ORION´s garanti/mangel på samme..... {{forumTopicSubject}}
købte for under et år siden 2 x (link fjernet) ,i håbet om at pris/kvalitet hang sammen.de har kørt UNDER 100 op/afladninger ,ALTID "storet"mindre end 1 time efter brug,,ALTID ladet med balancer,ALTID haft "cutoff" på 3,2v,altså ;ALLE regler omkring lipoceller overholdt. i sidste uge kunne laderen ikke balancere de 2 orion,prøvede anden lader samme resultat,målte på cellerne,konstaterede stor forskel i V.kontaktede forhandleren som til sidst indvilgede i at jeg sendte dem retur.de sagde :1 jeg havde brugt en dårlig lader http://headrc.com/air/charging/HP-EOS0720iSDUO3 ,(mener jeg ikke.)2:med lipo cuttoff sat til 3,2V havde jeg selv ødelagt dem,så ingen garanti.ØHHH lipo må ikke komme uder 3,0V sagde jeg,og det har de aldrig været,men de er KOLDE"..dette er indlæg er blot et eks. på hvad man kan/ikke kan forvente fra ORION`s side rent garanti mæssigt
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 23 Annoncer: 2 Emner: 3 Svar: 56
det handler om deres begrundelse om hvorffor de ikke dækker,syntes det er rigtig dårlige argumenter.....
" Sedan använder du en laddare som är av annat fabrikat, kan ju vara så att det inte fungerar tillräckligt bra? Sist men inte minst får absolut inte cellerna understiga 3,2V och har man lipo cut-off satt på exakt 3.2V då är det på gränsen. Kan vara att förvaring på ackar var inte rätt heller"
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 66
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 34 Svar: 1.080
MEGET tyndbenet forklaring fra dem ihvertfald.
Men nu er det ihvertfald sådan i DANMARK at der kun er 6 måneders garanti på batterier, da det går ind under forbrugsvarer. De burde holde 2 år ihvertfald, men man kan jo være uheldig en gang imellem
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/garanti-og-reklamationsret.
Ang dine batterier, så forstår jeg godt at de afviser dem, de har ingen chance for at se om du har mishandlet dem eller ej, og hvis de ikke er bekendt med et generelt produktionsproblem, så er de nød til at antage at du har gjort noget forkert. Det er jo påstand mod påstand.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Det er bare ikke det, det handler om
Det handler om den reklame værdi der ligger i ordet ”Garanti” og hvor dumme folk kan være når de tror på det.
Hvis ikke at dit batteri bryder sammen inden 5 opladninger skal du være heldig hvis forhandleren overhovedet gider at finde på en forklaring over for dig.
At forhandleren bruger ”Din dårlige ladder” som påskud, tyder bare på at han ikke har meget fantasi og det er ikke godt hvis han gerne vil bevare sine kunder.
Dårlige omtaler af forhandleren kan rettes om med lidt billigepriser som han spare hjem via manglende garanti
Personlig køber jeg altid ind som om garanti er en by i Kina og ikke en lovlig ret.
Jeg har selv en Grabner duo 50 oplader som jeg også godt ved slet ikke er god nok til noget batteri jeg skulle finde på at købe.
Bare man ved det til at starte med, behøver man ikke at bruge tid og energi på at gemme kviteringer og huske hvor det er man har købt tingene henne.
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 23 Annoncer: 2 Emner: 3 Svar: 56
ydermere er al andet omkring opbevaring/storage fulgt til punkt/prikke,så klart man forventer lidt mere når 2 batterier koster 3080kr
kender da 2 andre offroad kørere som skal ud på 2nd sæson med deres noget billigere batterier som helt sikkert IKKE har fulgt opbevaring/storage som mig.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
Skal dine lipos have længst livs cyklus skal cellerne ikke under 3,7v. Dvs cutoff skal stå på 3,4volt, da de så vil ligge på ca 3,7v pr celler efter cutoff.
Online Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
Købte for et par år siden et motor cykel batteri til 1400 kr. Det varede et par måneder så var det færdigt. Hverken forhandler eller Varta ville give en fløjtende fis for min reklamation ..
Batterier er forbrugs varer var beskeden og min motor cykels lade system fik skylden.
ORION´s garanti/mangel på samme.....