{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

Axial SCX10 VS Axial Wraith {{forumTopicSubject}}

Hej RCG.

Jeg er på udkig efter en trial truck/car, da jeg ikke længere har tid til at køre løb i klub mere, og derfor hellere tage sønnike med i skoven og køre og hygge der, for kan vist ikke helt slippe der her RC til min kones store ærgrelse

Jeg har kigget rundt omkring, og er kommet frem til at det skal være en Axial, da den ser fedest ud og at kvaliteten er god.

Men mit store spørgsmål er så, hvad skal det være for en model.

Jeg heller mest til en SCX 10.
- Men skal det så være Honcho, Jeep Wrangler Rubicon Unlimited eller Dingo. ????

- Kan se der er forskel på hjul afstanden på en Honcho og en Dingo... Hvad er bedst..????

Men har også kigget på en Wraith...

Vil i ikke komme med gode råde og evt beskrivelse af hvorfor det ene frem for det andet, og så jeres egne erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Axial SCX10 VS Axial Wraith
  • #1   29. dec 2012 Jeg har haft en Wraith, Über lækker bil (Tjek evt min profil) men hvis du skal ud og køre trial til store træf med andre der har SCX-10/MEX eller lignende er den ikk ret sjov at køre med da du bare fiser over alle forhindringer med de kæmpe hjul, der er mere udfordring i en SCX og det kan jeg varmt anbefale (Tjek evt igen min profil)

    Dingo og Jeepen er der disse forskelle: kofangere, karosse og dæk

    Forskellen på de to og Honchoen er: Honchoen har du cm længere akselafstand, kofangere og dæk (de samme som på dingoen)


    Håber det giver mening smiley


  • #2   29. dec 2012 Tak for det svar... Ja det var lidt det jeg havde kigget efter... og skal jeg ræse fra dem må jeg putte Revoen i tasken...

    Men er det en fordel eller en ulempe med længere ellet kortere akselafstand...???


  • #3   29. dec 2012 Jeg har kørt med begge dele, og jeg syntes ikk jeg kan mærke forskel i køreegenskaberne smiley

    Den eneste fordel jeg kan finde er at den korte er den nemmeste at finde fede karosser til smiley


  • #4   29. dec 2012 Jeg ville vælge Dingo'en. Eller hvis jeg nu skulle ud og vælge en skulle det være Jeep'en bare fordi den er ekstrem fed og man ikke behøver bygge om på den for og få en flot vogn smiley

  • #5   29. dec 2012 Det er også en vigtig detalje der er vigtig at overveje... smiley

    Tænker lige på hvad man skal gøre for at få den vandtæt, så sådan...??? Er det noget du hat gjort...???


  • #6   29. dec 2012 Marine fedt og Plasti dip smiley

    Bor du i nordjylland og har de 2 ting kan jeg gøre det for dig smiley


  • #7   29. dec 2012 Ellers så følg den har guide: http://www.youtube.com/watch?v=SzmK_tvbejE

  • #8   29. dec 2012 Bjerringbro... Så det er ikke helt Nordjylland, med mindre DMI har lovet dårligt vejr i nordjylland, for så høre vi med... smiley
    Men Tak. Jeg prøver at kigge Videoen...


  • #9   30. dec 2012 Jeg har også alle de SCX´er som der her er tale om, lige med undtagelse af den nye Honcho, det er nemlig en RTR model som jeg ikke vil spilde penge på.
    Det er efter min mening dunt at købe elektronik man alligevel ikke vil køre med.

    Men aksel afstanden på Honcho´en er 2cm længere end den er på Dingo´en (har 2 gamle Honcho´er) og der er ikke den store forskel på køre egenskaberne på de to biler så længe du ikke har bygget så meget om på den som jeg gør.
    Kommer tyngdepunktet meget langt ned i vognen vil Honcho´en ikke længere vælte bagover op af bakke, det kan Dingo´en godt finde på smiley

    Wraith´en har jeg også.
    En ferd vogn med et rigtigt godt styretøj, men den er pisse svær at komme ind i hvis der er noget man skal skrue sammen.
    Det er ikke noget man kan gøre ude i en skov.
    Wraith´en er vel nok en mellem ting imellem en SCX og en Revo.




  • #10   30. dec 2012 Blindman: Ja, det var bla. andet grunden til at jeg skilte mig af med min, det tager en lille have time at skifte motor eller servo og det er mega nedern når man er ude og køre og folk ikk gider vente på en smiley

  • #11   30. dec 2012 Blindman - Det du mener er at Honcho'en har lavere tyngdepunkt en de andre med man kan ikke køre med den elektronik der er med RTR...??? Hvorfor ikke det...???

  • #12   30. dec 2012 Hvilken af modellerne (Honcho/Dingo) er det egentlig man kan få som kit?

  • #13   30. dec 2012 Kan kun finde dingoen...

  • #14   30. dec 2012 det er dingo der fås som kit og honcho som rtr... (med den gamle model var det omvendt)

    jeep'en og honcho'en er så vidt jeg ved med samme aksel afstand, altså den lange...

    jeg vil anbefale dig at tage en dingo rtr da du så har mulighed for at vælge dit eget el og som tidligere nævnt flere karosser at vælge imellem...

    wraith vil jeg slet ikke betegne som en trail bil som som en rock racer, så er det trail er den (for mig) helt udelukket...

    ang std el i en scx så kører de helt udemærket med det og plastidipper du esc, modtager og servo er der ingen problemer med vand heller... den eneste ulæmpe ved rtr modellen er at den kommer med plastik links som er alt for svage, især det i styretøjet...

    men alt i alt er en SCX10 en rigtigt god bil til prisen...


  • #15   30. dec 2012 Honcho´en og Dingo´en er ens, samme chassis, gearkasse, aksler osv, bort set fra at de bagerste links på Honcho´en er længere end på Dingo´en.
    Det med dæk og karrosseri regner jeg ikke med, dæk skifter man alligevel når de er slidte, og karrosseriet har ikke det store at sige når det drejer sig om bilens køre egenskaber.

    De 2cm længere akselafstand Honcho´en har, betyder først noget når man bygger om på vognen som jeg gør det(se på mine biler)
    Ellers har det ikke en skid at sige.
    I hvert fald ikke mere, end at der skal en meget rutineret køre på før der kan siges noget for og imod med sikkerhed.
    Og der er andre ting jeg syndes er meget mere vigtigt end akselafstand.

    Og så er vi ovre i det der med vand smiley
    Der er forskellige meninger om hvad det er der er bedst.
    Der er en del der køber BL crawler motor sæt, store tunge 6000mah batterier og vandtætte servoer til deres biler, og sovser resten ind i plastik dip (mest jyder smiley
    Der er endda flere der sværger til de gamle kulmotorer i stil med det der sider i RTR modellen.
    Og det virker også fint nok smiley

    Så er der os der hellere vil køre med fly motorer, 1800mah batterier og almindelige 15kg servoer (mest Københavnere smiley
    Og der er ikke nogle af os der haft problemer med vand andet end våde fødder når vi har skulle hente bilen igen.
    Her en lille vandtæt guid smiley
    http://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/guider/14198-vandtaet_spektrum_modtager

    Her er et par fordele ved fly motorer og batterier.
    Lavere vægt (mine biler vejer et halvt kg mindre end normalt)
    Lavere tyngdepunkt (det er motor og batteri der sider højest i vognen)
    Lavere hastighed.
    Højere trækkraft.
    Umulig at køre motoren varm.
    Længere køretid.
    Forbedre bilens holdbarhed ved styrt fordi hele bilen er letter.
    Billiger i indkøb.

    Ulemper ved fly motorer og batterier.
    Der skal bruges en adapter, ellers kan man ikke skrue motoren fast.
    Batteriet er for lille til bilen batter holder.
    Sætter dækkene sig fast imellem to sten eller vikler sig ind i græs så de ikke kan køre rund, forsætte motoren med at køre uden at tage hensyn til at bilen ikke kan holde til det.
    Men det er faktisk føst et problem hvis man sætte de store gode 2,2” dæk på vognen


  • #16   30. dec 2012 Tak for det uddybende svar...

  • #17   30. dec 2012 Du glemmer en kraftig ulempe mere ved out runner ! LYDEN ... Ring ding ding ding ding ! ha ha

    Det elektronik der medfølger til en RTR (bortset fra servo) fungerer nu ellers ganske ok. Har kørt masser af ture med medfølgende ESC samt motor - og det gør det aldeles glimrende efter min mening.


  • #18   30. dec 2012 Hæ Hæ, jeg har vist vænnet mig så meget til de metalliske lyde out-runnerne laver når man bremser, at jeg ikke længere lægger mærke til det smiley
    Men det er rigtigt, det var noget jeg selv studsede over de første gange jeg var ude at køre med dem smiley

    Aldeles glimrende er måske lige lovligt meget at sige om RTR elektronikken.
    Vi har et par gange set at nye folk der har været ude at køre sammen med os om sommeren, har kørt de RTR Motorer så varme at ledningerne har loddet sig selv af motoren, og de skal holde pauser for at køle ESC´en af.
    Det syndes jeg ikke kan kaldes ”aldeles glimrende”
    Faktisk har alle dem der køre her i København´s Kravler gået over til out-runnere, på nær 3.
    Der er en der køre med kulmotor, og 2 der køre med snekke træk (orme gear) så de køre med ind-runnere med en masse omdrejninger, ellers kommer de ikke ud af stedet smiley




  • #19   30. dec 2012 Har kørt med original esc i ballon - dette uden den blev for varm.
    Så for mig har det fungeret aldeles glimrende.
    Vi kører hver 14. dag - og ja her er mange der kører med std elektronikken ...

    Men der er jo altid forskellige erfaringer ! - samt forskellige køremønstre.



  • #20   30. dec 2012 Hæ Hæ, jeg tør ikke tænke på hvad der ville ske hvis de ESC´er også blev puttet i en ballon smiley

    Men det er rigtigt, jeg har altid presset mine biler ret hårdt, og jeg trækker nok de andre med i den kørestil smiley
    Den gang SSK eksisterede, ville de ikke køre oppe hos os.
    De fortalte at deres biler ikke var byggede til det vi kørte i smiley
    Så det kan måske ha´ noget at gøre med at RTR elektronikken ikke rigtigt dur.
    Faktisk skifter folk tit elektronikken ud inden der er gået et år, og så er det at RTR bliver lige lovlig dyrt.



  • #21   30. dec 2012 Nogle gode råd omkring hvilken ESC, Motor og servo jeg skal bruge, og som ikke koster en bundegård... Evt nogle links...

  • #23   31. dec 2012 tak for svaret... Jeg tænker lige, hvad med told og moms, når det er US

  • #24   31. dec 2012 Det er Kina så plus 25% moms + 160 kr i gebyr til
    Posten.

    Hvis du putter varer i kurven kan du se porto prisen og se tjekke toldpriser.dk hvis ikke du selv orker regne.

    Man kan også være heldig at pakken suser lige hjem i postkassen - men fra Kina er chancerne små efterhånden og ikke noget man skal kalkulere med.

    Husk nu at du skal opfinde eller få lavet en adaptor plade hvis du vælger KHB løsningen med outrunner motoren.


  • #25   31. dec 2012 Godt du sage det Jan smiley
    Der er 3 muligheder.
    Du kan selv lave en adapter så motoren kan skrues fast.
    Eller der er denne Tun-op motor plade
    Axial ved godt at out-runner er fremtiden smiley
    (link fjernet)

    og så er der dem jeg laver, men der er så skide langt ned til Post DK at jeg dårligt gider at gå derned.


Kommentér på:
Axial SCX10 VS Axial Wraith

Annonce