{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Konstruktive ændringsforslag til det nye site {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg igennem det sidste stykke tid forsøgt mig frem på dette site, efter det har fået nyt layout.
Jeg ved godt, at der tidligere er oprettet tråde mht. ris og ros af dette nye layout, men på trods af det tillader jeg mig at starte denne tråd for at kunne skabe en liste af konstruktive forslag til, hvordan siden igen kan blive en positiv oplevelse.

Personligt har jeg igennem det sidste år brugt for ca. 50.000 kr på rc, og har i den forbindelse også brugt utroligt mange timer på at kigge rundt på rc-galleriet. Dette har været en stor underholdning for mig, men jeg må indrømme at efter det nye setup er kommet, der har jeg ikke brugt galleriet som jeg engang gjorde.

Som jeg ser det, er der flere ting galt, men det mest åbenlyse er mængden af information på ét enkelt skærmbillede. Som det er nu kan jeg se Galleri, Marked og Forum på startsiden (uden at scrolle)

Hvis vi sammenligner dette med bil-galleri, som stadig kører med det gamle layout, så har jeg på ét skærmbillede oversigt over:

- senest oprettede biler
- biler der afventer oprettelse
- senest oprettede annoncer
- senest viste annoncer
- søgefunktion på diverse bilmærker
- forum
- video

Jeg syntes man skal scrolle utroligt meget for at finde den information man søger efter og trykker man f.eks. under Galleri, så kommer man ind på en uorganiseret, rodet og uoverskuelig side.

På hovedsiden har man mange forskellige rubrikker man kan scrolle ned over, men i min verden burde tingene være så nemme og overskuelige som overhovedet muligt.
Enkelhed burde være nøgleordet, hvilket også betyder begrænsninger - kunne det f.eks. gøre forsiden bare lidt mere overskuelig hvis rubrikken med bedst bedømte biler blev fjernet?
Hvis man gerne vil se de bedst bedømte biler, kunne man passende under galleri sætte sit søge-kriterie efter "bedst bedømte"??

Hvorom alting er, har jeg nu ændret mit profilbillede til den gamle forside som et udtryk for at dette må kunne gøres bedre.

Få nu lavet layout'et med bedre overskuelighed, mindre billeder så vi har flere informationer på samme skærmbillede og sæt derefter tingene op, så linierne passer sammen (det går helt galt under Galleri)

Desværre er jeg bange for, at der er mange andre derude end mig, der kommer til at bruge rc-galleriet i væsentlig mindre grad end det førhen har været tilfældet.

For mig er rc-galleri ikke længere et sted jeg "hygge-surfer" men det er blevet et site lidt a-la Facebook, hvor man bare lige kigger ind fra tid til anden, uden større entusiasme.

Umiddelbart vil et forsigtigt gæt også være at brugen af siden er for nedadgående? Dette må kunne måles på antal af brugere m.m.?

Er du enig med mig, så anbefaler jeg at du ændrer dit profil-billede til det samme som mit - forhåbenlig kan vi ende med en side der igen er besøgsværdig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konstruktive ændringsforslag til det nye site
  • #3   1. jun 2012 kan kun sige en god ting ved det nye lay-out og de er at nu har jeg endliget fået ryddet og suteret i mine lper hehe
    bruger kun ca 5 % af den tid her på rcg som jeg gjore før det nye lay-out.
    og ja senfd i bare en tude kiks den her vej nu.
    mvh kent


  • #4   1. jun 2012 Jeg vil sige det rent ud det er noget blort overvejer at slætte min bruger

  • #6   1. jun 2012 Da jeg første gang kom ind på RCG, var jeg lidt overraskede at man ikke kunne lægge et billede ind i en tråd om f,eks et problem man har, eller som en del af et svar.
    Jeg tror næsten at RCG er det eneste sted der ikke har denne funktion, og på mig virker det ret gammeldags som noget fra 90´erne.

    En anden ting der har irriteret mig her på det sidste, er at man ikke gå fra en tråd i en gruppe man lige har læst, og så lige ind i den næste tråd i samme gruppe.
    Man skal helt op i ens profil og så ellers klikke sig ned igennem hele smørrebrøds sedlen for at få fat i den næste tråd.
    Det ville være smart hvis man kunne blive inden for den gruppe man har valgt indtil man er færdig der.

    Det er det samme med besked centeret, hvis man ikke besvare en pm, skal man igen klikke sig igennem en masse for at få fat i den næste tråd.

    Det mest positive jeg kan komme med her, er at det er så irriterende at bruge RC galleriet lige nu, at man helt glemmer de forbedriger man ellers godt kunne ha´ tænkt sig her på RC galleriet smiley


  • #7   1. jun 2012 Jeg er enig med Uffe S i det han har skrevet. Jeg er ikke så meget inde på denne side mere, da jeg synes at den er meget rodet at finde ud af. Jeg skulle rette noget i min annonce, men man skulle en masse for at den ville godkende det. Det er ikke en side jeg vil anbefale til nye brugere, der er vilde med RC.

  • #8   1. jun 2012 uffe: fint indlæg, jeg er helt enig - man skal scrolle vildt meget, og det er ikke hvad jeg forstår ved at en hjemmeside har 'dybde'.

    Ellers dejligt at man ønsker at give RCG en opdatering, men hvis ikke det er bedre, dvs. mere nyttigt og brugervenligt end det gamle, så er det bedre ikke at pille ved det. Jeg er også en af dem, der tidligere har været her meget, men nu bliver det kun meget korte kig for det nye layout er svært at overskue, kluntet at navigere og orientere sig i. Og det resulterer jo i at man bliver irriteret og ikke gider hygge sig herinde.

    Alt for store thumbnails, spildplads mellem rubrikker, overskrifter og kontroller gør at man skal scrolle. Og hvad sker der for den mega store grønne knap med "Opret emne"? Det skulle bare have været et helt alm. lille link, og pladsen kunne dermed bruges på noget reelt indhold om RC.

    Håber alle brugernes feedback tages seriøst så vi igen kan få en side der er en fornøjelse at bruge. Eller at andre har lyst til at tage udfordringen op og lave et nyt brugerdrevet rc forum.


  • #9   1. jun 2012 Som Jimmy H siger det, nytter det sikkert ikke så meget at brokke sig - uagtet hvor kronstruktiv brokken måtte være. Vi som har ytret utilfredshed med det nye layout, får meget kritik fra de "unge mennesker" om at vi er imod forandring og fornyelse, og alverdens plager. Men det er slet ikke det det handler om her inde i dette forum. Her behøves det ikke være flot og moderne, men derimod: Overskueligt, enkelt, simpelt, brugbart etc etc. Det er funktionerne herinde som er vigtige, ikke udseendet, ej heller hvor ny en "hjemmeside-motor" du bruger.
    Svært at sige noget som ikke allerede er blevet sagt, men jeg tror generelt set bare at RCG har ramt forbi målet, i sin stræben på at fornye sig.

    Og nej, alle I under 30 år, jeg er ikke imod forandring jeg elsker nye ting, men jeg er imod at forandre noget godt, til noget som ikke bliver bedre - men bare nyere...

    Fint nok at fornye sig, det skal vi alle gøre. Men så skal det blive bedre, ikke bare nyere...


  • #10   1. jun 2012 Hold nu med det piven.. Det er en hjemmeside, det er ikke konen der har fået mindre patter uden at spørge.. Get a grib smiley

  • #11   1. jun 2012 Mr J - tak for hjælpen smiley

    Whoosssssshh..........
    That was the sound of the whole point of my status flying right over your head....

    Kan du se hvad jeg mener smiley LOLLLLL


  • #12   1. jun 2012 Jeg har sku lidt svært ved at tage det alvorligt, for satan mand, hvis der ikke skal større ting til at vælte jeres verden, krybe sammen i fosterstillinger, gå ned med stress osv. så må i lige be konen om at få jeres rygrad tilbage.

    Det er en hjemmeside, ikke et regeringsskift.. Selvom det ville være rart.
    God weekend børn, og Per ingen problem smiley


  • #13   1. jun 2012 Det er da fint og tale om når man bruger så lang tid på sitet som nogen gør.

    Personligt bruger jeg heller ikke siden så meget da jeg syntes den er blevet mindre brugervenlig og dermed mindre interessant.

    vh.
    Anders


  • #14   1. jun 2012 Mr J -
    Såfremt konen nu besad deres rygrad ville de jo være tøffelhelte uden egen vilje og derfor bøje sig uden kamp. Det er netop det modsatte der sker her.

    Så om du kunne bruge lidt tid på at gennemtænke dine indlæg før du hælder dem i hovedet på andre, ville de muligvis give mening.



  • #15   2. jun 2012 Nu kunne jeg også mene det i den forstand, at man burde tage ændringerne som en mand.. smiley

  • #16   2. jun 2012 Der er blevet ændret layout på en hjemmeside, du er ikke blevet sparket i klosserne..
    I er voksne mennesker, tag jer nu sammen.


  • #17   2. jun 2012 De ting jeg mangler på forsiden er:

    Logment (der er skisme ikke det samme at skulle ind under kontoen osv.)
    Grupper på forsiden (her var der meget nyttig og spændende information)

    Ting jeg finder 100% overflødigt på forsiden er Lige nu på RC galleri ... her er en flok ligegyldig lirum larum der blot forstyrrer og absolut ingen gavn er til.
    Hvis den kunne indstilles til at vise ens venner eller gruppe medlemmer eller noget var ideen til gengæld aldeles glimrende.

    Og hvad med udfordringer? Hvor mange finder ikke disse 100% ligegyldigt - ihvertfald så lige gyldige at de ikke bør på forsiden.

    På den nye side klikker og klikker og klikker man, man scroller og scroller og scroller i en uendelighed.

    For mig er en god side lavet så den er enkelt og overskuelig, ligesom man ikke bør skulle 3 niveauer ind for at finde simpel information.

    Oven i hatten er siden blevet langsom og træg - de der små hurtige besøg jeg hele tiden havde for lige at "tjekke du ved" ja de er altså ovre nu - der går ganske enkelt alt for lang tid til lige bare lige og smutte forbi og kigge efter nyt.


  • #19   2. jun 2012 Mr J:
    Ja, det er godt nok "kun" en hjemmeside, men du skal huske på at dette er - eller rettere - var samlingssted for os der bruger både tid og penge på denne hobby, og meget af begge dele!

    Når du ikke kan finde ud af at lave din bil, mangler stumper, tips, gode råd og kyndig vejledning, så skal du huske på at dem der førhen gjorde meget ud af deres hobby nu ikke længere bruger siden så meget som før, og dermed får du en forringelse af de muligheder der engang var.

    Vi er jo nogen stykker der gør mere ud af vores biler frem for en tilmudret Stampede og en stock drifter med otte sæt hjul til.....


  • #20   2. jun 2012 Nød lærer en doven mand at fiske.. så det skal nok gå smiley
    Og ja, de er flotte, men hvis i ikke kan finde andre steder at vise dem frem. Så er det vel op til jer smiley


  • #22   2. jun 2012 Og en anden ting - mener ikke det var sådan i den gamle opsætning eller husker jeg forkert?

    Bl.a. i beskrivelserne til vores rc-enheder, og de andre ting vi brugere skriver, så er ordene delt meget underligt ved linieskift. Af og til kommer der et enkelt bogstav fra et ord ned på næste linie. Har set flere steder, at det næsten bliver ulæseligt! Eller er det bare mig?


Kommentér på:
Konstruktive ændringsforslag til det nye site

Annonce