{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af vare i udlandet
  • #1   20. jun 2012 Det kommer an på hvor du køber fra. Indenfor EU er der ikke, men for eksempel Hong Kong skal du svare moms af alt over 80 dkk. Jeg kan ikke huske hvor toldgrænsen går, men mener det er omkring 1.100 dkk. Dertil kommer så fortoldningsgebyr hvis pakken kommer med Post DK.

Åh jo, der er også noget med fragten... Den skal der vist også betales moms af.
    Men alt det kan du se inde på Skat's side. Der findes også en side hvor du kan indtaste de forskellige beløb, og så får du oplyst hvad det kommer til at koste med moms og eventuel told.
    Prøv at søg i forum her på siden.

• #2   20. jun 2012 Hej

Det er denne beregner der tænkes på http://www.toldpriser.dk/toldberegner

• #3   20. jun 2012 Tak for henvendelsen.

Ved vurdering af, om der skal betales moms ved køb af en vare fra et land uden for EU, er det varens pris uden fragt og andet, som ligger til grund for vurderingen.

Det betyder, at der IKKE skal betales moms, hvis varens egenværdi er under 80 DKR. når der er tale om almindelig handel og 360 DKR, hvis der er tale om en gave.

Du kan læse mere her:

(link fjernet)

Vær opmærksom på, at fritagelserne ikke gælder alkoholholdige drikkevarer og tobaksvarer.

Hvis der skal betales told af varen, er det varens værdi + fragt + evt. forsikring, som er beregningsgrundlaget (=toldværdien).

Moms skal betales af toldværdien + evt. told.

Med venlig hilsen
    Anni Meincke
    SKAT
    Kundecenter Erhverv

Tlf. 7222 1818

-----------------------
    Så nej, der skal IKKE betales told eller noget af fragten. Desværre ved PostDanmark det ikke engang selv og udregner momsen med fragten.

• #4   20. jun 2012 Altså, nu bliver det lidt mudret...

Op til DKK 80, hverken told eller moms.
    DKK 80 - DKK 1.150, kun moms.
    DKK 1.150 og over, told og moms.

Og ifølge den skrivelse du har lagt ind, så er toldværdien = varens værdi + fragt + eventuel forsikring, ergo skal du også betale told af fragten.

Ellers forstår jeg ikke hvad Skat har skrevet til dig. Hvor gammel er den skrivelse?

• #5   20. jun 2012 Den skrivelse er ca. 48 timer gammel.

• #6   20. jun 2012 Ja, okay det var lige de 360,- der lige snød mig. Det er jo selvfølgelig momsgrænsen for gaver. smiley

Men man slipper så åbenbart ikke for at betale told af fragten, hvis er forsendelsen er toldpligtig. smiley

• #7   20. jun 2012 jeg jeg tænker lidt hvis det er jeg bestiller noget hjem fra fx england smiley

• #8   20. jun 2012 Så længe det ikke er en af kanaløerne (f.eks. Jersey), så er det inden for eu.

• #9   20. jun 2012 Hej Bent

Hvad skal du bruge, og til hvilken bil?
    Så er der helt sikkert nogen der kan henvise til en god hjemmeside i EU.

Venlig hilsen Claus

• #10   20. jun 2012 opgraferinger og 3 trins gearkasse til HPI savage ss 4,6 big block

Kommentér på:
køb af vare i udlandet

Annonce