795 visninger
|
Oprettet:
Røg ud af e-revo {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har fået at vide, at inden i al elektronik er der lidt røg. Når det slipper ud, virker elektronikken ikke mere. Det er vist tilfældet her:
Min Traxxas e-Revo 1:8 begyndte kortvarigt at ryge (kunne ikke se hvorfra) under kørsel. Den havde kun kørt kort tid og ikke særligt hårdt belastet.
Når jeg nu tænder den står ESC'en og blinker rødt, og bliver aldrig grøn som den plejer. Forhjulene kan fint dreje, men der er ingen fremdrift.
Er ESC'en brændt sammen, er motorene, og hvordan finder jeg ud af det, og hvis jeg ikke evner det selv, hvor får man så sådan noget lavet?
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.876
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 16 RC-enheder: 17 Emner: 25 Svar: 414
hvis det er brushless versionen klipper du on/off kontakt af og kortslutter den.(hvis der er en form for orange/rød blink)
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.628
Hvis det er børstemodellen med de to motorer du har, så er esc'en brændt af, det sker sker med dem alle før eller tidligere
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
Normalt sker det ved, at man sætter ånden på hårdt arb. Ved feks. For høj gearing, så skal ånden arbejde ekstra hårdt med at håndtere strøm til motoren og efter lidt tid bliver ånden pigesur og skrider ud af esc'en.
Det hjælper iøvrigt ikke at lukke esc'en med lim og tape! Har man pisset ånden af, skal den/han/hun (?) Nok finde en vej ud alligevel.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
aldrig blevet stresset, aldrig pisset af, blevet våd eller ensom hehe
vi mangler at få frem hvilken model du har. er der tale om mamba monster, så undersøg lige alderen først. Castle creation er >ekstremt< langsomme med deres kundeservice på flere punkter. men de plejer at være regulære og bytte vare der futter af inden for garanti/reklamations perioden. Hvis du ikke finder en løsning, så skriv til deres kundeservice med fejlbeskrivelse.
jun 2009
jun 2009
feb 2012
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 28
Det er en total standard out-of-the-box, købt brugt og har virket upåklageligt. Den er nok 2 år, og selv hvis den var under har jeg ingen kvittering til brug v reklamation. Skal bare vide hvad jeg gør for at blive kørende igen...
feb 2012
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 28
Røg ud af e-revo