794 visninger
|
Oprettet:
After run oil {{forumTopicSubject}}
Hej
ville lige høre nogle af jer kloge hoveder om man kan bruge almindelige olie som " after run oil " foreksempel 10/40 ..
apr 2012
Følger: 1 Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 8 Svar: 46
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 4 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 33
feb 2013
Følger: 14 Følgere: 12 RC-enheder: 10 Emner: 25 Svar: 101
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 4 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 33
feb 2013
Følger: 14 Følgere: 12 RC-enheder: 10 Emner: 25 Svar: 101
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 4 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 33
feb 2013
Følger: 14 Følgere: 12 RC-enheder: 10 Emner: 25 Svar: 101
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Det forhindrer at motoren ruster indvendigt.
Noget brændstof har indbygget afterrun olie, hvorfor det så ikke er nødvendigt.
Det er brændstoffet som kan få motoren til at ruste. Derfor er det også vigtigt at sørge for at tanken er tom før opbevaring.
Jeg plejer at slukke min motor ved at holde en finger for udstødningen under kørsel. Herved drukner motoren og standser.
Men til sidst lader jeg den løbe tør, og forsøger så at starte den nogle gang for at brænde det sidste brændstof af. Når den så er kold, så får den at skud WD 40 ind i karburatoren, hvorefter jeg drejer motoren. Herved suges det også ind i cylinderen.
Der er meget delte meninger om WD 40 og måden at gøre det på, men ovenstående har virket for mig i de sidste 5 år.
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 8 RC-enheder: 5 Emner: 18 Svar: 204
www.nitromekanikeren.dk der skriver han om, at han bare bruger kompressor olie, da det er langt billiger end aro
feb 2013
Følger: 14 Følgere: 12 RC-enheder: 10 Emner: 25 Svar: 101
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Det står i alle deres manualer.
Men som jeg nævnte er der nogen som har andre meninger, så trådstarter må selv om hvilken religon (WD 40 elller ikke) som han vælger at tro på.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110727175435AA2ClOE
Jeg har sågar set nogen herinde påstå at WD indeholder vand...!!!!!!
jan 2004
Følger: 7 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 16 Svar: 165
Jeg synes absolut ikke man skal spare på vedligehold af sin motor!
///CC
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 4 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 33
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Tá 3 unbrako bolte ( eller andet ens ubehandlet stål)
Rengør dem i eks. Bremserens.
Gør intet ved den ene.
Smør olie på nr 2
Og wd40 på den sidste.
Stil dem udenfor ( jeg lagde dem på et stykke træ på solbænken,den udv vindueskarm) så kan man holde øje med indefra hvor godt wd40 egentlig er..
Og jeg er ikke modstander af wd40 i værkstedet. Køber det hjem i kasser med 24 x400ml.
Og bruger det til næsten alt ( gevindskæring, køling ved boring) HVIS jeg ikke har fået det rigtige med.. Men det er et fugtfortrængnings middel ( rigtig godt faktisk) og ganske udemærket som rustløsner og rengørings middel til gammel olie og fedt.
Men smørerevnen er langt fra tilstrækkelig til noget som helst.
Og så er der syre i. Som angriber nogle gummi og plast forbindelser.
Nogle mener at det eneste rigtige at smører leverpostej med er en ske, fordi det har de gjort hele livet.
Andre mener at en skruetrækker er den bedste mejsel.
Det er fine nødløsninger. Men en nødløsning skal nødigt blive daglig dag.....
Undskyld.... Jeg kan ikke lade være. Mvh Brian
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 62 Svar: 184
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 62 Svar: 184
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Nogen har engang fortalt mig at silicone olie ødelægger gløderøret, Ikke noget jeg selv har erfaring med, på mine nitro motorer har jeg altid brugt afterrun oil. den smule der skal bruges kan ikke mærkes i mit rc budget
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Men WD40 er en rust løsner og vil da sikkert give lidt beskyttelse. Men hvorfor ikke bare købe enten aoe eller en kompressor olie som er lavet til at bestykke mod fugt. Og det skal ikke ind ved gløderøret men i indsugningen. Når du drypper det ned i indsugningen men motoren tørnes. Kommer det samme vej som brændstoffet nemlig forbi lejet og igennem krumtappen og det er netop det du ønsker bestyttet da det er i stål og kan dermed ruste. Smider du det ind i toppen og tørner motoren så kommer det ud af udstødningen og hverken stempel eller cylinder ruster så du for ikke smurt de vigtigste dele..
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 23 Annoncer: 2 Emner: 3 Svar: 56
syrefri olie,eks automatgearolie( bruger jeg selv),efter motor er turnet tom for brændstof,"trykkes" 4-5 ml ind gennem brændsstoftislutning,gennem karburator med lunken-varm motor,mens den turnes,så kommer det ud i alle kroge /lejer.
jeg skal ud på 3. sæson med mine OS motorer,så jeg ved det virker.
After run oil