESC jeg linker til (Robitronic Speedstar Brushless Crawler ESC) også kører med brushed motorer... startede selv med en ESC og Axial's 55T crawler motor i min SCX10... smiley

  • #5   19. feb 2012 jeg har en motor men aner ikke hva den kan og hvorfor men den hedder dualsky x-motor brushlees outrunners
    xm2830ca-8

    skal også lige høre om de gas brems servoer til ls biler ikkke kan bruges da jeg har et par stykker til at ligge og flyde


  • #6   19. feb 2012 outrunner motorer skal du spørge ham her om :

    http://rcgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=10731

    og en servo er jo en servo, så længe den kan være i bilen smiley til trail er det en god idé med en stærk servo (15 til 30kg)

    smiley


  • #7   19. feb 2012 okay det vil jeg gøre og takker for hjælpen

  • #8   20. feb 2012 Yeah det billigeste er i det her tilfælde det bedste smiley

    Lille outrunner og ezrun esc med crawler mode smiley
    Som sagt, snak med Sauron


  • #9   20. feb 2012 Servo = Towerpro 995, ret så vandtæt, utroligt holdbar, stærk, billig.

    ESC = Ezrun 35A V2

    Motor = http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__5690__Turnigy_2217_16turn_1050kv_23A_Outrunner.html

    Det duer bare. Og det kan næppe gøres billigere. Dog skal der laves et beslag til motor, dog er der et med, som med lidt snilde kan modificeres, og så skal der lige slibes et hak på akslen til pinion.

    Michael >Skødstrup< B: XL5'eren er uanvendelig, mangler drag brake, og direkte bak.
    996'eren er iøvrigt ret svag.


  • #10   20. feb 2012 Kører selv med sådan en Tower Pro servo - købt på eBay til 85 kr. inkl porto. Har tætnet den med lidt sort gummi stads og givet huset hvor tandhjul marine fedt.

    Motor og esc er det fra Axial RTR sættet, det er jeg yderst tilfreds med.
    Både modtager + esc. er puttet i hver sin ballon. Ved trail kørsel har jeg ikke oplevet at esc er blevet varm - så det fungerer ug udemærket.


  • #11   20. feb 2012 Anders: Nånå, ligefrem "uanvendelig" vil jeg nu ikke mene den er.. jeg er da ret tilfreds med den der sidder i den ene scx´er. smiley Og jeg har ingen klager over de omkring 10 stk. MG996´ere jeg har siddende i forskellige biler heller.

  • #12   20. feb 2012 Michael >Skødstrup< B: Det er da utroligt irriterende at køre og vente på at den slår i bak, hvis det betyder at bilen så ruller ned ad skrænten. Og MG996 er ikke nær så stærk som 995'eren, og når man får bygget sig en godt tung bil, syntes jeg at den bliver for svag.



  • #13   20. feb 2012 Okay. smiley Jeg har 996´ere i flere lastbiler, og der giver de nu ingen problemer heller.. Og det bliver nok ikke meget tungere end dem. smiley Jeg skiftede nu kun fra 995 fordi de en overgang var svære at finde, og de, der UDGAV sig for at være 995´ere på ebay var nogle meget dårlige kopier, der ihvertfald ikke duede til noget.. Derfor begyndte jeg med 996´ere i stedet (som jo også hedder TowardPro istedet for Towerpro), og de har ikke voldt problemer endnu, hverken med hensyn til vægt eller vand. smiley

    Netop det med at kunne gå direkte i bakgear synes jeg personligt er irriterende. smiley Har kun en enkelt regulator der gør det ( i en buggy), og der er det bare belastende.. Jeg kan egentlig godt lide at skulle bremse først, og så bakke bagefter.. Måske er det en følge af at køre med lastbilerne, for de regulatorer jeg bruger i dem, skal først sættes i et elektronisk bakgear, og så giver man gas fremad igen for at bakke, så her slipper man heller ikke for at holde stille før man bakker, hvilket jo egentlig også er mere "naturtro" end bare at kunne smække i bakgear, selvom bilen måske bevæger sig fremad. smiley

    Men, det er jo smag og behag som i så mange andre tilfælde. smiley


  • #14   20. feb 2012 Michael - jeg må holde med anders omkring ESC til Trail/Trial, der SKAL den slå bremsen i når man slipper gassen, altså i neutral position, og så bak med det samme... startede selv med at køre med en TEU-101BK i min SCX da jeg startede med denne type biler og det var også "fint nok" når man havde vænnet sig til det, og så havde jeg ikke andet på det tidspunkt, men efter jeg havde kørt en gang med en rigtigt crawler ESC fik jeg spat af den anden jeg havde...

  • #15   20. feb 2012 Jeg har et par helikopter motore i marked. De er lette (lavere tyngdepunkt) og har super trækkraft. Dem kan du kombinere med en billig 25 eller 35 AMP esc med dragbrake, så er man billigt og godt kørende.

  • #16   20. feb 2012 Fint fint.. Men jeg befinder mig nu stadig udmærket med en "almindelig" esc, hvor man selv skal gøre lidt, og det ikke bare sker automatisk. smiley

    Men hvem ved? Måske prøver jeg sådan en drag-fætter engang, og ender op med at ville skifte?? (Det håber jeg bare ikke, for så er det jo lige pt. 5 biler, der skal skiftes i. :S ) smiley


  • #17   20. feb 2012 Havde en Traxxas esc i for en kort bemærkning fin til at trille rundt med i skoven og mudder bladder - men manglede også bremsen når man slap gassen.

    Så den røg hurtigt på porten - kan kun igen slå på tromme for Axial's originale setup, der gør det godt til meget få penge.

    Prøvede også kort en 55T motor, fin til crawl men for langsom til når det ikke lige skal gå op af bjerget.

    Er nysgerrig over de outrunners - hvad er det fede og specielle lige ved dem udover lavere strøm forbrug?


Kommentér på:
EL til Axial scx10 Dingo

Annonce