{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.858 visninger | Oprettet:

Sebastian G
Sebastian G
Emner: 4 Svar: 15

Råd til at få skrue ud {{forumTopicSubject}}

Kan det virkelig passe at skruer skal være så latterlig bløde at man kan skrue dem i, men ikke ud igen? Jeg har oplevet på flere af skruerne at der skal tages meget forsigtigt fat når jeg skruer i. Flere gange har jeg brugt andre skruer først for at for at skære gevind først, således de rigtige skruer går lettere i..
Det er en TLR 22 2.0 jeg er ved at samle...

Umbraccoen ville ikke tage fat, da den skulle ud. Det var en af dem der var lidt sværere at skrue i. Det blev så straffet da den skulle ud smiley
Har prøvet at slå en ligekærvet skruetrækker i derefter for at få bid. Det kunne jeg ikke.. Derfor den ser moslet ud

Hvad faen gør jeg lige for at få den ud uden at kværne chassis? eller andet? Man kan jo ikke svejse noget ovenpå i den størrelse.
Alle bud er velkomne!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til at få skrue ud
  • #1   21. jun 2014 Haha, jeg står i samme situation, det vildt irriterende, jeg har hørt noget om at man kan bore den ud, men ved ikk helt hvordan,.- så jeg følger da lige med smiley

• #2   21. jun 2014 du bruger en dremel til at skærer et ligekærv oven i den med en tynd skæreklinge og så bruger du den størst ligekærvet skruetrækker du har smiley

er sikker på det går så smiley

• #3   21. jun 2014 Hmmm hvad hvis man ikke er ejer af alt det, findes der så en anden måde

• Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    maj 2014

#4   21. jun 2014 Er med på dremmel, men smutter den har man en fed ridse i bunden.. Ærgerligt en dremmel skal lave den første smiley

• #5   21. jun 2014 tjaaa så må du jo få hjælp af en den ikke smutter for... og skal den bil ikke bruges offroad eller hvad ?

om så jeg overfaldt min agama med en dremel ville bunden vist bare blive kønnere smiley

• Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    maj 2014

#6   21. jun 2014 Fik den ud. 2mm bor i. Knæk toppen af. Minirørtang på det sidste stykke...

• #7   21. jun 2014 Så det med at bore virkede, det må jeg prøve også så, er der nogen der så kan anbefale nogen andre skruer som er bedre smiley

• #8   21. jun 2014 Normalt når man bore en skrue ud bruger man ikke kun et 2mm bor men et bor der passer til skruen. Altså 3mm skrue = 3mm bor. For så skal man ikke begynde at knække hovedet af, da det selv ryger af når du har boret nok.

• #9   21. jun 2014 Har det på min micro-t smiley

• #11   21. jun 2014 brug en torx skruetrækker samt en lille hammer , drej mens du slår let på toppen .

• #12   21. jun 2014 Mads P. Hvis du bruger 3mm bor til 3mm skeue fjerner man så ikke gevindet i skrue hullet. ?
    Synes det lyder mere praktisk at bruge max 2.4mm bor.

• Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    maj 2014

#13   21. jun 2014 Mads P.
    Jeg ville ikke risikere at fjerne gevindet i plastikket.
    Dertil gik 2mm lige ned i det ødelagte hul, således der ikke var en chance for at boret smuttede og ridsede hele lortet.

• #14   21. jun 2014 Spænd ikke for hårdt, udskift slidte unbrako nøgler ( ja det gør man altså) brug ALTID en stjerne skruetrækker der passer 100%, er kærven det mindste slidt så skift skruen.

Den unbrako nøgle der har været brugt her er færdig, og vil skade/ødelægge de næste kærve den møder...

• #16   21. jun 2014 Skift lige dit værktøj, så du ikke ødelægger flere skruer.

Selv Hudy's fremragende værktøj kan fåes til mellem 60 og 100kr pr styk, alt efter som det er plast eller alu håndtag man bruger...

• #17   21. jun 2014 Er det værktøjer der ødelægger det, jeg troede det var fordi metallet i skruen var blødt og at man så kunne skifte til Nogen lidt bedre skruer smiley men okay

• #18   21. jun 2014 dårligt værktøj samt dårligt metal er = nedtur. vil da råde jer til at bruge torx på umbraco da de griber bedre

• #19   21. jun 2014 Pas på med rustfri skruer, de er super bløde i kærven. Bore ud med et 3 mm til en m3 er et no go! Find en torx bit, som er lidt over mål og bank den, og drej den så ud...

• #20   21. jun 2014 skruehovedet vil ryge af før du kommer ned til gevindet, så du skal være et fjols at bore videre for at ødelægge gevindet.
    Jeg var også selv lidt skeptisk over for det men da jeg så prøvede det, forstod jeg det.

men som sagt er kvali værktøj en rigtig god ide. alle de umbraco'er der kommer med bilerne standart kan du kyle af h******* til da de kun vil køre mere skade end gavn.
    vil klart anbefale Hudys værktøj. Det virker bare!

• #21   21. jun 2014 igen vil jeg så råde jer til . Hvis en umbraco kammer over brug en torx slå let på toppen af det værktøj som har torx i .mens du drejer , det virker næsten hvergang . og imo bedre en at bore gennem skrue og evt. ødelægge gevind m.m

• Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    maj 2014

#22   22. jun 2014 Nu har jeg haft alle de umbraco nøgler i jeg har. Der er et mindre slør i dem alle. Især i 2mm størrelserne.
    Jeg har alt fra nye bits til nye nøgler. Jeg har selvfølgelig også prøvet tomme nøgler..

Så lige præcis med 2mm må der være et eller andet galt, for de burde sidde tight.
    Jeg kan sagtens få dem i og ud, men dem der går lidt stramt skal man være forsigtige med.

Det virker sq lidt underligt med det slør

• #23   22. jun 2014 jeg har en 3 hul motor hvor den ene skruge er knækket, og jeg vil helst ikke ødelægge gevindet hvordan få man så den ud ????

• #24   22. jun 2014 @Jimmi uden billede får du kun dårlig hjælp smiley

• #25   24. jun 2014 Du skriver du også har "prøvet tomme nøgler" i min Losi verden er det lige netop tommmer som losi køre med, så det kunne da godt være dit værktøj som er forkert (metrisk)

/Mikael

• #26   24. jun 2014 En række Losi biler har metriske skruer, bl.a min TLR22SC så der skal lige tjekkes inden de forkerte hex skruetrækker bruges smiley

• Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    maj 2014

#27   24. jun 2014 Har været det hele igennem smiley
    Både metrisk og tomme.
    På 2mm´erne kan jeg ikke undgå slør uanset hvad jeg smider i.

En tlr22 2.0 er metrisk så vidt jeg kan læse mig til

Det er sq lidt underligt

• Onur C
    Onur C Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #28   28. maj 2015 Der hvor man sætter udstødningen fast er flækket ved min, hva gøre jeg?. Man kan ikke tage fat, den er helt inde???

• #30   6. jul 2019 Emnet er kun godt og vel 5 år gammelt, hvordan graver man noget sådant frem?

Kommentér på:
Råd til at få skrue ud

Annonce