{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FG Baja på bane.
  • #1   14. jul 2013 Der er ikke så mange der køre med de gamle FG modeller mere ude på banerne efter hvad jeg ved. De fleste er gået over til enten Elcon eller FG Leopard 2/4. Samt enkle stadig køre HPI baja.

Det er nok fordi at disse biler køre bedre og de er nu nede i sådan en prisklasse at folk køber dem istedet. Dengang folk kørte med de gamle FG modeller var efter hvad jeg ved det eneste som var markedsført i danmark til en god pris. Derfor købte folk dem.

• #2   14. jul 2013 Okay. Kan man få elcon modellerne i plastik? Altså bare ikke competition smiley

• #3   14. jul 2013 Efter hvad jeg ved og har set. Kan man ikke få dem i plast.
    De er kun lavet i alu

• #4   14. jul 2013 Hmmm, så må det jo være Fg leopard 2 der er det bedste bud.

Men ved du hvad der gør fg baja til en dårligere banebil?

• #5   14. jul 2013 Opbygningen af bilen og at bilen er lavet for kort

• #6   14. jul 2013 jeg kørte for nogen år en hel dm sæson med en fg baja 2wd.
    min erfaring er at den simphelthen ikke kan holde til at blive presset så hård.
    min bil gik konstant i stykker pr trods af at den var blivet opgraderet for mage tusinde kroner i både alu tuning osv osv, men den nåede aldrig at blive konkurence dygtig eller holdbar nok til at kunne gøre sig i dm sammenhæng.
    min erfaring er at den ikke ejner sig til konkurence men kun til hoppy kørsel men det er den iøvrigt også rigtig go til.

• #7   14. jul 2013 så skal man køre bane så vil jeg mene det hedder FG leopard og op efter.
    en FG bajaen er mest til have haveræs og bashing.

• #8   14. jul 2013 Vil vove den påstand at udviklingen stod bomstille hos FG i mange år. Der skete ikke rigtigt noget nyt inden leopard 2 modellerne kom ud.
    FG Baja og en Marder er jo i bund og grund samme bil. Tror Marder har minimum 15år på bagen.... (årstallet er et gæt)
    Den gamle leopard er heller ikke meget bedre i mine øjne. Den lider også af for lidt vandring i affjedringen, ingen rigtig frihøjde og drop smiley

Men de sidste 3-4 år er der sket RIGTIG meget indenfor large scale offroad.
    Bare kig på de forskellige mærker, FG, Hörman, LOSI, Elcon, HPI plus de forskellige nye mærker der er dukket op.
    Personligt syntes jeg at HPI i lang tid har malket deres succes fra deres 5B Baja. Det er fine bashing biler, ingen tvivl.. Men opbygget til decideret race er de ikke..

• #9   15. jul 2013 FG Baja har for kort chassis, centerafstand mellem hjul.
    Den letter ved det mindste gas i sving, hvilket gør den umulig og styre.
    Leopard 1 er bygget på onroadchassis, der gør den bedre.
    Hvis det skal være FG, skal du vælge den nye Leopard.

• #10   15. jul 2013 Men man kan ikke gøre noget for at den kommer til at køre bedre? smiley

F.eks. Blødere støddæmpere hvad ved jeg?? smiley

• #11   15. jul 2013 altså jeg puttede noget vægt i snuden af min iform vægt klodser og det gjorde den noget nemmere at styre.
    fg baja kan sagtens komme til at køre stærkt på bane og komme op i nærheden af de meget dyre bilers omgengstider men den holder bare ikke til det i længden.

• #12   16. jul 2013 Hej igen Ronnie.

Tak fordi du giver dig tiden til at hjælpe mig!!! smiley

Har du nogen ide om hvor meget vægt du cirka puttede i fronten? (kg/gram)

Gjorde du overhovedet intet ved dine støddæmpere? smiley

@Mikkel

• #13   16. jul 2013 det var meget forskelligt hvor meget vægt jeg havde i snuden.
    det afhænger jo af hvor meget bid der var på den banen der skulle køres på for vis der intet bid er i banen så skal der ikke så meget vægt i snuden da det jo vejer også kan det komme til at koste tid på den enkelte omgang.
    men er der masser af bid og den har en tendens til at stejle så put mere vægt i indtil du er tilfreds.
    jo gjorde meget ved mine dæmper købte nogen dyre og MEGET bedre aludæmpere og forskelige fjedre og olie i forskellige tykkelser så man kunne lave et godt setup uanset hvor man skulle køre.
    de originale dæmpere der sidder på bilen når man køber den er ikke noget værd i længden når man køre på bane de knækker efter noget tid eller er konstant utætte.
    og en alu diff med FG egen spære fedt i er et must efter min mening vis du skal køre stærkt på bane det gør virkelig meget ved bilens bid når man accelere ud af sving og gør bilen mere retnings stabil under acceleration.

men som sagt havde jeg proppet alt for mange penge i den bil for at få den til at køre godt på bane.
    de penge jeg brugte på den kunne jeg have købt nogen af de andre og dyre biler som kunne køre ligeså stærkt ud af kassen uden at skulle ofre så meget som 1 kr mere på den.

jeg mindes at inden jeg solgte den regnede jeg sammen til at jeg havde givet (dengang) 6300kr for bilen og brugt yderlige 7000 til 8000kr på alverdens opgraderinger.

så omkring 16000kr så kørte den også godt men ligemeget hjælp det den kunne stadig ikke holde til de tæsk som en løbs bil bliver udsat for under et DM løb.
    = spil af penge smiley

• #14   16. jul 2013 En FG Baja vil aldrig komme til at følge med de hurtige biler. Lige meget hvor meget du så opgraderer den.... Opbygningen af bilen er ikke til det!
    Jeg har også selv en Leopard 1 som er fuldt opgraderet med Elcon stumper, det kører den meget bedre af ja! Men stadig ikke i nærheden af en Hörman, Elcon osv osv...

• #15   16. jul 2013 er enig med Lars FG Baja egner sig ikke til løb.
    ligegyldig hvor mange penge man bruger på den så bliver det aldrig en vinder bil.

• #16   16. jul 2013 øv øv. Men så må jeg jo installere lys på den, således den kan ses i konkurrenternes støv smiley

Hvis jeg stadig har interesse for hobby'en senere; ville det så være nogle dårlig ide at vælge FG Leo 2 2WD? smiley (gider ikke 4WD :))

• #17   17. jul 2013 nej en leo 2 er skam en rigtig fin bil.!
    Også i plastic udgaven, det er de fleste biler;)

Kommentér på:
FG Baja på bane.

Annonce