480 visninger
|
Oprettet:
After run oil hvordan? {{forumTopicSubject}}
Har lige købt en Losi Ten-T (fed bil) Når jeg har kørt vil jeg gerne give den noget after run oil. Hvordan gør I med olie via indsugningen. På min sidder luftfiler gummirøret fast med en strip. Skal jeg klippe denne strip af og sætte en ny på hvergang jeg giver olie. Jeg har givet den nogle dråber oven i stemplet.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Tag brændstof slangen af og sæt den på flasken. Giv fuld gas og tryk på flasken imens.
Hiv så et par gange i snoren / kør motoren rundt på starterboksen så olie kommer ud over det hele.
apr 2008
Følger: 14 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 36 Svar: 59
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 29
Skru ALDRIG gløderøret ud af en snavset motor, med mindre motoren vender med bunden i vejret eller i det mindste ligger på siden. Ellers kommer der meget let skidt ned i motoren. Det samme gælder, når man sætter et gløderør i.
Du bruger ARO olien til at lægge en oliehinde på lejerne og krumtappen. Med 4 dråber olie ovenpå stemplet, får man med garanti ikke olien rundt i motoren, hvor det skal være.
Som Kim skriver, skal olien gennem karburatoren. Kører du med kvalitets brændstof, behøver du faktisk ikke ARO, hvis du blot stopper motoren på svinghjulet, når dagens kørsel er slut. Ikke noget med at køre motoren tom for brændstof, da du dermed også får blæst olien ud.
apr 2008
Følger: 14 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 36 Svar: 59
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 29
(link fjernet)
Alm. spændebånd ødelægger gummien. De her slutter ydermere helt tæt, hele vejen omkring karburatoren, så man er 100% sikker på, der ikke kommer skidt ind i motoren. Samtidig kan de genbruges ca. 1 milliard gange, da man blot vrider dem fra hinanden, når man skal have dem af
After run oil hvordan?