Erfaringer med Turnigy SCT 2WD kit {{forumTopicSubject}}
Jeg har gået og luret lidt på noget short course så jeg kan lege lidt med på SOS indendørsbanen.
Og det er jo hyggeligt at bygge et kit fra grunden... så jeg overvejer at købe hobbykings 2WD kit: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25491__Turnigy_SCT_2WD_1_10_Brushless_Short_Course_Truck_KIT_.html
Synes det ligner en Blitz ret meget i opbygning og dæmperne ser ret fornuftige ud. Til 620kr. inkl. forsendelse fra tyskland er prisen jo til at klare. Nogen gange får man jo hvad man betaler for så jeg ville lige høre om der er nogen der har prøvet sådan en. En SC skal jo gerne kunne holde til at tumle lidt.
Der er vist lidt forskel på kit versionen og RTR versionen (RTR har plastic dæmpere og mon ikke de har sparet andre steder også?), så jeg er altså mest interesseret i erfaringer med kittet.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Jeg købte Buggyen i foråret og har intet som sådan at udsætte på den.
Samlekvaliteten lod noget tilbage at ønske, men lidt efterspænding og tilpasning af karossen fixede det. Da du køber kit er det ligegyldigt.
Jeg kører at HK 100 A 8,5 Turns sæt i min, og det klarer den fint.
Min er med plastik støddæmperne. De virker fint, efter de fik tyndere olie i.
Så har jeg ofret lidt alu opgraderinger hen af vejen, men det er ikke fordi noget er knækket på den - bare fordi jeg har for mange penge og ønsker en tungere bil
Nu spurgte du til kittet, men håber at du kan bruge min erfaring alligevel (foreløbig er jeg jo eneste svar)
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
okt 2007
Der har været lidt diskussion om plastik kvaliteten, men til mig er den OK.
Det er jo også et spørgsmål om hård og blød. Nogen skriver at Turnigy'en har for blød plastik, men normalt kritiseres billige modeller for at have for hård plastik.
Anyway, den har taget de første 50 ture ud over min hjemmelavede rampe og det er gået fint (Skal lige siges at jeg er en voksen mand som nok kører for sjov, men også passer lidt på mine ting.)
mar 2012
Jeg tror lige jeg holder lidt øje med brugtmarkedet og ser om der skulle dukke et "kan ikke sige nej" tilbud op ellers kommer der nok en turnigy under træet, fra mig til mig.
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 761
Det er naturligvis ikke et krav. Og det er da også spændende nok at se nye ting. Bare sørg for at have lidt ekstra stumper med.
okt 2007
Jeg har f.eks. et sæt ekstra bærearme liggende - de kostede 2,66 $.
Så det er billigt at have ekstra dele selv.
mar 2012
Mupersule: Ja, det er da godt nok billigt. Har de også reservedele i de europæiske varehuse eller skal de hjem fra hong-kong?
Overvejer at pakke det kit ind som kalendergaver og hænge den ved siden af ungernes
okt 2007
Portoen er jo billigere end i EU !!!!! og det er nemt at holde sig under 80 kr med de reservedelspriser.
mar 2012
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 761
Begge er super biler. 22 SCT er noget nemmere at køre med, ud af boksen, hvor SC10 lige kræver man er lidt mere efter den, med den rette opsætning. Der er fordele og ulemper ved begge.
Erfaringer med Turnigy SCT 2WD kit