{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Radio/sender til heli, hvilken skal man vælge {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Står og skal til at invistere i en sender, og der er et jo en del forskellige. Skal bruge den til en 6 kanals heli.
Har kig på 2 forskellige, den ene Futaba T 8FG Super
og den anden en Spektrum DX8 DSM2.
Nogen der har erfaring med disse og kender til fordele og ulemper ved dem...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Radio/sender til heli, hvilken skal man vælge
  • #1   20. feb 2012 Tag dx8!! Den går du aldrig galt i byen med, og alle kan hjælpe dig med den. Også er den super lækker at bruge og se på! smiley

  • #2   20. feb 2012 jeg ville klart tage 8fg!!! kender mange der har haft problemer med deres dx8, og skulle sende retur, og hva har vi. dengang dx7 var fremme var det en rigtig god sende, men der var det også jr propo der var inden over smiley jr er ik med på vognen mere,men spektrum står jo også alene smiley snup du dig en futaba,der går du aldrig galt i byen

  • #3   20. feb 2012 Spektrum dx8 skal jo ikke sendes ind mere. Det var kun de første der skulle det.

    Så en gang pjat.

    Du kan roligt købe en. Se også hvor mange blade, og parkzone oqv modeller du kan købe og binde til den.. den kan futaba ikke klare smiley






  • #4   20. feb 2012 Ellers kan man også kigge på en jr sender? Jeg har fx en dxs9 fra jr det er fandme også en fed sender,

  • #5   20. feb 2012 Har bemærket en del klip på youtube der omhandler fejl på DX8. Man kan jo så håbe at de fejl er udbedret, for designet og måden opsætningen er i menuen virker til at være overskuelig og godt lavet, ja så har den jo også telemetri, hvad det så end måtte bruges til. Har bemærket at der er rigtig mange på den lokale flyveplads der bruger spekrum hvilket også taler for..

    Nogen af jer der har oplevet eller stadig oplever fejl på DX8 ??


  • #6   20. feb 2012 Futaba er generelt bedre kvalitet efter min mening - har selv haft t7c modellen og den er virker bedre i hånden end dx6 og dx8 - desuden skal du ikke bruge det til noget som helst at den kan bindes med alt muligt legetøjs blade pjat som jeg forstår det.

    Du kan også flyve direkte med mentor / læremester kabel på en futaba - det kan spektrum ikke ! (efter hvad jeg ved i hvert fald - kan være jeg tager fejl, har bare ikke hørt om det)

    Mine øjne er futaba rigtig godt valg til "High-end" flyvning og til den kræsne kvalitets minded og spektrum ganske udemærket til de mindre plug n play maskiner ...


  • #7   20. feb 2012 Jeg bruger dx7 til alh mit, der er jo kommet en ny dx7 med telemetri og memmorycard

  • #8   20. feb 2012 T8 FG skulle være klart bedre end DX8, men når det så er sagt ville jeg måske i stedet kigge på den nye DX7s, og så spare lidt penge.

  • #9   20. feb 2012 Henrik, lad være med at skrive om en sender du ikke aner noget om..

    Selfølgelig kan spektrum køre lærer/elev. Både 6 7 8.. 8 er ekstrem nem, der behøver man ikke indstille begge sendere ens, der tager den bare indstillingerne fra den anden, og 'kopierer'. Tager 30sek at opsætte træner-elev funktionen.


    Og hvad er det for noget pjat? Parkzone og blade er udemærket modeller, som næsten alle har. Enhver heli pilot med respekt for sig selv har en mcpx heli stående. Nu laver de jo andet end coaxial smiley



  • #10   21. feb 2012 Stickbanger
    +1

    Henrik du har jo heller ikke en eneste heli eller fly.. Sjovt som du kan udtale dig om ting du tydeligvis intet ved om.


  • #11   21. feb 2012 Tak for alle indlæg indtil videre. Har fået læst en del test om DX8, og medmindre det er konkurenterne der står bag..ja så er jeg ikke særlig imponeret over Spektrum.
    Så er der jo også Aurora 9, fra Hi tec, nogen der kender til den. Stort display, telematri og en masse funktioner. 2 År gammel teknologi, men læser man sammenligning med DX8 så vinder A9 klart. Den er kun 600 kr. dyere


  • #12   22. feb 2012 Jakob, det er ren religion. Nogen sværger til spektrum, andre til futaba andre til andet. Tror du skal prøve og tage ud i en butik og prøve at holde dem og sammenligne.

Kommentér på:
Radio/sender til heli, hvilken skal man vælge

Annonce