{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

Jens C
Jens C
Tilmeldt:
21. mar 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Mærke med bedste kvalitet out-of-the-box ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil købe mig en LIPO kompatibel 4WD truck. Det er til bashing bl.a. på græs, så jeg tænker truggy/stadium truck størrelse.

Når man læser anbefalinger på biler herinde, kommer der næsten i hver tråd statements som "...men du skal være opmærksom på at du skal skifte ESC, Radioen, aksler, støddæmpere..." eller hvad det lige måtte være.

Jeg skal ikke bashe hårdt. Eller køre ræs. Og min præference vil være at købe den model/det mærke der leverer den bedste kvalitet af sine komponenter, out-of-the-box. (Jeg er også i mod princippet med mærker der sælger lige-nøjagtig-tilstrækkelig-kvalitet, og ikke ordentlig kvalitet)

Jeg tænker jeg vil sigte efter en 4S-ready truck og så køre den 3S. Eller en 3S jeg kører 2S. Eller 5S jeg kører 4S osv.

- Er der generel koncensus/enighed om hvilken model/hvilket mærke, der out-of-the-box leverer bedst kvalitet af sine komponenter?

Så man i mindst muligt omfang skal skifte med det samme - og jo, jeg ved godt ting går i stykker og skal skiftes løbende. Men igen - bedste kvalitet fra kassen.

- BEMÆRK jeg spørger til om der er generel enighed om hvilken model/mærke der er bedst. I må gerne supplere med jeres erfaringer, men da folk har forskellig kørestil, kører forskellige steder, etc. er der jo altid et element af subjektivitet omkring dette.

Driveability:
Jeg har et supplerende spørgsmål, lidt i samme stil, men omkring hvor godt det kører out-of-the-box. For her hører man også ofte nævnt, at på den-og-den model skal du skifte støddæmpere eller andet, for at den kører ordenligt.

- Hvilken model/mærke har typisk den bedste driveability out-of-the-box?

Tak for hjælpen smiley

Hilsen
Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærke med bedste kvalitet out-of-the-box ?
  • #1   22. apr 2014 Traxxas E-revo. Uden diskution..


  • #2   22. apr 2014 Har en Kysoho Mad Force Kruiser VE... den er meget sjov og kører med og kommer med 2,4 GHZ sender/modtager... og på den kører på 2 batterier af gangen, jeg kører med i alt 4S og det er nok fart på... Men som så mange andre biler, hvis man ikke kaster flere 1000 kr af det fra start af er det ting der går i stykker på den og det hovedsagligt plastic delene på denne model .... du kan se din i min profil

  • #3   22. apr 2014 Hej smiley

    Jeg syntes du skal købe den en E-Revo eller en Savage Flux.. JEG syntes de er rigtig fine som du får dem og de er rigtig gode til bash.
    - Savagen er rigtig nem at skrue i, har et højt tyngdepunkt, men vælter alligevel ikke nemt. - jeg syntes det er en rigtig fed maskine.

    E-Revo er måske lidt sværere at skrue i, men jeg syntes bare den er mega fed og kører super godt til bash!

    begge biler er nemme at få reserve dele til. Og de kan kører 6s lipo fra starten, men hvis du kører 4s lipo er der stadig rigtig meget go på.

    Der er nok nogen der vil foreslå losi og muggen, men dem har jeg desværre ikke meget kendskab til smiley


  • #5   22. apr 2014 hpi biler holder super godt og skal ikke have skiftet noget for at fungerer
    har selv haft flere og er meget overrasket over holdbarheden


  • #6   22. apr 2014 En Revo skal opgraderes med stål-aksler og RPM bærearme inden den er bare nogenlunde køreklar. Denne bette upgrade koster 7-800 kr, som placerer prisen på over 7.000 kr.

    En Savage Flux HP er født med stål driv-linie og holdbare bærearme, og så koster den "kun" 5.500 kr. ud af kassen.

    Jeg vil klart pege på Savage Flux HP som værende den mest holdbare af de to.


  • #7   22. apr 2014 Uffe:
    Ja det kan du have ret i, jeg har så kun haft dem med stål-aksler. Så man får nok mest for pengene i en savage flux smiley


  • #8   22. apr 2014 Hobao hyper sste

  • #10   22. apr 2014 Martin S: Der er ikke meget "out of the box" over den bil du linker til......

  • #11   22. apr 2014 Tjek lige markede for stumper til Traxxas kontra HPI..
    for dele til HPI er da ikke til at finde på lager i Dk.

    Og dey noget vrøvl at Revo SKAL opgraderes. Tror jeg ikke du behøver med den kørestil du beskriver..


  • #12   22. apr 2014 Lol DJ, har du adgang til samtlige RC butikkers lagerstatus?

    Hvis du KUN henviser til RCG, så viser det bare hvor meget Traxxas gutter har behov for stumper smiley

    Spørg Holte Hobby om HPI stumper - de har dem som regel på lager eller kan sende dagen efter. Dem de ikke kan, er typisk sådan nogle stumper som tumper knækker - trust me I know... jeg har måttet vente på en enkelt del ingen troede kunne knække


  • #13   22. apr 2014 Det er kun buggyen man kan få som rtr, men den holder rigtig godt uden at man skal opgradere den.

  • #14   22. apr 2014 Til dem der siger en E-revo skal opgraderes før den er klar.
    Hvad er jeres erfaringer?

    Jeg har kørt med min E-revo Brushless Edition i over 3 år uden at skifte til rpm bærearme eller trækaksler.

    Èn trækaksel og to bærearme røg ved et speedrun crash liggende på 92 km/t.
    Èn bærearm røg ved et dårligt koordineret men desværre hop.

    Ellers har jeg hverken skiftet diffrentiale, esc, motor og lignende.
    Jeg har brugt den til: Hop (op til 2 meter på græs), bash (grusgrav, marker, plæner you name it), speedruns (på vej både "car chase" og alm.), og ikke mindst bare haft den med på "stille og rolige" ture.

    Jeg har kørt med 4s, 5s (Det jeg anbefaler og selv køre med) og 6s.
    Det eneste jeg har skulle skifte et par gange, er dæk der springer pga. kløe i fingeren smiley
    (Har sprunget proline crimefighter, proline road rage, proline andre onroad dæk og standart dækkende der sad på fra starten)

    Alt i alt den mest driftsikre rc bil jeg har haft i mine 8 år med rc smiley


  • #15   22. apr 2014 Omkring HPI dele, der er Hobbykarl osse godt på vej med lageret smiley

    Hvis jeg helt ærligt skal sige, hvilken bil jeg syntes er bedst til prisen og ud af kassen, så er det 110%sikkert at jeg vælger en Losi Mini SCT.

    Jeg ved godt den er lille og "kun" er en 2wd'er, og jeg selv kun gav 800kr for den som ny, men det er uden samligning den bedste bil til prisen jeg har haft, og jeg har haft en del..

    Hvis man tænker på størrelsen, og holdbarheden ud-a-kassen, (plus et par lipo ved siden af) og hvad jeg ellers har budt den af knubs og tæv, så er det konge bilen herhjemme..

    De andre biler jeg har og har haft, har ikke tilnærmelsesvis samme fun-factor som min mini sct..

    Nu er der sikkert nogle der sidder og griner, men det er faktisk uden pis det jeg skriver..

    Men men... Hvis det er en 1/10-1/8 bil vi snakker om, ville mit valg falde på en 8ight, SC8 eller Savage Flux.. Sidstnævnte har jeg desværre ikke haft glæden af, selv at eje (endnu) men dem jeg kender som har dem, er yderst godt tilfredse med dem som bashere, og det vil mit valg nok osse falde på næste gang...


  • #16   22. apr 2014 hpi uden tvivl en savage flux er klart en rigtig god investering smiley

  • #17   22. apr 2014 team c er også et godt bud.
    knægten har t8e som holder til utroligt mange tæsk
    (link fjernet)


  • #18   22. apr 2014 du får aldrig det bedste ved RTR de er alle sammen solgt for at sælge mere i form af opgraderinger men e revo er nok den der har de bedste køreegenskaber det er ikke tit man ser en Savage på bane den køre nok bedst når det går ligeud

  • #19   22. apr 2014 Køb en Savage, super lækker bil. Den kan holde til nogle tæsk smiley

  • #20   22. apr 2014 Savage eller Vorza. Jeg kender en der har en af hver - De er super!

    Ps.. Jeg har en traxxas AND IT SUCKS


  • #21   22. apr 2014 Traxxas E-revo!

    HPI holder næsten lige så godt som traxxas, men er noget bras at skrue i.


  • #22   26. apr 2014 E-Revo BL er fantastisk holdbar og god til bash 'out-of-the-box'. Der er ingen grund til at opgradere hverken aksler, bærearme eller andet. Det kan man vente med at gøre, til uheldet er ude. Jeg har kørt i 4 år på 4S og mine RPM bærearme ligger bare og samler støv. Der er masser af power i den på blot 4S.

  • #23   26. apr 2014 Mini E-Revo holder ihvertfald ikke. Jeg har skiftet hele bunden 2 gange og bulkhead 2 gange, og så har jeg skiftet bærearmende MANGE gange

  • #24   26. apr 2014 nogen gange skulle man tro der sad en masse herinde der var betalt for at snakke godt om traxxass, for det er ikke i nærheden af samme holdbarhed som HPI out off the box og hvis de holder så er det da fordi de bliver brugt som hyldebiler smiley

  • #25   26. apr 2014 Traxxas er BULLSH*T og jeg har prøvet mange af dem!!!

  • Tommy Møller H
    Tommy Møller H Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 9
  • #27   27. apr 2014 Holdbarheden på Traxxas er og bliver aldrig den samme som en Hpi som stock bil...

  • #28   27. apr 2014 Traxxas er lavet så "ingeniør agtig" og er derfor utrolig svær at skrue i

  • #29   27. apr 2014 Ivan. Du fuld af fis. I mine øjne er der intet hold i noget af det du har sagt i denne tråd.
    Hvis du har ødelagt så meget på en 1.16 revo, vil jeg da godt se dig køre.
    Jeg har hoppet over en 20fods kontainer med mine, i frost vejr vel og mærket.
    Og landet på ren beton gulv, uden skader på hele showdagen.
    Folk der er nødsaget til at fyrre lort af om andres mærker, om det så er den ene eller den anden vej. Har tydeligvis ikke gode nok argumenter, for køb af deres foretrukne mærke, så de er nød til at finde på vrøvl om andres.
    Og det med traxxas er svær at skruge på, kan jeg slet ikke forstå, det da noget pjat..


  • #30   27. apr 2014 Ok så siger vi det smiley

  • #31   28. apr 2014 Det kan da godt være at en e-revo ikke er den mest holdbare bil men hvis i ødelægger den som i skriver her må i f.... Køre råddent.
    Jeg har haft et par stykker af dem og de er blevet brugt på bane som de er. Uden at opgradere aksler eller bærearme. Den ene har kørt 2 år flere gange om ugen og det eneste der er skiftet er et par spurgear. Den har kørt med en novak 4,5 bl motor og en lrp esc så der er power nok.
    Når den endelig skal skilles ad er den da nem at skrue i, så jeg forstår ikke i siger det er noget lort.
    Den et et udmærket legetøj. En racebil er den jo ikke men det er en vorza altså heller ikke.


  • #32   28. apr 2014 Ronny, hvis en Vorza ikke er en racebil, så tjek lige hvilken bil der har hastighedsrekorden herinde :o)

    Og jo, en Revo er noget pangel af skrue i...... har også haft et par stykker af dem, og var så absolut ikke imponeret over holdbarheden - og når der skulle skiftes diff, så skal du jo hive mere end 20 skruer ud af bilen, inden du er inde ved diffet.

    Anyhoot - kan godt forstå dem der er glade for deres Revo......bare en skam de ikke har prøvet noget bedre endnu :o)


  • #33   28. apr 2014 At en bil kan køre hurtigt ligeud gør det ikke til en racer i min verden. En racerbil kan køre på bane i race tempo uden at gå i smadder.
    Det jeg mener er at en revo og en vorza er legetøj. Legetøj af god kvalitet bevares, men til en gut der vil bashe er de fine. Lidt banekørsel kan de også klare men hvis man regner med at vinde løb med dem er det den forkerte bil at vælge.


  • #34   28. apr 2014 Hellere skifte diff på en revo, end at skifte pinion på en savage...

  • #35   28. apr 2014 "Traxxas er lavet ingeniør-agtigt"

    Der reddede du min dag Ivan smiley


  • #36   28. apr 2014 Hehe, No problem smiley

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #37   1. jun 2014 Hej

    Jeg startede tråden, og genopliver den lige for en afslutning.

    Tak for al jeres input. Der er åbenbart ikke en koncensus om at et mærke skulle være stærkere end et andet. Men derimod mere subjektive holdninger, med et element af følelser..., om hvorfor HPI er stærkere end Traxxas og omvendt smiley

    Jeg har efterfølgende læst videre, mest på udenlandske sites, og kommet frem til at der måske alligevel er et mærke/model der har bedste kvalitet out-of-the-box.

    Nemlig Thunder Tiger MT4 G3

    Den skulle være enorm stærk out-of-the-box, med kun 2 svagheder.
    1) Hinge Pins (hvad det så end hedder på dansk) knækker relativt nemt, men er dog også til at udskifte til begrænset pris.
    2) Efterspørgsel er større end udbud. De producerer ikke så meget som de kan sælge (pudsigt?) så nogle gange er der ventetider på reservedele. Det kan jeg leve med (kun fritidsbasher), og jeg finder vel hurtigt ud af hvilke dele man skal have ekstra af på lager.

    Jeg følger op med et på tråde om indkøb til min Thunder Tiger smiley

    Tak for input.

    PS.
    Der er nævnt nogle high-end mærker i svarene ovenfor. De er sikkert bedre out-of-the-box. Men tilsvarende også forfærdeligt meget dyrere.
    I price-range HPI, Traxxas, Thunder Tiger, er valget Thunder Tiger Mt4-G3


  • #38   1. jun 2014 Cool valg smiley

    Smut over på wondertiger.com og læse om de upgrades og mods du evt kan el skal lave.


Kommentér på:
Mærke med bedste kvalitet out-of-the-box ?

Annonce