{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Hjælp til byg af RC - Første gang ! :-) {{forumTopicSubject}}

Hej RCGalleri.

Jeg er ny til Rc. Jeg har besluttet at jeg selv vil bygge min rc bil, ellers synes jeg det bliver for dyrt i forhold til at købe en RTR. Eller bliver det dyrere, hvis jeg samler & køber dele selv? smiley

Jeg har kig på en EXO Terra Buggy Kit, som kan ses her: http://www.axialracing.com/products/ax90015

Er den for svær for mig, eller hvad anbefaler i? smiley
Jeg kan rigtig godt lide denne her rc bil, for den er sq da fræk? smiley

Det jeg mangler hjælp til er, hvad jeg skal bruge, som fx. Motor, Receiver, Servo Osv.. Hvad skal jeg bruge, & hvad anbefales?

Kh. Tobias. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til byg af RC - Første gang ! :-)
  • #1   31. aug 2014 De biler du bygger selv er som regel dyrere end rtr.
    1. Da de næsten altid mangler alt el
    2. De er næsten altid er opgraderinger af rtr modellerne.


  • #2   31. aug 2014 Okay, Tusinde tak! smiley Jeg havde det en smule på fornemmelsen, men jeg havde tænkte at man kunne få nogle lidt billigere dele? -Men det bliver nok ikke så godt så.. smiley ??

  • #3   1. sep 2014 Du kan altid godt starte med et kit - og sætte de dele på du har lyst til. En billig motor, esc etc.. Helt fint - find evt noget brugt her - der er MANGE penge at spare.

    Kittet du har kig på er SUPER!!!


  • #5   1. sep 2014 Nej, kittet til Exo Terra er IKKE super!! Been there - done that!

    Grunden er, at hvis du er ny inden for rc, så vil det være klart anbefalelsesværdigt at finde en bil, der er nem at skrue i. Det er Exo Terra Buggy ikke! Bare en lille detalje som at skulle have roll-cage af bilen gør, at du skal have baghjulene af bilen, og derefter skal der skrues intet mindre end 16 skruer ud, inden du kan komme ind til elektronikken. Det er med andre ord ikke nogen ny-begynder bil, så jeg vil klart holde mig fra Exo Terra Buggy som værende første bil.

    Hvis du er helt ny inden for rc, kan det godt være en stor mundfuld at skulle samle og schimme differentialer, samle støddæmpere ordentligt og generelt få justeret bilen til at køre godt.....det er ikke noget man bare lige gør.

    Angående pris, så er det som oftest som Søren skriver, noget dyrere at bygge selv. Du kan selvfølgelig godt søge efter billigere motorsæt, sender modtager osv, men mit råd til dig vil være at finde noget der er RTR, hvor du så har mulighed for at købe nogle upgrades.

    Håber ovenstående kan bruges.....


  • #7   1. sep 2014 Hvis du kan lide designet på den der fede EXO Terra, kunne du prøve at se min HPI Apache C1. Den minder om den, men er noget nemmere at komme til...

    http://www.rcgalleri.dk/marked/rc-enhed/125800-bil-hpi-apache-c1-flux---nedsat__


  • #8   1. sep 2014 Dr. Doofenshmirtz *Anders H*
    Det var også det som jeg havde i tankerne, da jeg kiggede på et Kit. smiley


    Lille Per
    Så du siger, at hvis jeg køber en rtr, så kan jeg lige så godt købe et par nye støddæmpere? smiley & den video som du har smidt op, jeg har ikke noget imod at fjerne skruerne & baghjulene. smiley


    uffe s
    Jeg har ikke noget imod at fjerne skruerne & baghjulene. smiley


    Tommy F
    Det er en fed Rc du har dig! Det kunne også være en mulighed! smiley


  • #9   1. sep 2014 Jeg sad & tænkte lidt over hvad du sagde, Dr. Doofenshmirtz *Anders H*.... Brugte dele behøver jo ikke at være skidt?
    Har i nogle forskellige dele til at ligge som jeg kunne bruge til den Kit-version af Axial Exo'en som jeg har kig på? smiley
    Evt. én som kan hjælpe mig med at vælge de bedste dele til den rigtige pris? smiley Som sagt, jeg er ny til Rc biler. smiley


Kommentér på:
Hjælp til byg af RC - Første gang ! :-)

Annonce