{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Den "perfekte" minibasher? {{forumTopicSubject}}

Jaa, som overskriften helst skulle antyde, så ku jeg godt tænke mig at høre hvad "publikum" vurderer til at være favoritten, hvis vi snakker i klassen 1:18 op til 1:14. Hvor der bruges mini esc/ motor (str 280 > 380) da det ligesom er blevet det segment jeg bare er bedst tilpas i smiley

Har som galleriet viser, masser af RC18 fra Team Asso. Har haft lidt andet (Xray M18MT, Losi mini SCT oa) og nu (ikke oprettet) fået mig den første LRP S18/ Anderson MB4.

Har stiftet bekendtskab med Traxxas 1:16, er ikke såå imponeret der.
Haft en Maxam 1:16, SLET ikke imponeret der.
Har kigget lidt efter Losi Mini 8eight.

Er der noget jeg har overset, der bare er VILDT kongefedt??

Hvad bruger i?

Var en tur på en skaterbane forleden og teste min seneste RC18 speed bug. Det var satme fedt, og den holdt til en del, indtil fælgene knækkede sammen.

Syntes de er pissefede, men noget følsomme på drivlinien.

Men, kom med jeres bud og meninger, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den "perfekte" minibasher?
  • #1   2. jun 2014 Lynx enroute

  • #2   2. jun 2014 Savage xs helt klart min favorit i den størelse

  • #3   2. jun 2014 Hvor kan RC18 købes? Og hvad er galt med drivlinjen på den?

  • #4   2. jun 2014 Losi Mini 8eight er en syg lille en
    super hurtig og alt
    kender ikke til holbarheden men de er vildt fede og fun faktor er i max


  • #8   2. jun 2014 Dennis, Lynx har jeg aldrig hverken set eller hørt om før. Kan den overhodet fåes mere? Og kan reservedele/ upgrade opdrives?

    Carlo, Savage XS har jeg også kigget på før. Den er dog liige i det største smiley men klart fed efter min mening også ja smiley Måske en dag, hvem ved.

    Ivan, RC18 fejler som sådan ikke noget. Den er megasjov syntes jeg. Dog i nogen henseender lidt spinkel i konstruktionen. Std kugle diff i plast kan let ved forkert justering smelte sammen. Dog ikke et problem jeg har døjet meget med.
    Jeg har kun gennem tiden "opkøbt" brugte/ nysamlede "opgivede" modeller, og der igennem opbygget et ret vidt kendskab og reservedelslager til dem.
    Dele købes typisk i USA og koster ikke ret meget smiley

    Michael og Salkin. Har også kigget noget efter den mini der smiley
    Den er supercool. Den ny model, kan se den er ganske betragteligt større end den første version, har de den ved Holte hobby også? kan ikke lige se den på deres side. Kun den gamle og Phent versionen. De forekommer mig liiidt dyre. I sammenligning med hvad jeg kender til RC18 og LRP/Anderson.


  • #10   2. jun 2014 Okaj Salkin smiley

    Om ikke andet så godt at vide et opkald og forespørgsel til dem kan være en god idé.

    Og klart at kvalitet også koster. Og hellere gi lidt mere for noget der holder, end lidt mindre for noget man så hele tiden skal hælde reservedele i smiley


  • #11   2. jun 2014 Jeg har selv en Mini-T der virker kanongodt. Ved godt at den er blevet afløst af Mini 8eigth, men synes godt den kan være med for sjov smiley (især til 600 kr som jeg købte min RTR Min-t fra ny for).

    Jeg har dog lige brændt min motor af min. Hvor køber i andre 280 motorer (ikke brushless)? Synes det er svært at finde nogen...

    Hilsner
    Peter


  • #12   2. jun 2014 Mini t ligner også meget RC18'erne, bortset fra 2WD/ 4WD. Altså, meget og meget. forstå mig ret smiley Men de ligger ihvertfald på ganske mange punkter rimeligt tæt op af hinanden smiley

    Brushed motore ved jeg ikke hvor man finder, andet end ved lidt heldig søgning. Men hvorfor ikke gå brushless? Er det af "retro faste" årsager? smiley


  • #13   2. jun 2014 Ellers lidt en skam. Jeg har lige solgt min LOSI Mini SCT for ikke så længe siden. Der havde jeg en ekstra brushed motor. Den ku du godt ha fået. Men. Prøv egentlig lige at spørge ham Gammel smølfen. Han ku godt ligge inde med noget. Han bygger jo kun hyldebiler, ikke så meget til race smiley

  • #14   2. jun 2014 Kulmotor er kun fordi jeg ligger inde med to sæt standard elektronik. Så i stedet for at skulle investere i ny modtager/esc/servo, kan jeg nøjes med en motor.

    Bilen er "teknisk set" mine børns, så jeg vil heller ikke ud i for mange opgraderinger, hvis jeg kan slippe.

    Tak for tippet - prøver at se om jeg kan finde en brugt.

    P.


  • #15   2. jun 2014 Kul motor - du kan ikke bruge noget 380 motor ?
    Dem har jeg en kassefuld liggende af, en hel del alm. og et par enkelte tun modeller,
    samme slags der sad i de hedengangne JunDi biler smiley


Kommentér på:
Den "perfekte" minibasher?

Annonce