{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

a o
a o
Tilmeldt:
10. jul 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

hvilken radio til noget heli {{forumTopicSubject}}

hey er lidt ny på området. så ville høre skal jeg vælge det nye 2.4 Ghz eller "det almindelige" radio? og hvis jeg nu har en sender af en fabrikant kan man så bruge en modtager af en anden? og er man tvunget til hvis man har en 10 kanals sender kan man så fx. brruge en 2kanals modtager i fx. en bil? (ved godt at man ik ville kunne bruge alle 10 kanaler på en 2 kanals modtager)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken radio til noget heli
  • #1   20. mar 2010 Jeg har godt nok kun biler men jeg vil anbefale dig du vælger et 2.4GHz system og enten et Futaba, JR, Spektrum eller et andet godt mærke.
    Det kommer også an på hvor mange kanaler du har brug for om 4 er nok eller om du ska op i flere...


  • #2   20. mar 2010 Med hensyn til fly, ville jeg selv vælge 35 eller 40MHZ i de gamle udgaver. Meget bedre end det nye 2.4ghz. Vælg helst graupner.

  • a o
    a o Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #3   20. mar 2010 tak for svarene, det ser ud til at der er lidt uenighed omkring 2.4 eller 35/40mhz. men hva med fx. en futaba sender og spectrum modtager kan det lade sig gøre så længe det er samme frekvens?

  • lars r
    lars r Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 31
    #4   20. mar 2010 hej. jeg købte dx6i hos holtehobby den er super fed og det er klart den sender hvor du får mest for pengene.
    der er rigtig mange fordele ved 2.4ghz

    http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=6_116&products_id=17287


  • #5   20. mar 2010 jeg brugte en futaba FC-18 v3, og det var en kanon sender...
    men jeg flyver ikke mere men hvis du vil have en dx6i så er der gode priser her
    http://planemania.dk/sendere_da/


  • a o
    a o Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #6   20. mar 2010 tak det blir noget 2.4ghz men hvad med forskellige mærker kan det arbejde sammen? og er der nogen der har erfaringer med sanwa?

  • lars r
    lars r Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 31
    #7   20. mar 2010 hvis prisen er den samme så vil jeg hellere handle i en fysisk butik. du får en helt anden service....

    bare min mening


  • lars r
    lars r Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 31
    #8   20. mar 2010 prøv lige at læs på spektrums side......det er det mest rigtige at gøre.

    der er bl.a. model match og andre fede features

    du skal ikke tænke på hvad der kan arbejde sammen men bare holde dig til et mærke....


  • #9   21. mar 2010 Nej de forskellige mærker på 2.4 ghz kan ikke arbejde sammen., Men på 35 mhz kan de fleste arbejde sammen. Du skal blot være opmærksom på PPM, der kan de alle arbejde sammen, men diverse mærker har osse deres eget system, feks PCM, QPCM osv..

    Kevin skriver Vælg helst graupner.. Men det er noget fis.. Alle mærker virker fint, ellers blev det ikke godkendt..

    Kører selv Futaba, men har meget erfaring med Hitec, Graupner og Multiplex da det er de fortrukne anlæg.. Her snakker vi 35 mhz..

    Skulle jeg selv købe nyt anlæg idag, så blev det enten et Spectrum 2.4 ghz anlæg, måske dx7 eller dx9, og i 35 Mhz blev det nok en Futaba FF10, eller FF12

    Karsten


  • lars r
    lars r Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 31
    #10   23. mar 2010 pris mæssigt er der ikke nogen der kan være med

Kommentér på:
hvilken radio til noget heli

Annonce