{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

1:18, RC18, andet mini ræs. Køb/ salg/ leg. Anyone? {{forumTopicSubject}}

Nogen der går og roder med mini klassen?

Selv godt bidt af RC 18'erne, som det nok kan fornemmes i mit galleri smiley men også generelt den størrelse der omkring.

Nogen der ser/ hører/ har set/ fundet noget nyt/ sjovt/ særligt???

Evt nogen der ligger inde med noget spændene de vil sælge/ evt bytte med noget af mit? :))

Kom frisk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1:18, RC18, andet mini ræs. Køb/ salg/ leg. Anyone?
  • #1   20. aug 2013 Det meste spændende er fortid smiley
    Klassen er vist ikke så aktiv i dk som den har været.
    Det mest spændende jeg har på tapetet (yes endnu et skrinlagt projekt) er en klon imellem de bedste dele fra anderson og rc18 samlet til en ultimativ bane 1:18.
    Hvornår jeg får den bygget er uvist smiley
    Men det kan lade sig gøre med lidt snilde at tage en anderson og så smide komplet bærearme og ophæng fra rc18 over på. Det vil give dig mulighed for små bitte brede skumhjul.
    Min bliver bygget med widetrack kittet med mip cvds og alt det andet lækreste kræs til rc18.
    Eneste jeg mangler er at fabrikere toe in og out links samt steering links og så nogle afstandsstykker.
    Kan kun forestille mig at den må køre som på skinner med det setup smiley

    Har desværre ikke noget jeg vil sælge/bytte, men tænkte du måske blev hooked på den idé smiley


  • #2   20. aug 2013 http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/107058-off-roader-team-associated-sc18
    der er en til salg her og han har os en mamba 8000kv motor til salg


  • #5   20. aug 2013 kristian l
    Hvorfor så meget RC18 når man kun behøver en Anderson MB4 truggy version som får monteret et onroad bundplade samt buggy karos.
    Og så lidt modifisering af styrtøj samt bagenden bliver vendt rundt.
    Så er det den ultimative 1/18 el offroad bil man kan "få"
    http://www.rcgalleri.dk/galleri/31229-off_roader_lrp___anderson_truggy


  • #6   20. aug 2013 Kim P

    Min personlige årsag til jeg hænger i RC 18'eren. Er lidt en blanding af tilfældigheder/ vane/ muligheder oa.

    Det var en af de første 1:18 jeg fik. Og var hurtigt helt solgt til køreegenskaberne og mulighederne for opgradering og styling. Plus variationerne af biltype indenfor samme grundchassis smiley

    Til sammenligning var den første i størrelsen X-ray's M18. De er også superfede, og har på sin vis også fortrudt at jeg fik solgt alle dem jeg havde. Men adgang til reservedele på den model var bare virkelig besværlig og dyr syntes jeg.

    LRP Shark er efter sigende superstærk. Og Anderson ligeledes. Men. Der er sku bare noget mere charme over RC 18'eren's opbygning, i mine øjne. Anderson og LRP er fuldblodsraarcere. Og Hbx's modeler er lige rigeligt legetøjsagtige. Jeg har sku bare et soft spot til lige præcis RC18 smiley

    De er ikke særligt stærke i styretøj og diff, med mindre der bliver opgraderet til MIP diff's. Og specielt styretøj syntes jeg kan drille lidt tit.

    Måske Kristian lige har det helt rigtige tip der. Jeg tænker særligt god servo saver, til Hitech servoer som er den model jeg bruger generelt.

    Men ville rigtig gerne se om ikke der skulle være en anden type der har noget af det samme.

    Fandt for øvrigt lige det her ret vilde RTR tilbud.

    (link fjernet)

    Ripoff, sikkert ja. Men dælme billigt. Og så med alle RC18'ernes stylingsmuligheder smiley

    Går pt og venter på at modtage div dele igen til mine RC18'ere. Der iblandt Nightline Onroad karros og lyskit. Så min mini drifter kan blive rigtig nizzle smiley


  • #7   21. aug 2013 jeg kender godt det der med at man bliver bidt af et mærke,
    min første losi var en 1/18 losi mini LST som jeg os har haft mange hyggelige stunder med,
    det eneste der gik i stykker på den var på et tidspunkt smuttet den ene servo og så hade jeg sat nogen kræftiger motor i den så de plastik diff ved hjulne gik os i stykker til sidst og så var jeg ude for at den ene foreste træk aksel blev slidt ude i enden så de 2 tapper forsvandte men det var selvforskyldt for jeg fik lavet 100% spær på center diffet og så var den ligepluslig rigtig god til og lave donuts og det syntes jeg selvfølig var pisse sjovt men den ene foreste træk aksel syntes ik at det var så sjovt,
    og den ene træk aksel fra center diffet og ud til de andre diff
    (kan ik lige huske om det var det foreste eller bagerste)
    der blev de 2 tapper os slidt af men det fikset jeg selv,
    jeg to bare et 2mm bor og boret resten ud og så to jeg en hjul aksel pind fra bag hexén på en 1/10 bil og banket igennem og så virket den sku igen,
    da begge diff gik på den blev den så opgraderet med metal diff fra en losi mini LST2
    men jeg fandt så en brugt mini LST2 der var opgraderet med en 7300kv brushless motor som jeg købte og så solgte jeg min trofaste mini LST1,
    men siden er der os kommet en 1/18 losi mini t til og 3 stk 1/36 losi micro t som er bygget op i forskellige koncepter og så er der os kommet en 1/24 losi micro crawler til samlingen og nu her for 2 uger siden kom der os en 1/16 losi mini short course truck til samlingen som jeg så har bygget op med en parma ford f100 midnight pumpkin karros


  • #8   21. aug 2013 Kim, for at kunne få mindre og bredere skumhjul på. Sådan set det eneste man ikke kan med anderson. Jeg tror det vil give en fordel smiley

  • #9   21. aug 2013 LRP Shark - Duratrex vandetta - Anderson mb4 osv.
    Det er den samme bil og dele. Der er blot forskel på hvad der følger med fra de forskellige mærker.
    Der er det Anderson der er billigst og man for flest "option part" med til.

    Kristian - Mindre skum dæk? Det er bare at dreje dem ned? De kan da komme helst ned hvor der kun er 2mm skum tilbage!
    Bredere dæk? Vi skar dem meget smallere. Men ellers kan de da fås i 30mm brede mener jeg det er.


  • #10   22. aug 2013 Kim P, hvor køber du hjul henne?

    Altid godt med lidt nye indkøbsmuligheder jo smiley

    Fik lige et par gode tips af Gammelsmølf


  • #12   22. aug 2013 Det var tider dengang smiley Husker stadig det fede løb i SOS smiley Jeg blev i øvrigt 3'er med en RC18 mellem 19 andre Sharks eller hvad de nu hedder smiley Havde jeg ikke et hjerte hvor der er brændemærket AE på, så havde jeg også valgt en LRP Shark Truggy smiley Den kører mega stablit. Men man kan gøre meget for at RC18'ern køre bedre.. smiley

  • #13   22. aug 2013 Kim det er mere diameteren du ikke kan få ned på 1:10 skumhjul. Der er slup imellem ydersiden af helt friske mini skumhjul og indersiden af en 1:10 skumhjuls fælg.
    Om det er en fordel med små skumhjul, det ved jeg ikke, men jeg tror det smiley


  • #14   22. aug 2013 Dan O. Jep. De kører også fint de skumhjul her. Men skalamæssigt og udseende passer bedre, er ihvertfald mere det jeg lige søger smiley Jeg har også et sæt LRP foams, der sidder på min Speedo, de kører supergodt.

    Kim P. Det kan også sagtens være jeg en dag skal ha mig sådan en LRP Haj dér. De er helt klart og tydeligt rigtig robust og stærkt bygget. Men (correct me if I'm wrong? smiley ) har ikke rigtig set så mange stylings muligheder osv til den. Men igen. Den er, mig bekendt, også mere bygget/ bruges som regulær racer, og ikke så meget "pynt og lir" bil(?) smiley

    René. Jeg tror også efterhånden jeg bare med tiden er blevet godt og grundigt grebet af AE "ånden" :)) Det var også dig der anbefalede mig at få en B4 engang. Og den (sammen med de små X-ray M18'ere) er klart de modeller jeg mest har fortrudt at have solgt fra igen over tid smiley Nu har jeg imidlertid igen lige præcis fået mulighed for at få mig en M18'er igen smiley Og pænt sikkert vil en B4 også indfinde sig igen inden længe, bare "for en ordens skyld" smiley


  • #16   22. aug 2013 Kim R(C18 M.T.B) smiley R
    De skum dæk du har til salg. Har du haft dem fra nye?
    For det ligner godt nok rigtig meget nogle af mine gamle dæk/fælge smiley

    Rene J
    Tror nu ikke du får sådan en RC18 til at følge med vores Anderson truggy der er modifiseret her og der samt buggy karos på smiley

    kristian l
    Tror ikke jeg helt forstår hvad du mener?
    Der var intet slup på vores dæk/fælge/biler
    Men vi har også prøvet med mini skum dæk i stedet for. Men så var der alt for meget skum/dæk og bilen "rullede" så derfor bedre med store fælge og lav profil dæk smiley


  • #18   23. aug 2013 Kim, måske den ruller mindre med dæk der er halvt så høje som dem i kører på ?
    Anyway så har jeg tænkt mig at prøve. Giver ikke mening for mig at det var det ultimative med mini skumhjul på en rc18 widetrack, men at samme hjul skulle væøre dårlige fordi de sidder på en shark/anderson/mb4/huttelihut


Kommentér på:
1:18, RC18, andet mini ræs. Køb/ salg/ leg. Anyone?

Annonce