{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Jeg undre mig... Opsvulmet LiPo spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge mennesker.

Jeg har lige et spørgsmål omkring nogle opsvulmede LiPo pakker.

For at starte med begyndelsen, for omkring et års tid siden.
Der havde jeg 2 stk. 3S LiPo Hardcase pakker til opladning, jeg skulle bruge dem dagen efter lidt hygge kørsel. Dog skete det aldrig da jeg pludselig skulle noget andet, så jeg lagde de 2 ny opladede pakker ned i en skuffe og tja glemte faktisk alt om dem. Lige endtil igår, hvor jeg skulle have noget i skuffen og jeg fandt dem inde i bunden af skuffen, men der var de begge svulmedet så meget op at de to hardcase halvdele var gået fra hinanden der hvor de er samlet på midten. Så jeg tænkte nå de er da vist helt døde, men af ren nysgerrighed, så tog jeg min cellemåler og satte til balancestikket og nu kommer vi til det mystiske! Alle cellerne har en spænding på omkring 4.18V i begge pakker vel at mærke. Jeg vil skynde mig at sige at jeg altid uden undtagelse lader mine LiPo batterier op ved at balancere cellerne under opladning og sjældent lader over 1C og slut volt pr. celler er sat til 4.20V for at undgå de ikke bliver ladet forkert.

Kan en eller anden lige forklare mig hvordan pokker det kan ske de har pustet sig op men ikke er ødelagt?
Kan de overhovedet bruges eller skal jeg skynde mig at smide dem på genbrugsstationen?

Håber en kan give mig et fornuftigt svar på dette spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg undre mig... Opsvulmet LiPo spørgsmål.
Kommentér på:
Jeg undre mig... Opsvulmet LiPo spørgsmål.

Annonce