{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  After run oil
  • #1   15. feb 2013 bare giv den alm wd40

• #2   15. feb 2013 Ja det kan jeg læse mig frem til som andre også har givet af råd.. men så bliver jeg nok ved wd40

• #3   15. feb 2013 Undskyld mig. Jeg er ny :). Men hvad skal man gøre med det olie ? Er det hver gang den skal stå stille man skal sprøjte det ned hvor luftfilteret sidder eller ? Og hvad gør det godt for

• #4   15. feb 2013 Det jeg har gjort er at tage gløderøret af (eller hvad man kalder det ) og drypper 2 gange og så på igen .. om det er rigtigt ved jeg ikke. Men virker for mig ..

• #5   15. feb 2013 Virker for dig ? Hvad gør det godt for smiley

• #6   15. feb 2013 Så vidt jeg har forstået mig ret skulle det blandt andet hjælpe mod rust og at stemplet ikke sætter sig ved lang tids venten imellem dine ture ..

• #7   15. feb 2013 Okay smart. Det må jeg anskaffe mig også :). Tak for svaret .

• #8   15. feb 2013 After run olie er som beskrevet konserveringsolie som indsprøjtes/dryppes ind i karburator og stempel ved opbevaring. Motoren drejes et par gange enten ved snoretræk eller elektrisk efter at man har kommet det ind, således at det fordeles.

Det forhindrer at motoren ruster indvendigt.
    Noget brændstof har indbygget afterrun olie, hvorfor det så ikke er nødvendigt.
    Det er brændstoffet som kan få motoren til at ruste. Derfor er det også vigtigt at sørge for at tanken er tom før opbevaring.

Jeg plejer at slukke min motor ved at holde en finger for udstødningen under kørsel. Herved drukner motoren og standser.
    Men til sidst lader jeg den løbe tør, og forsøger så at starte den nogle gang for at brænde det sidste brændstof af. Når den så er kold, så får den at skud WD 40 ind i karburatoren, hvorefter jeg drejer motoren. Herved suges det også ind i cylinderen.

Der er meget delte meninger om WD 40 og måden at gøre det på, men ovenstående har virket for mig i de sidste 5 år.

• #9   15. feb 2013 Yes som mupersule siger.... man kan os bruge sy maskine olie, eller kompressor olie, bare det er syrefri så er det ok ;o)
    www.nitromekanikeren.dk der skriver han om, at han bare bruger kompressor olie, da det er langt billiger end aro smiley

• #10   15. feb 2013 Mange tak det var en god beskrivelse

• #11   15. feb 2013 Wd40 er ikke syrefri,og faktisk heller ikke olie. Brug noget andet. Enten afterrun eller en alm syrefri olie...

• #12   16. feb 2013 Traxxas anbefaler WD40 som afterrun til deres nitrobiler.
    Det står i alle deres manualer.
    Men som jeg nævnte er der nogen som har andre meninger, så trådstarter må selv om hvilken religon (WD 40 elller ikke) som han vælger at tro på.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110727175435AA2ClOE

Jeg har sågar set nogen herinde påstå at WD indeholder vand...!!!!!!

• #13   16. feb 2013 Jeg har læst en tråd på en udenlandsk side, hvor diskussionen mellem ARO og WD40 også har været oppe at vende, der var en gut der fortalte at han havde 3 helt ens, nedslidte motorer - han lavede et forsøg, hældte lidt nitro i dem alle, og den ene fik ARO, den anden fik WD40 og den sidste fik intet. Efter 9 dage var der tydeligt meget rust i den der intet olie fik, der var en lille smule rust i den der fik WD40, og intet rust i den der fik ARO. Såfremt han taler sandt, så synes jeg hans lille test må være bevis nok for at WD40 ikke er optimalt at bruge. Nogle mener også at WD40 kan få lejekapper af gummi til at blive deforme og resultere i utætheder, samt at o-ringe i karburator og ved bagplade kan blive delvist opløste og derved utætte.

Jeg synes absolut ikke man skal spare på vedligehold af sin motor! smiley

///CC

• #14   16. feb 2013 Fuck it .. jeg prøver sku med olie 10/40 .. så giver jeg lige besked i fremtiden ..

• #15   16. feb 2013 Prøv at lave testen hjemme hos jer selv.

Tá 3 unbrako bolte ( eller andet ens ubehandlet stål)

Rengør dem i eks. Bremserens.

Gør intet ved den ene.

Smør olie på nr 2

Og wd40 på den sidste.

Stil dem udenfor ( jeg lagde dem på et stykke træ på solbænken,den udv vindueskarm) så kan man holde øje med indefra hvor godt wd40 egentlig er..

Og jeg er ikke modstander af wd40 i værkstedet. Køber det hjem i kasser med 24 x400ml.
    Og bruger det til næsten alt ( gevindskæring, køling ved boring) HVIS jeg ikke har fået det rigtige med.. Men det er et fugtfortrængnings middel ( rigtig godt faktisk) og ganske udemærket som rustløsner og rengørings middel til gammel olie og fedt.

Men smørerevnen er langt fra tilstrækkelig til noget som helst.

Og så er der syre i. Som angriber nogle gummi og plast forbindelser.

Nogle mener at det eneste rigtige at smører leverpostej med er en ske, fordi det har de gjort hele livet.

Andre mener at en skruetrækker er den bedste mejsel.

Det er fine nødløsninger. Men en nødløsning skal nødigt blive daglig dag.....

Undskyld.... Jeg kan ikke lade være. Mvh Brian smiley

• #16   16. feb 2013 Hvad med silikone smøremiddel?? Jeg bruger det meget på mit arbejde som maskin montør og det smøre rigtig godt og er syrefri.

• #17   16. feb 2013 Efter gennemgang af værkstedet kunne jeg se jeg har noget syrefri smøremiddel til cykler der smøre fortrænger fugt og forhindre rust står der på den det må jo også kunne bruges og koster kun 29.95 for 250ml

• #18   16. feb 2013 Syrefri cykelolie og mors til symaskinen smiley er altid godt. klø du bare på med den.

Nogen har engang fortalt mig at silicone olie ødelægger gløderøret, Ikke noget jeg selv har erfaring med, på mine nitro motorer har jeg altid brugt afterrun oil. den smule der skal bruges kan ikke mærkes i mit rc budget smiley

• #19   16. feb 2013 Alt for meget er allerde skrevet til at jeg gider læse det hele så måske er det er alllerede sagt..

Men WD40 er en rust løsner og vil da sikkert give lidt beskyttelse. Men hvorfor ikke bare købe enten aoe eller en kompressor olie som er lavet til at bestykke mod fugt. Og det skal ikke ind ved gløderøret men i indsugningen. Når du drypper det ned i indsugningen men motoren tørnes. Kommer det samme vej som brændstoffet nemlig forbi lejet og igennem krumtappen og det er netop det du ønsker bestyttet da det er i stål og kan dermed ruste. Smider du det ind i toppen og tørner motoren så kommer det ud af udstødningen og hverken stempel eller cylinder ruster så du for ikke smurt de vigtigste dele..

• #20   17. feb 2013 2 ting er vigtig for 1 nitro motor : forvarmning med eks heatit eller andet produkt til omkring 80 g inden start,så også indmad,lejer krumtap osv. også er varmt,og IKKE kun køletop.
    syrefri olie,eks automatgearolie( bruger jeg selv),efter motor er turnet tom for brændstof,"trykkes" 4-5 ml ind gennem brændsstoftislutning,gennem karburator med lunken-varm motor,mens den turnes,så kommer det ud i alle kroge /lejer.
    jeg skal ud på 3. sæson med mine OS motorer,så jeg ved det virker.

Kommentér på:
After run oil

Annonce