972 visninger
|
Oprettet:
HBX Crawler Rockfighter {{forumTopicSubject}}
Jeg ønsker at købe mig en "crawler" til lidt hobby brug sammen med min søn, og vil derfor høre den mere erfarne bruger end jeg selv: er HBX crawler rockfighter fra eks morfars.dk til 1499,- ikke et udemærket valg. Men er det en bil der kan opgraderes med eks bedre motorer og evt anden karosse? Mvh Henning
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Men det er altså kun hvis du bare køber den og køre med den.
Vil du tune på den, dukker problemerne op
Hvis du vil vide lidt mere om den, så tjek mit fotoalbum her
HBX 1-10 Rock Fighter i stumper og stykker.
http://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/teknik_projekter/9807-hbx_1_10_rock_fighter_i_stumper_og_stykker_
Men generelt der er et par ting du skal vide om den.
1 – Den kan ikke køre med normale batterier da chassiset er for kort til at der er plads.
Du er bundet til HBX batterierne, og de er noget lort, (med mindre du bygger godt om på det hele)
2 - Rockfighteren køre med håndbremsen i bund hele tiden, men det er noget der kan klares med et stykke sandpapir.
3 – Jov, du kan godt sætte bedre motorer i , men det er pisse dyrt da der skal to af alting i den.
To motorer, to ESC´er osv, og det er vognen ikke værd.
4 – hvis du vil køre med 4WDS (styring på alle hjul) er Det ikke godt med en pistol fjernstyring.
Det system HBX har lavet er ikke særligt smart fundet på
aug 2013
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 4
feb 2007
Sliber du Hex´en på HBX´en som jeg har beskrevet i fotoalbummet, så har du en vogn der køre fint nok til lidt hjemme rul-over, og det giver samtidigt en meget længere køretid.
Men glem alt om at købe bedre ting og sager til den, det er spild af penge.
Og du skal heller ikke regne med at HBX´en kan holde til et tun-op uden at den begynder at knække over alt ;-).
Så er det tun-op du vil, så gå højere op i pris med det samme, og få noget der virkelig virker
aug 2013
feb 2007
Det er faktisk som om man slipper håndbremsen i en rigtig bil, den vil køre meget bedre.
MEN den vil så heller ikke stoppe igen når du køre ned af bakke, for der er nemlig ikke bakke bremser i ESC´en som der er i alle andre crawler ESC´er.
Og slår du bak ned af bakke for at stoppe, slår vognen en kolbøtte og ruller ned af bakken med endnu større hastighed
Vil du gerne ha´ en ESC med bakke brems, så er det små 700kr oven i prisen, og en del lodde arbejde
aug 2013
feb 2007
Der står godt nok at den passer på en 1/18 bil, men en 1/18 bil er en meget lille bil og så passer de 37cm ikke rigtig nogle steder.
Så jeg tror det er en skrive fejl.
Jeg ville lige skrive eller ringe ind til morfars og tjekke om det med 1/18 er en fejl eller ej.
Bare for at være på den sikker side
aug 2013
HBX Crawler Rockfighter