{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG...konkurs??
  • #1   16. feb 2014 håber jeg da ikke smiley

  • #3   16. feb 2014 ja må da nok erkende at jeg også tvivler..men det var noget jeg fik at vide i en morfars butik af personalet..de sagde at de ville råde mig til hurtigst muligt sælge det hvis jeg havde noget..meeeeeeeeeen..har sku godt nok også mine tvivl


  • #4   16. feb 2014 De forsøgte nok at få dig til at erstatte din FG med en Sniper ;O

  • #5   16. feb 2014 Efter hvad jeg har hørt. Fortsætter det smiley

  • #6   16. feb 2014 Og Morfars overtager Trisdan når de indgiver deres konkurs begæring senere på kvartalet. Herved ophører Traxxas i EU og HBX bliver det nye hotte.

  • #7   16. feb 2014 Jeg ved at Fg ikke har nogle team køre mere da de ikke vil udvikle mere på deres biler og så er der ingen fremtid for at være team køre ved Fg mere.
    Da Ejeren af Fg har prøvet at sælge fabrikken i nogle år nu, men uden held vælger han højeste sandsynligt at lukke det i løbet af i år(dog er dette ikke 100 om det er sandt) MEN der er køber til at gå videre med produktionen med reservdele, men om der kun er sportline dele eller om det også er competition dele vides ikke.
    Frygt ikke vi skal nok få dele i lang tid endnu smiley


  • #8   16. feb 2014 Chris:
    haha ja det kan sku da godt være..;)

    jeg vil da også stærkt håbe på at de fortsætter med at køre da det er noget sjovt legetøj smiley


  • #9   16. feb 2014 aaaaaaar ka det nu pas. FG laver jo ikke biler der ikke behøver reserve dele af og til smiley

  • #11   16. feb 2014 bum bum..:-0


  • #12   16. feb 2014 godt nok en halv gammel artikel smiley

  • #13   16. feb 2014 ja ja men hvad betyder det på dansk da jeg ikke orker at stave mig igennem tysk. det er jo ikke alle der er lige stærke i tysk gramatik

  • #14   16. feb 2014 Alle medarbejdere hos FG er opsagt og havde sidste arbejdsdag d.31/1-2014
    Ejeren prøver på at sælge fabrikken, men det er ikke lykkedes endnu. Der bliver ikke produceret mere pt, men der er lager for 40 mill euro så der er stumper en stykke tid endnu.


  • #15   16. feb 2014 mange tak smiley

  • #17   16. feb 2014 Spændende. Ved du noget om hvem køberne er.

  • #18   16. feb 2014 så kan man så se at morfars ikke er velinformeret om hvad der rør sig på rc siden

    har også hørt at fg var blevet solgt, men ikke noget om hvem der har købt


  • #19   16. feb 2014 Kuno det er da ikke fair at sige morfars ikke er informeret, med mindre du er 100% sikker på at det benjamin skriver er 100% ordret korrekt?

    Kuno uden at støde dig så, har du været på galleriet længe og er en af "de gamle hunde" tør jeg godt kalde det smiley og du kan ikke basere en forretnings information og markeds viden på baggrund af en brugersudtalelser på rc galleri jo, det er i altfald ikke fair. smiley håber ikke du føler dig stødt af det jeg skrev, jeg syntes bare virkeligt ikke at en garvet bruger tager alt skrevet i forumet for sanheden og dømmer andre på den baggrund smiley

    Fg lukker, men FG er ikke gåetkonkurs, det er to vidt forskellige ting altså, og jeg har svært ved at tro at morfars kan udtalelse sig på FGs vegne, og jeg har virkeligt svært ved at tro at Morfars ~>ordret<~ har udtalt at FG er gået konkurs, og har de gjort der er det i alt fald forkert.

    Jeg tror mere det er historien om en fjer der er blevet til 5 høns.

    Fg modell sport har selv skrevet de lukker produktionen, men jeg kan fortælle at ejerne af fg ikke er fattige, jeg har med mine egne øjne set franz's porsche det er forretnings folk simpel as that, så det er nok mere ud fra et forretnings messigt synspunkt, det giver jo ikke mening at holde en underskudsgivende forretning kørrende, det ved alle det er en dårlig ide..


    Så inden folk går i selvsving så tjek for kilde kretik, ikke alt man læser er sant. Hvis benjamin skriver omlidt at holtehobby har fortalt ham at de har købt dong og tc hobby har overtaget Vestas, ville i så tro det? Er holte hobby så skurken?

    Koldt vand i blodet folkens, lad en fjer blive ved en fjer og ikke vokse til flere høns...


  • #20   16. feb 2014 Nå det så er sagt så har jeg hørt dronningen sige at helle thorning stiller op til DHB...

    Så lad os se om det sker, men inden i alle sammen spreder budskabet så tænk lige ekstra gang inden i siger det videre. Ellers læser jeg nok snart på ekstrabladets forside at, dronningen har købt helle thorning en ny flåde af racerbiler, så hun kan stille op i den japanske drift serie, med hele minister holdet, og manu saren vil i backflippe en monstertruck i finaleheatet, og det er sandt fordi det er der en på nettet der skriver at morfars har sagt... smiley come on Boys smiley


  • #21   16. feb 2014 jeg ved udemærket godt at fg ikke er gået konkurs, derimod at forretningen har været tildsalg længe da Franz gerne vil på pension. men det kræver jo så at der er en køber og det er vist først i det her nye år at det er lykkedes, det påstår vandrørene rundt omkring..

    mht. morfars, så kunne det nok ligså godt være kommet fra aldi, de handler jo heler ikke med FG


  • #22   16. feb 2014 Kuno jahh sådan en gammel rev som dig er ikke til at skjule noget for smiley

    Jeg var enlig godt klar over at du nok vare bedre informere end de fleste, det var også derfor jeg reagerede noget underligt da du skrev

    : citat:så kan man så se at morfars ikke er velinformeret om hvad der rør sig på rc siden :citat slut:

    Det ligner ikke lige dig bare umutiveret at kaste med mudder umotiveret, så jeg fårstår stadig ikke helt hvorfor, men når blot du er informeret, så er jeg nere rolig smiley


  • #24   17. feb 2014 Det gør han sku gerne når det omhandler morfars smiley

  • #25   17. feb 2014 For nogle uger siden kom der en udmelding fra FG....

    De lukker biksen, men forsøger at finde en til at tage over.
    De har en aftale med en stor hobby handler i nordtyskland. Han vil forsat stå for distribution af stumper til bilerne. Og der skulle være lager nok til flere år....

    Så tvivler på FG folk, behøver at bekymre sig over noget som helst....


  • #27   17. feb 2014 Jeg har købt FG....

  • #28   17. feb 2014 Wingman:

    Det jeg skriver jeg har hørt PASSER!!!
    Forstået på den måde at jeg skriver det de har sagt til mig...jeg kan jo ikke andet end at tage det for gode vare da jeg ikke ved noget om emnet..:)

    DERFOR skrev jeg et indlæg her for at høre om der er andre der har hørt det samme og muligvis kunne komme med en mere uddybende forklaring smiley

    For ligesom at få at vide om det var med at komme af med sit FG gear så hurtigt så muligt....eller om man skulle beholde det (hvilket jeg helst vil)
    Dog ikke hvis det ingenting var værd eller man ikke kunne få dele til det..:)

    Håber du kan følge mig i dette smiley


  • #29   17. feb 2014 Behold du bare dine dejlige fg biler. Der skal nok komme en løsning så vi bliver ved med at kunne få stumper.

  • #30   24. feb 2014 jeg faldt over dette fra den 18/2:

    "Zu FG: Selbst die Mitarbeiter wissen nicht wie es weitergeht. Zum 31.3. wird auf jeden Fall das Tor geschlossen, das ist leider nunmal Fakt. Herr Gröschl ist eben Geschäftsmann genug um zu wissen, wie er für sich das Ganze am besten abwickeln kann. Da keiner der potenziellen Käufer genügend Asche auf den Tisch legte, macht er eben zu. Bitter für die restlichen knapp 10 Mitarbeiter, aber für ihn am besten.

    Nach dem 31.3. wird es in einer Form schon weitergehen, zumindest die Ersatzteilversorgung wird schon gewährleistet sein. Es stehen ja noch tonnenweise Maschinen und Materialien in den Hallen rum."

    http://www.hpi-baja.de/wcf/index.php?page=Thread&postID=292189



  • #31   24. feb 2014 Der er også denne:

    "unfortunately we have to confirm the rumours:

    Mr. Gröschl decided to close down FG Modellsport by the end of March this year.
    He could not find neither a successor nor a buyer.

    This also means that for 2014 there's no official FG racing team.

    FG is still a very attractive brand in large scale model cars so there might be someone who carries on the brand in the long run but at this point of time we don't know for sure.
    All we can say for sure is that the company will be closed down here in Winterbach, Germany.

    We are sorry for having no better news.

    Kind regards"


  • #32   24. feb 2014 Spørgsmålet er så om folk har is i maven eller om alle FG ejere sætter bilen til salg nu? Det er jo ganske tydeligt at EVO ejere sælger pt. smiley tør man købe en FG EVO nu, eller tør man ikke? Ved det sgu ikke rigtigt, må indrømme jeg gerne ville have en...... Men.... Kan man få dele til dem om 1, 2 eller 3 år? smiley

    Jeg beholder min FG 4WD onroad, det er helt sikkert......

    Mon ikke nogle i asien overtager produktionen? smiley

    Kom nu én eller anden, lad os få nogle facts på bordet, der må da være nogen der ved noget om ikke andet nogle forhandlere? FG-hobby.dk, ICCOM.Dk, Superhobby.dk .... Eller?


  • #33   25. feb 2014 Her er en artikel fra 15/1-2014, bl.a. om en forhandler i Nordrhein-Westfalen - lyder langt mere positivt?

    http://www.vth.de/amt-auto-modell-technik/4633-fg-modellbau-vor-ungewisser-zukunft/


  • kasper l
    kasper l Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #34   23. jul 2014 Hvad endte det hele med ?

  • #36   23. jul 2014 Jep, er fransk nu smiley
    Kan dog ikke lige huske hvem det var... Må stå på deres hjemmeside


  • #37   24. jul 2014 Det hedder T2M

  • kasper l
    kasper l Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #38   24. jul 2014 skønt. så kan man stadig drømme videre om en F1èr smiley

Kommentér på:
FG...konkurs??

Annonce