{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

RC Drift, hvorfor 4wd?? {{forumTopicSubject}}

Hey derude, jeg har gået og undret mig lidt over hvorfor man mere eller mindre kun ser RC biler drifte med 4wd?

Hvad er årsagen til man ikke køre med RWD? Er det for svært at få den nødvendige præcision med forhjulene der kræves til det eller? smiley

På forhånd tak for jeres tid. Søren V.


Kommentarer på:  RC Drift, hvorfor 4wd??
  • #1   23. feb 2012 Det er ikke til at styre, jeg vil mene at det er på grund af de dæk der bliver kørt på, de er så glatte så der er for lidt fremdrift i bilen og så spinder bagenden rundt.

  • #2   23. feb 2012 Drift køres jo på dæk af plastic for at få bilen til at skride nok. Problemet med RWD ift RC drifting er at det bliver super svært at finde en balance mellem for lidt og for meget styring/gas, hvorved du bare vil spinne rundt. Countersteer drifting handler om at få bilen til at trække mere på baghjulene, hvilket gør at den kan holde reel kontrastyring hele svinget igennem.

  • #3   23. feb 2012 fordi de konstruktivt ikke kan,, de er for små, ovs ovs ovs ovs..
    du kan godt drifte med en rwd. men har ikke ste nogen gøre det i ret lang tid af gangen, uden de total mister styring.


  • #4   23. feb 2012 Ah okay tak for svarene. smiley Jeg har umiddelbart en TT-01 med "regn" gummi dæk, den ka lige rives lidt rundt. (hjælper dog gevaldigt med gaffatape under.) Og jeg tænker næsten at den ville kunne rwd drifte med regnvejrsdæk alene.. smiley

  • #5   23. feb 2012 Det ser ud som om der er nogen der kan finde ud af det: http://www.youtube.com/watch?v=m3yypFAMp68&feature=related

  • #6   23. feb 2012 F me nice video haha smiley

  • #7   23. feb 2012 Finde ud af hvad?? At lave en video hvor der er klippet så meget at man knapt ser to sammenhængende sving?? For det er da umiddelbart det eneste de har formået..

  • #8   23. feb 2012 Her er der lidt flere sving : http://www.youtube.com/watch?v=NeWE0OurJjk&feature=related

  • #9   23. feb 2012 Så ser det lige pludselig slet ikk så godt ud mere smiley

  • #10   24. feb 2012 Jeg kan huske den mr2 i den sidste video, han lagde billeder op (mener det er den) på en face gruppe, og der var det er yokomo Dmax, og den slags biler kan noget specielt:

    http://www.youtube.com/watch?v=KHJxGRU57TY


  • #11   24. feb 2012 Man har langt fra samme følelse fra en 1:1 bil der drifter til en 1:10...

    I en 1:1 har man en motor som kun har optimalt moment ved et vis antal rpm. Og derfor er den let at styre på speederen. En 1:10 smider jo bare fuldt moment fra start.
    Samt i en 1:1 kan man mærke når bilen er ved af miste vejgrebet og man derved kan begynde at styre kontra. Det går meget hurtigere i en 1:10.


    Og ja, man kan godt drifte med en RWD 1:10. En af mine kammerater har bygget en rwd 1:10 drifter. Problemet med den er at den kun kan tage meget små sving hvor det nærmest er 90 graders vinkler eller større. En sweeper kan den slet ikke holdes i. Men at lege rundt på meget små baner kan den skam...


  • #12   24. feb 2012 Vil godt tro man kan, jeg kører selv kun Countersteer drift med 218%, det kræver at man omstiller sin tankegang og man har MEGET alvorlige problemer med at køre ligeud, men hurtige og lansomme sving er det bedre end en almindelig drifter, da den ligger mere stabilt og man kan få bedre vinkel på bilen. Ren RWD vil nok sætte tempoet langt ned, men med HPI A-Drift dæk tror jeg godt man kan, da man så har noget mere greb at justere med, modsat plasticdækkene man normalt bruger.

  • #13   24. feb 2012 Altså hvad jeg så i Sæby Haekle S, så så din bil hverken god ud i hurtige eller langsomme sving, du kune på ingen måde styre den og den var over hele banen... og hvis du ikke kun vil have mit ord for det, kan alle dem der så det, skrive i denne tråd.
    Synes det er foruroligende at du nærmeste optræder som ekspert (har MEGET alvorlige problemer med at køre ligeud, men hurtige og lansomme sving er det bedre end en almindelig drifter, da den ligger mere stabilt og man kan få bedre vinkel på bilen), når man aldrig har set dig i en eneste afdeling, i en etableret drift serie.

    Bum!

    Det var bare lige noget jeg ville af med, god weekend smiley

    Mvh Onroad


  • #15   24. feb 2012 218% CS er vel sådan cirka 100 for meget smiley

  • #16   24. feb 2012 Tænker man på den originale japanske "sport", så gælder det ikke på nogen måde om at køre hurtigt, men om at køre præcist. Det er amerikanerne der har fremtonet denne fetish med supertunede motorer og high-speed drift. I det amerikanske er der ikke kig på stilen, men bare om bilen drifter, og hvor hurtigt du indhenter eller falder bagud fra førende bil.

    Det er synd der er så meget tale om hastighed i drift, når det egentlig handler mere om stilen på driftet.

    Personligt hader jeg CS driftere på RC, så kunne man lige så godt montere hjulene 90 grader på, og kalde det drift.

    Jeg har kigget på at bygge en RWD drifter, men der er ingen i danmark der kører med dem, så umiddelbart ville jeg ikke bruge tid på at køre RWD drifting. Hvis overskuddet melder sig, og jeg begynder at bruge mere tid på drift, kan jeg på nuværende tidspunkt ikke udelukke et RWD Drift build.


  • #17   24. feb 2012 Christian D

    Thumbs up smiley


  • #18   24. feb 2012 Altså, jeg har Odense banen i min baghave (stort set) - kan da sagtens komme til at kede mig så meget at jeg giver det et skud..

  • #19   24. feb 2012 Jeg kommer Majgard smiley

  • #20   24. feb 2012 Mr Onroad, ja 1 gang bilen nogenside kørte, og var ikke engang tæt på bygget færdig, der er kørt mange sæt dæk af på den siden dengang.
    Jeg ønsker ikke at køre med i jeres latterlige serie, hvor hvem der vinder er den som i har bestemt vinder, og hvornår man kører er bestemt af hvornår LeMans er færdig på tv, samt at CS kørsel ikke giver point selvom det er sværere, nej tak been there, done that. Jeg bor desuden i Tyskland så kører ikke specielt meget i DK.


  • #21   24. feb 2012 haekle S
    Man kan tydeligvis høre at du aldrig har kørt med i vores serie. For det er en nystartet serie som IKKE ENGANG HAR HAFT ET ENESTE EVENT ENDNU!... smiley

    Og dem som vinder er den som kører bedst. Og det sammensættes af flere folk. Blandt andet vores dommere men også af tilskuerne. De bedømmer så vinkel, flow og hastighed. Sidstnævnte bliver dog ikke vægtet specielt højt i forhold til de 2 andre.

    På intet tidspunkt har vi nævnt at countersteer ikke giver points. Du burde måske læse vores reglement igennem?

    Men det er dejligt at se folk som taler nedgørende om en driftserie som de tydeligvis ikke engang ved det grundlæggende om.


  • #22   24. feb 2012 Hækle det du var med til var vidst sideways north, som for længst er ophørt, og ingen af dem der stod for det, er med i det nye, så tjek dine facts først.
    For det var da top 10 over dummeste udtalelser på RCG


  • #23   24. feb 2012 Det næste er RWD rc drift. I japser land udkommer der flere og flere video med rwd 1:10'ere som drifter samtidig med at det ser nice ud og fungere..

  • #24   24. feb 2012 Fred med dem der vil køre med det, stil op til events og vis os andre hvad vi går glip af smiley

  • #25   24. feb 2012 Onroad - Gerne, men der skal lige være overskud til at få købt en ordenlig RWD bil, og få den bygget op til det. Men når jeg engang føler mig hjemme i 4WD drift, så kan vi da tage en dyst i RWD drifting .. Hvis jeg når at få bil til det, kan vi vel lige så vel tage en 1:1 dyst ? smiley

  • #26   24. feb 2012 1:1 dyst er jeg frisk på. Har lige fået samlet min turbospand igen smiley

  • #27   24. feb 2012 Blander mig ikke i jeres debat. smiley

    Men Christian D, jeg vil tildels give dig ret i det du skriver angående sporten drifting.. Men hvis du kigger på den japanske drift serie, vil du også ligge mærke til at de fleste biler der er pumpet op på 600-800bhp. Og at de givende faktore er. Vinkel, Clippingpoints og fart..

    Og tandem drifting er baseret på (også i japan hvor det startede.) at lederen skal trække fra følgeren, og følgeren skal ligge så tæt på lederen som muligt. Ud over de 3 ovennævnte selfølgelig..

    Men ja de amerikanske udgaver hvor det ikke er et spørgsmål om det skal være en udfordring, men mere bare at lave en masse røg tæt på væggen i et "let" sving. Det kan vi helt sikkert blive enige om er tamt..

    Drifting opstod jo efter togue race. (bjergræs) hvor de som i rally, skred bilen ud i små hårnåle. For at få den til at komme HURTIGST muligt igennem svinget. Keiichi Tsuchiya har så senere fået gjort det populært igennem dvs. Video'er for den "almene befolkning". Og ud over det brugte han det som øvelse til hans prof. Racerkarriere, for ikke at tale om når han vandt for mange gange suverænt, og han "kedede" sig under racet. Og få at give lidt underholdning til publikum. (Det er et mere eller mindre direkte citat fra ham selv. )

    tag fx. når de holder events på Fuji og bruger sving.. 3&4 mener jeg det er. Det er højhastighedssving så det vil noget.


  • #28   24. feb 2012 Haekle - sorry, men er det noget kritikpunkt at køretiderne afgøres af Le Mans? Vi valgte bevidst at lægge den weekend som den var i Gjøl - tanken var simpel - det er da sjovere at se Le Mans 20-30 mand samlet end selv at sidde hjemme i sofaen.

    Jeg har en kende svært ved at tage din kritik seriøst når du ikke engang har deltaget i det.

    Vi har aldrig dømt CS lavere end 50/50, og det du siger med at vinderen er bestemt på forhånd er da det mest hjernedøde jeg længe har hørt. Kan ikke tage ubegrundet kritik seriøst, og særligt ikke med den attitude du fyrer af.

    Men hyg dig da i Tyskland, over and out.


  • #29   25. feb 2012 Søren V - Det er rigtigt nok, men som du også selv siger, stå startede det hele i det små. Grunden til at Japanerne i deres nuværende serier bruger pumpede biler, er igen pga amerikanerne. Det er den eneste grund, for så kan de følge standarden på de amerikanske biler, og når der engang kommer en world serie, så kan de være med. Det er en skam at så smuk en sport, igen er blevet ødelagt af amerikanerne.

  • #31   27. feb 2012 Både og, jeg vil igen påstå at baner som Fuji osv med de højhastighedssving de har kan være svære at tage med få HP.. Desuden er baglæns indgange osv. Jo os kommet på tale, hvilket kræver en del kræfter for at gøre det mere "stabilt" .. smiley Men ja amerikanere har ihvertfald fucked deres del af drifting op til mest at minde om cheerleading........


    Mr. Printer, ikke for at skulle lege bagklog, men det er nu 4cyl række motore de køre med. smiley Kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen modeller (i hele verden.) med V4. smiley

    Nissan SR18/20DET = 4 cyl række.
    Supra = 2JZ / 6 cyl række.
    Mazda (rx) = 2/3/4 rotor.

    Det er det mest brugte ihvertfald. smiley


  • #32   27. feb 2012 Søren V
    Det hedder nu CA18DET og SR20DET smiley Og de er begge turbomotorere. Hvilket bliver meget brugt indenfor drift


  • #33   27. feb 2012 Men ellers giver jeg dig ret hele vejen igennem smiley

  • #34   27. feb 2012 J - .. /Doh ja selfølgelig.. Ved ikke lige hvor jeg havde mit hovede henne da jeg fik skrevet SR18.. Men er pænt sikker på solen ikk' skinner der. smiley

    Lige lidt OT. Hvor vil i anbefale man tager hen hvis man gerne vil rc drifte på en bane der er relativ bred i nordsjælland? Har tjekket hillerød ud over nettet, men den ser lidt smal ud. Og tror heller ikk' at min tt-01 vil være særlig glad for hoppene. smiley Mine hjemmelavet "splitters" vil ihvertfald ikke hehe. smiley


  • #35   27. feb 2012 Nu har jeg ikke den store erfaring med sjællandske baner. men Grevebanen er rigtig fin at drifte på. Ellers så er der jo Ugerløse-banen... Og den kommende drift-bane i Tølløse smiley

    Det er de 2 eneste baner jeg har kørt på på Sjælland smiley


  • #37   27. feb 2012 J ah okay. smiley Tak for info!

    Og np. Mr Printer. smiley


Kommentér på:
RC Drift, hvorfor 4wd??

Annonce