{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

1/10 <--> 1/8 {{forumTopicSubject}}

Hej.

jeg sider og spekulere lidt på, hvad i kære folk har mest af der ude.

Skala 1/10 eller 1/8.

jeg ved godt der er meget der i mellem og efter, men alt andet lige må det være de mest populær.

Overvejer, at købe en 1/8 men kan ikke finde ud af om det bliver for upraktisk størrelse messigt.
det er jo lidt nogen skrumler nogen af dem, men jeg kunne også se det som en fordel når de vælter hen af skovstien. (jeg tænker offroad her)

Hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1/10 <--> 1/8
  • #1   28. feb 2014 Skal du køre på bane eller blot i skoven? smiley

  • #2   28. feb 2014 Jeg tror desværre ikke jeg har mulighedden/dygtig nok til bane, så det blir skoven stier, græs + div.

  • #3   28. feb 2014 Helt klar 1/8 så! smiley

  • #4   28. feb 2014 Og hvis du køber en 1/10 short course truck, så er den lige så stor som en 1/8... smiley

  • #5   28. feb 2014 Jeg har ikke kørt med en 1/8 men teorien ligger da på, at den ligger en del mere rolig på "vejen" end 1/10 og det er da tiltrækkende.

    Kigger lidt på

    savage flux og traxxas summit (et par store skrumler)


  • #6   28. feb 2014 en savage flux ligger ikke så rolig som det lyder du tror...den fiser rundt og hidser sig op indtil den flyver igennem luften tværs over øresund efter et giga hop...pyha, der vågnede jeg lige op smiley

    Der er en række faktorer som kan ændres på afhængig af kørestil, underlag osv.

    F.eks en bredere bil ligger typisk bedre på vejen end en smallere 1/10 bil. Men dækkene spiller også en vigtig rolle, hvis de har dårlig greb eller for meget greb, påvirker det også styringen. Osv... men jeg er selv newbie i branchen så kan kun skrive lidt om emnet.

    Køb en savage flux, køb 2x3s batterier, luk øjnene og håb på det bedste.

    Bash it like you hate it smiley smiley


  • #7   28. feb 2014 Hvis det er til leg på græs og skovstier ville jeg helt sikret foretrække en E-REVO.

  • #8   28. feb 2014 Selvfølgelig er du dygtig nok til at køre på bane. Der er ingen optagelseskrav eller super licens som i 1:1 motorsport. Der vil selvfølgelig være en lære periode men sådan er det for os alle sammen.
    Prøv bane, det vil du helt sikkert ikke fortryde.

    Jeg er også mest til 1/8, nogle er til 1/10. Er det rent bash, så er 1/8 det mest holdbare.

    //Dan


  • #9   28. feb 2014 Martin j:
    Hvad kan den som savagen ikke kan smiley

    Dan H: Kunne være sjovt, at prøve men har ingen ide om, hvor den nærmest er omkring Århus.



  • #10   28. feb 2014 Der er 1/8 og 1/10 offroad i Skanderborg, så er der noget 1/10 i Ålborg, men mener altså også der skulle være noget bane omkring Århus.

    //Dan


  • Nielsen
    Nielsen Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 8
    #11   28. feb 2014 Hej jeg har købt en 1:10 offroad schumacher til knægten og meldt os ind i hrcr på Sjælland i håb om at få gang i noget 1:10 race også på Sjælland så det er bare ind i en klub og kør noget race alt begyndelse er svært vi er også nye det skal nok blive sjovt god tur smiley

  • #12   28. feb 2014 Jon.
    Det lyder som en hyggelig ide.
    Det ville jeg faktisk også gerne. Men er der ikke noget forholdsvis tæt på mig. Ja så ved jeg at det ikke bliver til noget i en travl hverdag med børn osv.


  • #13   28. feb 2014 Har du kigget på en 8ight?

    Der er ikke SÅ lang vej størrelses mæssigt, fra en 1/10 til 1/8, men forskellen ligger mest i opbygningen og holdbarheden..


  • #14   28. feb 2014 Nå jeg vil sige at der er stor forskel på de 2 smiley

    jeg køre begge ting dog kun på bane. 1/8 er langt federe efter min mening. 1/10 hopper og danser meget mere rundt. En 1/8 er mere rolig og giver bare en meget federe føelse, specielt men kæmpe hop osv. Og 1/8 holder meget bedre til styrt osv nærmest umulige at smadre ihvertfald hvis man vælger en pro bil.

    Og sikke noget pjat at du ikke er god nok til bane, træning er for alle, det samme med løb, hvpr der er begynder klasser hvis man ikke tør stille op i pro eller hvad pokker det hedder.. alle burde komme ud og køre på bane, utroligt meget sjovere at køre med andre og på samme tid få lidt race. Man lærer også utroligt meget mere end ved bare at køre rundt, på en mark..


  • #15   28. feb 2014 Det lyder til, at når jeg har fået fat i "drømmebilen" at jeg må finde en bane et sted og prøve det ad.
    Hvad koster det pr gang (for gæster)
    bare ca, jeg ved jo intet om, hvordan den fungere smiley


  • #16   28. feb 2014 Tror det er meget normalt med 50 kr pr. Gang smiley

  • #17   28. feb 2014 Jeg ville købe en såkaldt pro bane-bil ligemeget om du så ville køre bane eller ej. Hvis du så endelig gør det en dag har du en bil der kan magte det og ikke en relativ god legetøjsbil du har betalt alt for meget for..
    - my fiddy cents...


  • #18   1. mar 2014 Tommy.
    Iden er meget go. Men fået de også i noget offroad?
    For det tiltrækkende i fx en savage er jo at det kan tages med til strande og i skoven. Så meget alsidig og vil derfor få den brugt.


Kommentér på:
1/10 <--> 1/8

Annonce