{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Martin M
Martin M
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 28

Røg ud af e-revo {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fået at vide, at inden i al elektronik er der lidt røg. Når det slipper ud, virker elektronikken ikke mere. Det er vist tilfældet her:

Min Traxxas e-Revo 1:8 begyndte kortvarigt at ryge (kunne ikke se hvorfra) under kørsel. Den havde kun kørt kort tid og ikke særligt hårdt belastet.

Når jeg nu tænder den står ESC'en og blinker rødt, og bliver aldrig grøn som den plejer. Forhjulene kan fint dreje, men der er ingen fremdrift.

Er ESC'en brændt sammen, er motorene, og hvordan finder jeg ud af det, og hvis jeg ikke evner det selv, hvor får man så sådan noget lavet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røg ud af e-revo
  • #1   15. aug 2012 Jeg har fået at vide, at inden i al elektronik er der lidt røg. Når det slipper ud, virker elektronikken ikke mere. Det er vist tilfældet her: <-- Forhåbentlig en joke?

• #2   15. aug 2012 martin det med røgen har været en joke.

hvis det er brushless versionen klipper du on/off kontakt af og kortslutter den.(hvis der er en form for orange/rød blink)

• #3   15. aug 2012 Hehe den med røgen er god smiley

Hvis det er børstemodellen med de to motorer du har, så er esc'en brændt af, det sker sker med dem alle før eller tidligere smiley

• #4   15. aug 2012 Den er god nok med røgen! - det er det man også kalder en lampe-ånd i andre sammenhænge -og er arbejdsbetingelserne for dårlige, ja så skrider 'lampeånden' eller som her, ESC-ånden.
    Normalt sker det ved, at man sætter ånden på hårdt arb. Ved feks. For høj gearing, så skal ånden arbejde ekstra hårdt med at håndtere strøm til motoren og efter lidt tid bliver ånden pigesur og skrider ud af esc'en.
    Det hjælper iøvrigt ikke at lukke esc'en med lim og tape! Har man pisset ånden af, skal den/han/hun (?) Nok finde en vej ud alligevel.

• #5   15. aug 2012 1 stk ESC ånd / røg til salg.
    aldrig blevet stresset, aldrig pisset af, blevet våd eller ensom hehe

vi mangler at få frem hvilken model du har. er der tale om mamba monster, så undersøg lige alderen først. Castle creation er >ekstremt< langsomme med deres kundeservice på flere punkter. men de plejer at være regulære og bytte vare der futter af inden for garanti/reklamations perioden. Hvis du ikke finder en løsning, så skriv til deres kundeservice med fejlbeskrivelse.

• #6   15. aug 2012 smiley ja man skal behandle sin esc-ånd pænt, ellers er de nogen satans kællinger!

• #8   15. aug 2012 OH... ja den ånd må ha været godt pissed -phønix- -det kan være den ånd var tæt på pensionsalderen og regnede med, at det bare var et hyggejob det sidste stykke tid?

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    feb 2012

#10   16. aug 2012 Det med røgen var et forsøg på at være sjov smiley
    Det er en total standard out-of-the-box, købt brugt og har virket upåklageligt. Den er nok 2 år, og selv hvis den var under har jeg ingen kvittering til brug v reklamation. Skal bare vide hvad jeg gør for at blive kørende igen...

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    feb 2012

#12   18. aug 2012 Hvad koster sådan noget, hvor købes den og kan man selv skifte med10 tommelfingre når det gælder lodning?

Kommentér på:
Røg ud af e-revo

Annonce