{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

ORION´s garanti/mangel på samme..... {{forumTopicSubject}}

købte for under et år siden 2 x (link fjernet) ,i håbet om at pris/kvalitet hang sammen.de har kørt UNDER 100 op/afladninger ,ALTID "storet"mindre end 1 time efter brug,,ALTID ladet med balancer,ALTID haft "cutoff" på 3,2v,altså ;ALLE regler omkring lipoceller overholdt. i sidste uge kunne laderen ikke balancere de 2 orion,prøvede anden lader samme resultat,målte på cellerne,konstaterede stor forskel i V.kontaktede forhandleren som til sidst indvilgede i at jeg sendte dem retur.de sagde :1 jeg havde brugt en dårlig lader http://headrc.com/air/charging/HP-EOS0720iSDUO3 ,(mener jeg ikke.)2:med lipo cuttoff sat til 3,2V havde jeg selv ødelagt dem,så ingen garanti.ØHHH lipo må ikke komme uder 3,0V sagde jeg,og det har de aldrig været,men de er KOLDE"..dette er indlæg er blot et eks. på hvad man kan/ikke kan forvente fra ORION`s side rent garanti mæssigt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ORION´s garanti/mangel på samme.....
  • #1   21. feb 2013 Tja.. dyrt at køre el smiley er sket for mange af mine 1/10 batterier uden årsag. Har både haft billige og dyre.. så holder mig til nitro nu smiley

• #2   21. feb 2013 det handler ikke om prisen morten,
    det handler om deres begrundelse om hvorffor de ikke dækker,syntes det er rigtig dårlige argumenter.....
    " Sedan använder du en laddare som är av annat fabrikat, kan ju vara så att det inte fungerar tillräckligt bra? Sist men inte minst får absolut inte cellerna understiga 3,2V och har man lipo cut-off satt på exakt 3.2V då är det på gränsen. Kan vara att förvaring på ackar var inte rätt heller"

• #3   21. feb 2013 Det er fame' for ringe sådan noget

• #4   22. feb 2013 Hmmm..
    MEGET tyndbenet forklaring fra dem ihvertfald.

Men nu er det ihvertfald sådan i DANMARK at der kun er 6 måneders garanti på batterier, da det går ind under forbrugsvarer. De burde holde 2 år ihvertfald, men man kan jo være uheldig en gang imellem smiley

• #5   22. feb 2013 Henning det var kun for at fortælle at jeg har oplevet det før, de batterier er bare ustabile uanset mærke.. så jeg så det som en "normal" mulig udgift..

• #6   22. feb 2013 Mike - Der er IKKE 6 måneders garanti på batterier eller noget andet i Danmark, medmindre butikken tilbyder dette specifikt.

http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/garanti-og-reklamationsret.

Ang dine batterier, så forstår jeg godt at de afviser dem, de har ingen chance for at se om du har mishandlet dem eller ej, og hvis de ikke er bekendt med et generelt produktionsproblem, så er de nød til at antage at du har gjort noget forkert. Det er jo påstand mod påstand.

• #7   22. feb 2013 Du har helt ret i at din lader ikke er noget billigt lort, og at du har overholdt reglerne omkring LiPo ladning.

Det er bare ikke det, det handler om smiley
    Det handler om den reklame værdi der ligger i ordet ”Garanti” og hvor dumme folk kan være når de tror på det.

Hvis ikke at dit batteri bryder sammen inden 5 opladninger skal du være heldig hvis forhandleren overhovedet gider at finde på en forklaring over for dig.

At forhandleren bruger ”Din dårlige ladder” som påskud, tyder bare på at han ikke har meget fantasi og det er ikke godt hvis han gerne vil bevare sine kunder.
    Dårlige omtaler af forhandleren kan rettes om med lidt billigepriser som han spare hjem via manglende garanti smiley

Personlig køber jeg altid ind som om garanti er en by i Kina og ikke en lovlig ret.
    Jeg har selv en Grabner duo 50 oplader som jeg også godt ved slet ikke er god nok til noget batteri jeg skulle finde på at købe.
    Bare man ved det til at starte med, behøver man ikke at bruge tid og energi på at gemme kviteringer og huske hvor det er man har købt tingene henne.

• #8   22. feb 2013 mener bare ikke det er rimeligt at de afviser med begrundelse af at "det må være laderen",eller min lipocutoff sat til 3.2V,når det er helt almindeligt at sætte den til det,de aner jo ikke at grænsen hedder 3,0V
    ydermere er al andet omkring opbevaring/storage fulgt til punkt/prikke,så klart man forventer lidt mere når 2 batterier koster 3080kr
    kender da 2 andre offroad kørere som skal ud på 2nd sæson med deres noget billigere batterier som helt sikkert IKKE har fulgt opbevaring/storage som mig.

• #9   22. feb 2013 Ja det var sku surt smiley Sikke en gang bæ forhandleren har skrevet til dig smiley
    Skal dine lipos have længst livs cyklus skal cellerne ikke under 3,7v. Dvs cutoff skal stå på 3,4volt, da de så vil ligge på ca 3,7v pr celler efter cutoff.

• #10   22. feb 2013 turnegy eller zippy er så billige at man kan tage dem som køb og smid væk.

Købte for et par år siden et motor cykel batteri til 1400 kr. Det varede et par måneder så var det færdigt. Hverken forhandler eller Varta ville give en fløjtende fis for min reklamation ..

Batterier er forbrugs varer var beskeden og min motor cykels lade system fik skylden.

Kommentér på:
ORION´s garanti/mangel på samme.....

Annonce